Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transmedia Storytelling in the World of Harry Potter
Maschler, Nathan Tomas ; Jakubisko, Jorik (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Magisterská práce se zaměřuje na analýzu světa Harryho Pottera (Wizarding World) v transmediálním kontextu. Harry Potter patří v současnosti k nejlepším příkladům úspěšné transmediální franšízy. Práce se zaměří na oficiální mediální kanály a oficiální extenze, které rozšiřují původní příběh. Nejvýznamnějším přínosem pro transmediální výzkum je přístup producenta k narativní struktuře v transmediálním kontextu. V teoretickém rámci se přehled literatury zaměřuje na transmediální vyprávění, naratologii mediálních platforem a také na participativní kulturu. Všechny tyto prvky jsou klíčovým faktorem pro šíření narativu všemi mediálními kanály. Hlavním cílem diplomové práce je analýza Wizarding World z pohledu producenta. Nebude se jednat o polopatickou analýzu primárních rozšíření (knih a původních filmů, včetně Fantastických zvířat a dalších spinoffových literárních a filmových sérií), ale spíše o holistickou analýzu všech oficiálních rozšíření tvořících transmediální narativ a jeho struktury a strategického nasazení. Obsah fanouškovské komunity a veškerá neoficiální rozšíření jsou z tohoto výzkumu vynechána. Nebude se také zabývat podrobnostmi týkajícími se konkrétních kusů fyzického zboží, ale budou zahrnuta všechna oficiální rozšíření mediálních kanálů tvořící bohatou transmediální franšízu....
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Fraj, Gabriela ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
Žurnalistické postupy v politicko-satirických pořadech v USA
Typovský, František ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat žurnalistické postupy ve třech amerických politicko-satirických pořadech - The Daily Show, Last Week Tonight a The Late Show. Autor hledá společné rysy všech tří zkoumaných pořadů, snaží se je charakterizovat, zasadit do mediálního kontextu Spojených států amerických a popsat čtenáři způsoby, kterými tyto pořady skrze politickou satiru kombinují publicistiku, investigativní žurnalistiku a humor. Vzhledem k tomu, že se tato práce zabývá americkými pořady, je v ní využito především zahraniční odborné literatury. Toto dílo má dvě velké části - teoretickou a praktickou. V teoretické pasáži se autor věnuje definici žánru satira, zmiňuje její využití v politice a vztah satiry mezi žurnalistikou a humorem. Teoretická část pokračuje popisem jednotlivých žurnalistických postupů a vysvětlením pozice zkoumaných pořadů na pomezí investigativní žurnalistiky a komického humoru. V praktické části dochází k analýze zkoumaných pořadů, autor nejprve popisuje stavbu a kompozici pořadů, následně svá tvrzení dokládá na konkrétních případech. V praktické části je využito ve velké míře videomateriálů a jejich textových přepisů. Autor se také snaží jednotlivé pořady čtenáři ilustrovat skrze obrazové přílohy.
Komparace mytologických rámců titulních stran tištěných periodik Reflex a Respekt v roce 2018
Janouch, Filip ; Jakubisko, Jorik (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá na základě sémiotické analýzy mytologické rámce vybraných periodik. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuje na sémiotiku jako samostatnou vědní disciplínu, definuje znak a jeho postupný historický vývoj, popisuje zkoumání mýtu a jeho historii, jakož i popisuje teoretická východiska vedoucí k definici předmětu zkoumání, mytologického rámce. Při této definici je využito poznatků plynoucích z teorie kódování a dekódování a reprezentace Stuarta Halla, jakož i poznatků plynoucí ze zkoumání mýtu Clauda Lévi-Strausse a Rolanda Barthese. Praktická část sestává z definice předmětu zkoumání a sémiotické analýzy mytologických rámců obsažených na všech titulních stranách obou zkoumaných periodik. Poznatky plynoucí z analýzy jsou následně porovnány. Tato komparace vede k potvrzení či vyvrácené hypotéz, se kterými autor do analýzy vstupoval.
Romance versus slash - vývoj čtenářských strategií ženských čtenářek
Kalaninová, Soňa ; Pavlíčková, Tereza (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
Cílem práce je utvořit obraz o významech subžánru fanfikce zvaném slash pro jeho recipientky a popsat interpretační strategie, které při jeho recepci využívají. Slash je typ literatury domýšlející, či rozvíjející stejnopohlavní romantické a sexuální vztahy mužských postav z originální mediální tvorby. Předmětem studia práce je tohoto druhu literatury, které je složeno primárně z heterosexuálních žen. Práce vychází z perspektivy interpretivismu a využívá konceptu interpretačních komunit. Dle tohoto konceptu je význam vyjednáván v rámci kolektivu čtenářů sdílejících interpretační strategie. Slashařky v práci nahlížím jako takovou interpretačních komunitu a proto vycházím z předpokladu, že čtenářské strategie a významy budou vykazovat jisté podobnosti, které postihuji v praktické části práce. K dosažení cílů práce slouží technika polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory proběhly s devíti slashařkami. Takto sebraná data byla analyzována metodou zakotvené teorie.
Žurnalistické postupy v politicko-satirických pořadech v USA
Typovský, František ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat žurnalistické postupy ve třech amerických politicko-satirických pořadech - The Daily Show, Last Week Tonight a The Late Show. Autor hledá společné rysy všech tří zkoumaných pořadů, snaží se je charakterizovat, zasadit do mediálního kontextu Spojených států amerických a popsat čtenáři způsoby, kterými tyto pořady skrze politickou satiru kombinují publicistiku, investigativní žurnalistiku a humor. Vzhledem k tomu, že se tato práce zabývá americkými pořady, je v ní využito především zahraniční odborné literatury. Toto dílo má dvě velké části - teoretickou a praktickou. V teoretické pasáži se autor věnuje definici žánru satira, zmiňuje její využití v politice a vztah satiry mezi žurnalistikou a humorem. Teoretická část pokračuje popisem jednotlivých žurnalistických postupů a vysvětlením pozice zkoumaných pořadů na pomezí investigativní žurnalistiky a komického humoru. V praktické části dochází k analýze zkoumaných pořadů, autor nejprve popisuje stavbu a kompozici pořadů, následně svá tvrzení dokládá na konkrétních případech. V praktické části je využito ve velké míře videomateriálů a jejich textových přepisů. Autor se také snaží jednotlivé pořady čtenáři ilustrovat skrze obrazové přílohy.
Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
Fraj, Gabriela ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.