Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny lyrického subjektu v poezii Václava Hraběte
Jonášová, Alena ; Hoffmann, Bohuslav (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice básnického odkazu Václava Hraběte. První část práce zahrnuje obecné uvedení do dané problematiky - životopis básníka, posmrtné vydání jeho básnického díla a jeho následnou recepci. Druhá část bakalářské práce se zabývá analýzou lyrického subjektu v různých vydáních Hrabětova díla a také v jednotlivých básních. Pozornost je věnována zejména problematickému edičnímu zpracování sbírek, ve kterých bylo básníkovo dílo vydáno. Cílem této práce je nalezení základních principů poetiky Václava Hraběte a zachycení proměn lyrického subjektu, který v jeho básních vystupuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mateřská centra jako podpora v rozvoji kariéry aktivních členek
Jonášová, Alena ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
v Českém jazyce: Tato diplomová práce má stanovené dva cíle. Prvním cílem je zjistit, v jaké míře mateřská centra podporují kariérní rozvoj svých aktivních členek. A druhým vymezeným cílem je prozkoumat, jakou roli přisuzují aktivní členky dobrovolnictví v mateřských centrech ve své snaze o uplatnění na trhu práce a při budování své kariéry. V teoretické části jsou popsána základní vymezení týkající se kariéry, odlišností v kariéře žen a mužů, kariérních typů žen, s čím se ženy potýkají na trhu práce a informálního učení v kariéře žen. Dále je uvedeno, co je dobrovolnictví a jaký přínos má v rámci dobrovolnických aktivit motivace pro rozvoj kariéry. A závěrem jsou zmíněna mateřská centra, která jsou určená ženám na mateřské a rodičovské dovolené hledajícím místo, které by je mohlo podpořit v seberealizaci a rozvoji. Empirická část je vedena kvantitativní metodou sběru dat s využitím dotazníkového šetření určeného pro současné i bývalé aktivní členky z center, které spolupracují se spolkem Síť pro rodinu, z.s. Výsledkem výzkumu jsou sesbírané odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Metody podporující osobní a kulturní sebepojetí žáků ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Jonášová, Alena ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá začleněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáky staršího školního věku, a to především na druhém stupni základních škol a tomu odpovídajícím stupňům víceletých gymnázií. V první části je představena osobnostní a sociální výchova, její cíle a význam ve výuce. Dále se teoretická část práce zabývá výukou a začleňováním žáků staršího školního věku s odlišným mateřským jazykem v českém vzdělávacím prostředí. Druhá část práce obsahuje popis modelových vyučovacích hodin spojujících výuku českého jazyka s osobnostně sociálními cíli a jejich vyhodnocení. Další složkou této diplomové práce je soubor aktivit, které může učitel využít k začlenění osobnostní a sociální výchovy do výuky češtiny jako cizího jazyka a návrhy, jak s osobnostní a sociální výchovou ve výuce pracovat. Cílem diplomové práce je podat návrh k zapojování metod osobnostní a sociální výchovy do výuky češtiny jako cizího jazyka tak, abychom společně s jazykovou kompetencí rozvíjeli i osobní a kulturní sebepojetí žáků a nabídnout konkrétní aktivity, které lze ve výuce použít.
Výuka dluhového poradenství v rámci terciárního vzdělávání studentů sociálního zaměření
Jonášová, Alena ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se na školách terciárního vzdělávání sociálního zaměření vyučuje dluhové poradenství. Hlavní důvod ve zpracování této práce spočívá v tom, že dluhová problematika je aktuálním problémem ve společnosti a je nutné tuto problematiku v rámci sociální práce řešit formou dluhového poradenství. Tato práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se věnuje oblastem, jako je dluhová problematika, dluhové poradenství a vzdělávání v sociální práci. Tato část je zpracována na základě studia odborné literatury. Praktická část zjišťuje pomocí tří metod, zdali vysoké a vyšší odborné školy nabízí znalosti a dovednosti z dluhového poradenství a dluhové problematiky. Pro tento výzkum jsou vybrány sociálně orientované školy tříletého pomaturitního studia se sídlem v Praze. Výsledkem praktické části je shrnutí všech dat, které byly získány během výzkumu.
Proměny lyrického subjektu v poezii Václava Hraběte
Jonášová, Alena ; Hoffmann, Bohuslav (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice básnického odkazu Václava Hraběte. První část práce zahrnuje obecné uvedení do dané problematiky - životopis básníka, posmrtné vydání jeho básnického díla a jeho následnou recepci. Druhá část bakalářské práce se zabývá analýzou lyrického subjektu v různých vydáních Hrabětova díla a také v jednotlivých básních. Pozornost je věnována zejména problematickému edičnímu zpracování sbírek, ve kterých bylo básníkovo dílo vydáno. Cílem této práce je nalezení základních principů poetiky Václava Hraběte a zachycení proměn lyrického subjektu, který v jeho básních vystupuje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
4 JONÁŠOVÁ, Adéla
3 JONÁŠOVÁ, Andrea
4 Jonášová, Adéla
3 Jonášová, Andrea
5 Jonášová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.