Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti
Šináglová, Dita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Jedlička, Richard (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy.
Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáka v sociálním, kulturním a náboženském kontextu
Sedláčková, Daniela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Jedlička, Richard (oponent) ; Smékalová, Lucie (oponent)
Diserta ní práce se zabývá popisem a analýzou zdravého sebev domí z hlediska jeho utvá ení; vliv , které do procesu utvá ení vstupují a možnostmi rozvoje zdravého sebev domí ve školním pro- st edí s ohledem na sociální, kulturní a náboženský kontext, ve kterém žák žije. V teoretické ásti prá- ce jsou na základ odborné literatury zpracována nejzásadn jší východiska a okolnosti, které ve velké mí e ovliv ují sebev domí žáka a p ispívají k jeho rozvoji v pozitivním slova smyslu. Pozornost je v - nována témat m teoretického vymezení konceptu Já a vnit ním vliv m, které na utvá ení sebev domí p sobí. Rodina, škola a vrstevnická skupina jsou zde uvedeny jako zásadní sociální a kulturní vn jší vlivy, které spolu s náboženským kontextem p sobí na utvá ení sebev domí. P edstavena je feno- menologická teorie Chrise Mruka, která ukazuje problematiku sebev domí v komplexn jší podob . Teoretická ást je uzav ena nastín ním možností rozvoje zdravého sebev domí žáka, zahrnující i me- todu peer mediace - ešení konflikt ve školním prost edí, a analýzou otazník , vyplývajících ze za- hrani ních výzkum sebev domí. Cílem výzkumné ásti je zjistit, zda a do jaké míry má vliv poci ované sebev domí, atribuce a aspirace žáka na jeho školní prosp ch, který z vliv p sobících na sebev domí žák poci uje jako do- minantní a...
Ovládání počítače pomocí jednobarevných objektů snímaných kamerou.
Jedlička, Richard ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Myš a klávesnice je nedílnou součástí dnešních počítačů. Položili jsme si otázku, zda bychom se bez nich dokázali obejít. Navrhli jsme koncept ovládání založený na gestech. Gesta provádí uživatel pomocí jednobarevných objektů, které snímá kamera. Na základě provedených gest se pak vyvolají akce. V práci jsme detailně popsali, jak koncept funguje, jak se definují objekty, gesta a akce, a jak se vzájemně propojují do funkčního celku. Navrhli jsme algoritmy pro detekci objektů v obraze a rozpoznávání gest ze stavů objektů. Nakonec jsme vytvořili funkční aplikaci pro použití konceptu v praxi.
Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti
Šináglová, Dita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Jedlička, Richard (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoretické rovině o strachu a úzkosti obecně, jejich funkcích, příznacích a možných příčinách. Práce je zaměřena převážně na pohled na strach ve školním prostředí. Je zde podrobně pohovořeno o problémech školního výkonu, školního prospěchu a neprospěchu a v nespolední řadě také o problémech školního neúspěchu. Strach u dětí je převážně spojen s neúspěchem ve škole a s důsledky, které tento neúspěch přináší. Diplomová práce je rozdělena do tří částí: teoretická část, speciálně teoretická část a empirická část. Teoretická část práce je uvedena kapitolou - historický pohled na strach a úzkost - zde je stručně shrnuto, jak se vyvíjel pohled společnosti na strach a úzkost u lidí. V teoretické části diplomové práce jsou dále rozebrány způsoby zvládnutí strachu a úzkosti u dětí, možné způsoby předcházení strachu a jeho odstraňování. Ve speciálně teoretické části rozebírám jednu z možných metod, které lze při odstraňování a předcházení strachu u dětí použít. V Empirické části je tato metoda ověřována učiteli a dětmi základních škol. Zjišťovala jsem, jak se metoda příběhu osvědčí na prvním a na druhém stupni základní školy.
Proměna kompetencí sester pečujících o onkologicky nemocné
Vaňourková, Hana ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Kocourková, Jana (oponent)
Předmětem diplomové práce je kvalitativní analýza obsahu článků popisujících ošetřovatelskou péči o onkologicky nemocné v českých sesterských časopisech vydaných v letech 1960 - 2004. Cílem práce je zachytit obraz změn v ošetřovatelské péči o onkologicky nemocné a zjistit, jak se změnily kompetence sester za období 45 let.
Problematika zvládání neklidu a agrese u pacientů : analýza obrazu ošetřovatelské péče o agresivního pacienta v textech článků ve zdravotnických časopisech za období 1990 až 2005
Hauznerová, Jiřina ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Mellanová, Alena (oponent)
V současné době se často diskutuje v odborné veřejnosti i v médiích o právech pacientů v souvislosti s omezovacími prostředky. Kvalitativní výzkum diplomové práce je zaměřen na zmapování problematiky zvládání neklidu a agrese u pacientů při poskytování zdravotnické první pomoci, při poskytování specializované, odborné pomoci, na různých typech pracovišť, na mnoha ambulancích při ošetřování pacientů, konkrétně intoxikovaných, pod vlivem psychotropních látek. útokům často dochází ze strany zmatených, duševně nemocných, kteří jsou pod vlivem halucinací a bludů. Zmatem a agresivní mohou být také nemocní u nichž se rozvíjí komatózní stav nebo šokový stav po prodělané havárii. V diplomové práci se snažím o rozšíření pohledu na toto téma. Při ošetřování neklidného a agresivního pacienta je zpravidla narušena komunikace, je narušené vlastní ošetřování a ošetřovatelská péče. Cílem práce je pokusit se zjistit profesionální přístup neklidnému a agresivnímu pacientovi v rámci ošetřovatelského procesu. Dalším cílem je popsat problémy související se zvládáním neklidného a agresivního pacienta v souvislosti s poskytováním zdravotní péče a zjistit metody, které jsou využívány nejčastěji ke zklidnění zmateného, agresivního a neklidného pacienta v rámci ošetřovatelské péče. V práci jsem si stanovila několik výzkumných cílů:...
Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty
Bednářová, Markéta ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol na učitele ošetřovatelství. Předmětem zájmu byly především vlastnosti a dovednosti učitele ošetřovatelství, které žáci a studenti považují za důležité a žádoucí. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a přehledně vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů (z toho 74 mužů a 731 žen) - žáků a studentů středních a vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli kvůli reprezentativnosti vzorku vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Zkoumaný vzorek svým rodovým složením odpovídá obvyklému početnímu zastoupení mužů a žen studujících ošetřovatelství na zdravotnických školách. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy.
Poruchy ve vztazích mezi žáky projevující se systematickou traumatizací jednotlivce ve skupině
Šáriková, Romana ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Diplomová práce se snaží vystihnout šikanu z mnoha pohledů předních odborníků zabývajících se touto problematikou. Popisuje šikanu jako formu sociálně patologického jevu. Práce je zaměřena na šikanu jako proces v souvislosti se školním prostředím. Věnuje pozornost charakteristice toho, kdo je agresor a kdo oběť, ale i prevenci šikany.

Viz též: podobná jména autorů
2 JEDLIČKA, Raimund
2 Jedlička, Radek
8 Jedlička, Radim
4 Jedlička, Roman
4 Jedlička, Rostislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.