Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The films of Stefan Sidovski
Spasikj, Jane ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; JECH, Pavel (oponent)
Research and analysis on the work of Macedonian independent/amateur filmmaker Stefan
Duální koncepce postavy
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; JECH, Pavel (oponent)
Diplomová práce duální koncepce postavy se zabývá existencí filmů, ve kterých protagonista není divákovou hlavní postavou. Práce zkoumá, na základě jakých principů ke zmíněnému efektu dochází. Jaký vztah k sobě tyto postavy mají a jak se v průběhu vyprávění ovlivňují. Na základě rozborů konkrétních filmových příkladů je vytyčeno několik pravidel, jejichž naplnění přispívá k tomuto efektu. Práce si klade za cíl vysvětlit rozdíl mezi funkcí protagonisty a funkcí hlavní postavy diváka. Zároveň klasifikuje typy příběhů, u kterých k efektu duální koncepce postavy dochází nejčastěji.
Paralelní narace: případové studie filmů
Djikanović, Luka ; JECH, Pavel (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Hlavním zdrojem diplomové práce je kniha "The 21st Century Screenplay" autorky Lindy Aronson. V první kapitole bude popsáno šest rozdílných paralelních narativů, zbytek práce bude pak pojednávat o Tandem naraci, kterou se pokusím vysvětlit za pomocí případové studie tří filmů: Traffic(Steven Soderbergh, 2000), Crimes and Misdemeanors ( Woody Allen, 1989) and Man is not a bird (Dusan Makavejev, 1965).
Principy alternativní stavby příběhů
Marinović, Ivan ; Bregant, Michal (vedoucí práce) ; Roraback, Erik (oponent) ; Jech, Pavel (oponent)
During my film studies we were thought how to understand and how to apply rules of screenwriting of traditional drama structure. Besides the three act structure, there are alternative episodic ways of constructing a narrative with their own rules. However many succesful episodical films lean on the traditional three act structure. My aim was to recognize the principles of combining of the structures, and to explore how they are rendered through directing within films of high cinematic quality. Through four contemporary revisionist westerns four potential principles are found that could be applied in screenwriting of other genres as well. These films are showing how to avoid the formulaic storytelling sollutions, while they prooveing that socially relevant themes can be explored within genre films that mass audiences are eager to see.
Road Movie
Kajánková, Lucia ; Ryšavý, Martin (vedoucí práce) ; Jech, Pavel (oponent)
Teoretická bakalárska práca sa venuje analýze filmového žánru, ktorý zastrešuje pojem road movie, pričom skúmanie je obmedzené na americkú kinematografiu, ako jeho primárneho pôvodcu od ustanovenia na konci 60. rokov minulého storočia. Predstavujúe podrobnú charakteristiku zdrojov a typických atribútov žánru, zhrnutý historický vývoj a analýzu jeho jednotlivých prvkov, postupov a vlastností na príkladoch konkrétnych filmov. Práca sa špeciálne zameriava na rozbor postavy, respektíve modelu dvojice protagonistov road movie - podáva typológiu charakterov a ich vzťahov, určuje podkategórie žánru z tejto perspektívy a zároveň identifikuje základnú charakteristiku hlavnej postavy (postáv) ako jej bytie outsiderom. Toto kľúčové určenie má svoje široké spektrum naprieč dejinami žánru, čo dokladajú príklady filmov, na základe ktorých bolo delenie druhov protagonistov prevedené. Komplexné preskúmanie žánru road movie s dôrazom na jeho protagonistu poskytuje ďalej základ a nástroje pre samostatnú analýzu konkrétneho zlomu vo vývoji žánru - totiž predstavenia protagonistov, ktorých žánrovo typická charakteristika outsiderstva je priamo spojená s ich sexuálnou identitou. Dejinne, tým momentom bol počiatok 90. rokov, keď vznikli filmy Thelma a Louise (1991) režiséra Ridley Scotta podľa scenára Callie Khouri, Moje súkromné Idaho (1991) Gusa Van Santa a The Living End (1992) Gregga Arakiho. Každému z filmov je venovaná prípadová štúdia zameraná na jeho nakladanie so žánrom road movie a význam radikálnej inovácie v určení protagonistov, ktorými sú v prvom prípade ženy, v druhom a treťom skúmanom filme homosexuálni muži.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.