Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj mezinárodních obchodních firem v ČR a jeho ekonomické aspekty
Lochman, Alexander ; Jindra, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Jindřich (oponent) ; Filipová, Alena (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Předmětem této disertační práce "Rozvoj mezinárodních obchodních firem v ČR a jeho ekonomické aspekty" je komplexní zhodnocení působení mezinárodních maloobchodních firem potravinářského zaměření na dodavatelsko-odběratelské vztahy. Disertační práce je rozdělena do tří částí. První část disertační práce se věnuje vzniku a charakteristice moderních maloobchodních řetězců a hodnotí nástroje analýzy konkurenční síly v odvětví. Druhá část je věnována parametrům obchodního jednání a rozboru alokaci ekonomického přebytku dodavatele ve prospěch obchodního řetězce. Třetí část je zaměřena na roli ceny v maloobchodě, cenovým válkám a jejich dopadům na dodavatele a na spotřebitele.
Branding potravinářských výrobků na trhu ČR
Průša, Přemysl ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Přibová, Marie (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent)
Hlavním cílem disertační práce je shrnout, prohloubit a rozvinout současné teoretické poznatky v oblasti problematiky značky a jejího řízení a tyto teoretické poznatky verifikovat na realitě brand managementu vybrané značky potravin - značky vín na českém trhu: analyzovat hlavní nástroje řízení dané značky vín v současné době s tím, že analýza by měla ústit v identifikaci problematických oblastí a formulaci návrhů na opatření, jejichž implementace včetně systému hodnocení efektivity řízení značky by byla vhodná. Výsledkem analýzy je pak systém konkrétních doporučení pro značku, který může být rovněž použitelný pro srovnatelné značky. Trh potravin v ČR byl zvolen proto, že se mu dosud žádný autor ve vztahu k značkám nevěnoval a navíc je trh potravin více ohrožen současným ekonomickým vývojem (více než ostatní trhy), kdy klesá kupní síla obyvatelstva a rostou tlaky na snižování cen výrobků, které jsou ještě posíleny převisem nabídky nad poptávkou potravinářských výrobků. Velmi významným faktorem je též současná tržní dominance nadnárodních maloobchodních řetězců na trhu potravin v ČR spolu s rostoucím významem tzv. privátních (vlastních) značek maloobchodních řetězců. Pro trh vín, vedle výše uvedených specifik, je navíc typické, že má stále spíše generický charakter, což znamená, že spotřebitel se zde orientuje podle značek pouze ve velmi malé míře a zásadním faktorem rozhodování spotřebitele zůstává cena. V aplikační části práce je konkrétně využita značka dovozového vína z Chile (TARAPACA). Jednak proto, že dovozové značky tvoří v ČR cca 50 % trhu vín, jednak proto, že značka TARAPACA se řadí mezi nejvýznamnější dovozové značky na českém trhu vín z hlediska prodejů a tržního podílu. První část práce se věnuje teoretickým východiskům a jejím cílem je poskytnout definici značky a vymezení základních pojmů, které se ke značce váží, jako jsou identita, positioning a image značky tak, aby s nimi bylo možno pracovat v aplikační části práce. Druhá část přináší přehled základních přístupů ke zjišťování hodnoty značky, které jsou zde analyzovány a kriticky hodnoceny s ohledem na praktickou využitelnost. Vyústěním této kapitoly je vlastní návrh kritérií, podle kterých lze určovat hodnotu značky. Zde je hodnota značky vnímána z marketingového hlediska, ne z hlediska finančního. Ve třetí části práce se autor věnuje samotné problematice řízení značky jako procesu, pozornost je soustředěna zejména na výklad procesu řízení značky podle Scotta M. Davise, jehož schéma je použito v aplikační části práce. Součástí třetí kapitoly je také analýza současného fenoménu v oblasti brand managementu, kterým jsou privátní značky, a to z hlediska jejich vztahu k jejich majiteli, odběrateli a spotřebiteli. Část čtvrtá a pátá mají charakter aplikační se zařazením případové studie značky vín TARAPACA. V části čtvrté je nejprve provedena analýza současného stavu značky -- tržní pozice včetně tzv. auditu značky podle schématu Scotta M. Davise. Značná pozornost v této kapitole je věnována analýze akcí na podporu prodeje, které daná značka v současnosti často provádí, z hlediska efektu prodejního a efektu komunikačního (dopad na znalost značky). Ve čtvrté kapitole tak autor shrnuje nedostatky v současném řízení značky, jejichž odstranění je popsáno v páté části práce. Pátá část práce obsahuje komplexní a systematický návrh brand managementu značky TARAPACA pro český trh podle schématu Scotta M. Davise. Tento návrh je popsán jako proces, kde jednotlivé kroky navazují na sebe, a tak vytváří jednotný systém.
