Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Videotrénink interakcí a možnost jeho využití v programech primární prevence
Jelínková, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Metoda videotrénink interakcí (VTI) je v České republice využívána od roku 1993, výcvik, supervize a další vzdělávání zajišťuje společnost SPIN. Původně vznikla v Nizozemsku v 80. letech, kde je stále hojně využívána a odkud se šíří do dalších zemí. Metoda stojí na širokých teoretických základech vývojové psychologie, etologie, teorií učení a komunikace a z původního využití jako intervenční metody v rodinách se šíří do dalších oblastí. Tato práce přináší základní informace o metodě VTI, jejích teoretických východiscích i aplikaci, dále popisuje situaci programů primární prevence především v České republice a v neposlední řadě popisuje prostor, kde může být metoda VTI v oblasti primárních prevencí použita. V kvalitativní studii kasuisticky popisujeme využití metody VTI u sedmi lektorů primární prevence. Pomocí analýzy videonahrávek se snažíme zmapovat změnu v komunikaci u lektorů po použití metody VTI. Nedílným zdrojem dat jsou také úvodní dotazníky a polostrukturované rozhovory, v nichž přínosy VTI subjektivně hodnotí sami lektoři. Sledovali jsme proměny v těchto prvcích komunikace: vzájemném sledování, příjmu iniciativ dětí a pojmenovávání. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech, subjektivně bylo využití metody VTI lektory hodnoceno jako přínosné. Klíčová slova:...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Videotrénink interakcí a možnost jeho využití v programech primární prevence
Jelínková, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Metoda videotrénink interakcí (VTI) je v České republice využívána od roku 1993, výcvik, supervize a další vzdělávání zajišťuje společnost SPIN. Původně vznikla v Nizozemsku v 80. letech, kde je stále hojně využívána a odkud se šíří do dalších zemí. Metoda stojí na širokých teoretických základech vývojové psychologie, etologie, teorií učení a komunikace a z původního využití jako intervenční metody v rodinách se šíří do dalších oblastí. Tato práce přináší základní informace o metodě VTI, jejích teoretických východiscích i aplikaci, dále popisuje situaci programů primární prevence především v České republice a v neposlední řadě popisuje prostor, kde může být metoda VTI v oblasti primárních prevencí použita. V kvalitativní studii kasuisticky popisujeme využití metody VTI u sedmi lektorů primární prevence. Pomocí analýzy videonahrávek se snažíme zmapovat změnu v komunikaci u lektorů po použití metody VTI. Nedílným zdrojem dat jsou také úvodní dotazníky a polostrukturované rozhovory, v nichž přínosy VTI subjektivně hodnotí sami lektoři. Sledovali jsme proměny v těchto prvcích komunikace: vzájemném sledování, příjmu iniciativ dětí a pojmenovávání. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech, subjektivně bylo využití metody VTI lektory hodnoceno jako přínosné. Klíčová slova:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
22 JELÍNKOVÁ, Hana
4 Jelínková, Hedvika
2 Jelínková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.