Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koexistence - soužití a politická reprezentace Čerkesů v Ruské federaci
Jelínková, Aneta ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Koexistence - soužití a politická reprezentace Čerkesů v Ruské federaci" se úzce zaměřuje na minoritu Čerkesů na severozápadním Kavkaze zastoupených v Ruské federaci a mapuje jejich snahu o politickou participaci. Jedná se o minoritu, jíž v českém akademickém prostoru není věnována dostatečná pozornost, a to i navzdory etnické čistce, které bylo etnikum podrobeno v druhé polovině 19. století. Bakalářská práce se v první polovině věnuje představení etnika Čerkesů a uvedení čtenáře do historie a kontextu problematiky. V druhé části se poté zaměřuje na politické aktivity čerkeské minority v rámci Ruské federace a na odezvy, se kterými byla minorita následně konfrontována. Práce tak představuje první ucelený text v českém jazyce o etniku Čerkesů a o jejich politické emancipaci ve státě, kde toto etnikum tvoří menšinu. Jedním z hlavních přínosů práce je tak komplexní představení etnické skupiny s pohnutou historií, která se navíc nachází ve velmi dynamickém prostoru severního Kavkazu. Práce rovněž přináší možné perspektivy do budoucnosti i doporučení na další výzkum. Důraz je kladen na objektivitu a holistický pohled na celou problematiku sporu.
Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu
JELÍNKOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce má název "Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu" a je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a nejdříve v ní definuji pojmy zdravotní a kombinované postižení, které je ještě dále členěno. Poté se zabývám možnostmi vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a metodami práce, které se při práci s těmito žáky využívají. Protože mají tito jedinci často omezenou možnost komunikace, zmiňuji se i o komunikačních systémech AAK. V druhé kapitole teoretické části poté popisuji významnou součást péče o osoby s kombinovaným postižením, prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní prostředky rehabilitace. Na teoretickou část navazuje praktická část, ve které se zabývám cíli, metodikou a analýzou získaných dat. Nejdříve analyzuji koordinovanou podporu žáků s kombinovaným postižením ve školách v příbramském regionu. V této kapitole jsou zmapovaná zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením a poté i zařízení s nimi spolupracující. Následně pak analyzuji získané rozhovory, které jsou k nahlédnutí v přílohách. Cílem této bakalářské práce je zjistit počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu. Dále se snažím určit, zda je zjištěný počet dostačující, a nakonec bych chtěla vytvořit informační leták o daných školách. Pro naplnění hlavního cíle jsem si stanovila tuto výzkumnou otázku: "Jaký je počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu?" a podotázku: "Je tento počet dostačující?". V průběhu výzkumu jsem si stanovila ještě jednu výzkumnou otázku, která by mi měla pomoci zmapovat daná zařízení, zjistit o nich důležité informace, a vytvořit tak informační leták: "Jak probíhá vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách vzdělávající tyto žáky v příbramském regionu?" a podotázku: "Poskytují žákům tato zařízení koordinovanou podporu?". Výzkum jsem prováděla polostandardizovanými rozhovory s odbornými pracovníky škol, poradenského zařízení (SPC) a rodiči žáků s kombinovaným postižením. Rozhovory byly prováděny dle předem připravených otázek, přičemž jsem je se souhlasem respondentů nahrávala na diktafon. Otázky jsem si rozdělila do tří okruhů, což mi pomohlo při interpretaci výsledků. Údaje z rozhovorů jsem doplnila o informace z analýzy webových stránek daných zařízení. Výsledkem této práce je zmapování koordinované péče o žáky škol příbramského regionu a následně vytvořený informační leták zařízení vzdělávajících žáky s kombinovaným postižením, kde jsou tedy zmíněny i neziskové organizace, které těmto zařízením pomáhají zajišťovat ucelenou rehabilitaci, a také organizace, které zajišťují péči absolventům základních škol a dospělým jedincům se zdravotním postižením. Zda je daných zařízení v příbramském regionu dostatek, není úplně jasné, ale mírně zde převládá názor, že jich je tu málo. Chybí zde základní školy i specialisté zabývající se žáky s PAS, kteří by měli s těmito jedinci zkušenosti. Na vybraných školách panuje přátelská atmosféra, pedagogické pracovníky jejich práce velmi baví a i spolupráce s rodiči probíhá v celku bez problémů. Je zřejmá nutnost obměnit vybavení tříd, včetně pomůcek. Učitelé na těchto školách při práci velmi málo užívají rehabilitační techniky a školy nabízejí velmi zřídka nějaké terapie. Tyto činnosti však nabízejí spolupracující organizace (Alka, Krok, Pessos), které těmto školám pomáhají zajišťovat prostředky uceleného systému rehabilitace, a tak je žákům zajištěna koordinovaná podpora.

Viz též: podobná jména autorů
7 JELÍNKOVÁ, Adéla
5 JELÍNKOVÁ, Alena
4 JELÍNKOVÁ, Aneta
10 JELÍNKOVÁ, Anna
1 Jelínková, Adriana
7 Jelínková, Adéla
5 Jelínková, Alena
1 Jelínková, Alena,
3 Jelínková, Andrea
10 Jelínková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.