Značková strategie v mezinárodním marketingu
Pichler, Pavel ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Plchová, Božena (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent)
Značková politika v mezinárodním marketingu je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnost firem na tuzemském i mezinárodním trhu. Značka je fenoménem, se kterým se všichni spotřebitelé, dodavatelé i odběratelé setkávají denně, a proto jsem přesvědčen, že si toto téma zaslouží velkou pozornost a hlubší zkoumání. Hlavním cílem disertační práce je podat ucelený pohled na značkovou strategii v mezinárodním marketingu a detailně objasnit pojem a význam značky. Záměrem tedy je utřídit a zesumarizovat teoretické i praktické poznatky o značce a značkové strategii ve vztahu k mezinárodnímu marketingu a analyzovat různé aspekty v této souvislosti, které představují dílčí cíle práce. První dílčím cílem je pomocí definování pojmu značka vymezit její místo v marketingu a to jak v pojetí teoretickém, tak praktickém. Jde o to zodpovědět mj. otázku, jaká je vazba mezi značkou a marketingovým plánem firmy. Druhým dílčím cílem je analyzovat hodnotu značky a brand equity a vzájemnou provázanost mezi těmito pojmy. Dále jde o poskytnutí výčtu značek s největší hodnotou a o popsání vývoje značek v tranzitivních ekonomikách, specificky pak v České republice. Třetím dílčím cílem je podat ucelený přehled o řízení a budování značek. Zde půjde jak o pohled ve vztahu k trhu a spotřebitelům, tak o pohled dovnitř firmy ve smyslu organizačním. Zvláštní pozornost bude věnována distribučním značkám, neboť se jedná o velmi aktuální fenomén s dynamickým vývojem. Čtvrtým dílčím cílem je nastínit na základě shromážděného materiálu pravděpodobné trendy ve značkové politice. Pátým dílčím cílem je představit příklady některých konkrétních úspěšných značek s využitím předchozího teoretického materiálu. Doprovodným pedagogickým cílem je přinést ucelený metodologický pohled na problematiku značky a značkové strategie v mezinárodním marketingu.
České vědecké společnosti exaktních věd v 19. století
Jindra, Jiří
Je podán výklad o českých vědeckých společnostech působících v českých zemích od 19. století. V oblasti matematiky, astronomie a fyziky to byla Jednota českých matematiků, jejímž předchůdcem byl studentský Spolek pro volné přednášky z matematiky a fysiky. Chemici byli organizováni ve Spolku českých chemiků, jemuž předcházel studentský přírodovědecký spolek Isis. Ostatní přírodovědecké discipliny pěstoval Přírodovědecký klub. Současnými společnostmi s nepřerušenou činností jsou Jednota českých matematiků a fyziků a Česká chemická společnost.
Činnost Celoakademického výboru Revolučního odborového hnutí Československé akademie věd v letech 1968-1970
Jindra, Jiří
Celoakademický výbor jako odborářský orgán založený na jaře 1968 zastupoval všechny pracovníky ČSAV. Patřil k výrazným demokratizačním silám Pražského jara. Nástup normalizace v ČSAV znamenal konec Celoakademického výboru, jeho rozpuštění a případné postihy jeho čelných funkcionářů.
František Šorm - závěr politické kariéry
Jindra, Jiří
Politická kariéra českého vědce F. Šorma v 60. a 70. letech.
Pohled historika vědy a techniky na výzkum palivových článků v Československu
Jindra, Jiří
Výzkum galvanických palivových článků v Československu v letech 1962-1982. Výzkum se soustředil zejména na studium neplatinových katalysátorů. Popsány jsou též funkční modely palivových článků jak s plynnými tak kapalnými palivy.
Marketing na pomezí mezinárodního podnikání a informačních technologií
Jurčík, Michal ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kováč, Michal (oponent)
Informační technologie umožnily standardizovat značnou část marketingových informací pomocí digitalizace. Tím, že se tyto informace standardizují, usnadňuje se také standardizace práce s nimi v konkrétních částech hodnotového řetězce podniku. V práci je navrženo vymezení čtyř specifických oblastí využívání informačních technologií v marketingu: e-commerce, dodavatelské řetězce s informačními technologiemi, marketingové databáze a informační systémy v podniku, digitální televizní a rozhlasové vysílání. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu o této klasifikaci oblastí aplikování informačních technologií. Dalším cílem je analyzovat tyto oblasti z hlediska mezinárodního marketingu a charakterizovat, jak konkrétně informační technologie ovlivňují v těchto oblastech podnikání.
Přímé zahraniční investice a jejich vliv na retailing v České republice
Moravcová, Dana ; Kohlová, Lenka (vedoucí práce) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Tlustý, Adolf (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Od poloviny devadesátých let min. století se ve vnitřním obchodě při jeho liberalizaci vytvořil trend intenzivní koncentrace, čemuž významně přispěl vstup zahraničního kapitálu. V tomto kontextu zaujaly patřičné místo na vnitřním trhu v obchodních strukturách a sítích přímé zahraniční investice nadnárodních společností. Internacionalizace retailingu pokročila natolik, že je určující pro rozvoj odvětví, nicméně vyváženost rozvoje obchodu současně vyžaduje podporu malého a středního podnikání

Viz též: podobná jména autorů
2 JINDRA, Jaromír
12 Jindra, Jakub
7 Jindra, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.