Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivní chování v rodině se zaměřením na práci s dětmi vystavenými domácímu násilí
Jirásková, Veronika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce představí pojmy "agrese", "agresivita" a jejich vzájemný vztah. Současně zmíní základní teorie vzniku agrese a popíše souvislost agrese s násilím. Dále se bude soustředit na agresivní chování v rámci rodinného systému, kdy se zaměří na fenomén domácího násilí. Práce se bude věnovat zejména dětem, které byly tomuto násilí vystaveny a bude se soustředit na jeho dopady v rámci jednotlivých oblastí života dítěte. Zároveň představí možnosti práce s těmito dětmi, kdy zmíní způsoby terapie, realizované programy a organizace, které se touto problematikou zabývají. Výzkumná část práce bude založená na návrhu výzkumu, jehož cílem bude prověřit práci s projektivní metodou pískoviště u dětí vystavených domácímu násilí, a to pomocí vytvoření případových studií těchto dětí na základě použité metody pískoviště spolu s rozhovory s matkou a učitelem dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The role of ribosomal proteins in the plant development
Jirásková, Veronika ; Raabe, Karel (vedoucí práce) ; Smýkal, Petr (oponent)
Translace je jedním ze základních procesů probíhajícím v buňce, během translace dochází k syntéze proteinů podle informace zapsané v mRNA. Nejvíce prozkoumaným elementem v translaci je ribozom, molekulární komplex složený z rRNA a ribozomálních proteinů. V rostlinách je většina ribozomálních proteinů kodována více než jedním genem, což může vést k subfukcionalizaci a neofunkcionalizaci paralogů ribozomálních proteinů ve vývoji rostlin nebo k reakci na podmínky prostředí. Sestavení ribozomálních podjednotek ze zcela odlišných paralogů ribozomálních proteinů může vést k tvorbě funkčně odlišných populací ribozomů se specializovanou funkcí v translaci a její regulaci v rostlinách. Cílem této práce bude přehledně shrnout dosavadní data o funkcích jednotlivých ribozomálních proteinů během růstu a vývoje. Klíčová slova translace, regulace translace, ribozom, ribozomální proteiny
Role hudby v emoční regulaci
Jirásková, Veronika ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce představuje koncept emoční regulace v souvislosti s hudbou a jejím poslechem. Zabývá se teoretickým vymezením emocí a v rámci emoční regulace podporuje procesní model navazující na teorii zhodnocení. Pro bližší popis si vybírá strategii přehodnocení. S tou pracuje také v rámci výzkumné studie obsažené v Dotazníku emoční regulace (ERQ), kdy díky sběru dat online studie analyzuje 215 odpovědi od 215 respondentů a zjišťuje, že tuto strategii predikují tři proměnné, a to ventilace emocí (VE), zábava (Z) a rozptýlení (R) použitého dotazníku Škála pro využití hudby při regulaci nálady (MMR). Dále byla zjištěna negativní korelace strategie potlačení se životní spokojeností a pozitivní korelace přehodnocení se životní spokojeností. Výzkumnými zjištěními práce podporuje propojení konceptu ER spolu s regulací nálady za pomoci hudby.
Chov a využití zvířat ve výuce v pražských základních školách
Jirásková, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jura, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá chovem zvířat na základních školách. Teoretická část obsahuje shrnutí vědecky podložených studií, zabývajících se vlivem zvířat na žáky v průběhu vzdělávání a možné přínosy chovu zvířat ve školách. Jsou zde popsány podmínky pro bezpečný chov, nejčastěji chovaná zvířata ve školství, rizika a úskalí, která jejich chov přináší a možné způsoby chovu zvířat ve školách. Zdůrazňuje také nutnost hodnocení welfare chovaných zvířat a legislativní opatření, která se k tématu vztahují. Praktická část popisuje stav chovů zvířat na pražských základních školách ve školním roce 2017/2018. Pomocí dotazování na reprezentativním vzorku škol bylo zjištěno, že na 37 % pražských škol v daném školním roce existoval chov zvířat. Dále bylo studováno zastoupení druhů chovaných zvířat, jejich umístění ve školách, kdo nese za péči o tato zvířata odpovědnost, a způsob a četnost jejich využití ve výuce. Bylo zjištěno, že 52 % učitelů nevyužívá chované zvíře ve výuce častěji než jednou za měsíc. Dalším předmětem výzkumu bylo zjišťování důvodů absence chovu zvířat ve školách, přičemž 92 % respondentů ze škol s neexistujícím chovem zvířat uvedlo, že o jeho zavedení neuvažuje ani v budoucnu. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání za pomoci zvířat, zvířata ve školách, zvířata ve výuce, zvířata ve školní třídě, učitelé a...
Agresivní chování v rodině se zaměřením na práci s dětmi vystavenými domácímu násilí
Jirásková, Veronika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce představí pojmy "agrese", "agresivita" a jejich vzájemný vztah. Současně zmíní základní teorie vzniku agrese a popíše souvislost agrese s násilím. Dále se bude soustředit na agresivní chování v rámci rodinného systému, kdy se zaměří na fenomén domácího násilí. Práce se bude věnovat zejména dětem, které byly tomuto násilí vystaveny a bude se soustředit na jeho dopady v rámci jednotlivých oblastí života dítěte. Zároveň představí možnosti práce s těmito dětmi, kdy zmíní způsoby terapie, realizované programy a organizace, které se touto problematikou zabývají. Výzkumná část práce bude založená na návrhu výzkumu, jehož cílem bude prověřit práci s projektivní metodou pískoviště u dětí vystavených domácímu násilí, a to pomocí vytvoření případových studií těchto dětí na základě použité metody pískoviště spolu s rozhovory s matkou a učitelem dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.