Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
New York City jako taneční fenomén
Seidlerová, Nicole ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice.
Teoretická koncepce odpovědnosti v soukromém právu
Janeček, Václav ; Beran, Karel (vedoucí práce) ; Holländer, Pavol (oponent) ; Elischer, David (oponent)
Co je to odpovědnost? Na této "velké" otázce si v posledních 60 letech vylámal zuby nejeden český právní teoretik. Dominujícím přístupem k odpovědnosti je u nás v současnosti tzv. teorie sankce, podle které je odpovědnost sekundární sankční povinností, která nastupuje jako sankce za nedodržení povinnosti primární. Zároveň bývá ale paradoxně odpovědnost koncipována jako tzv. aktivní odpovědnost, tedy odpovědnost za dodržení povinnosti. Tím vzniká specificky "český" problém odpovědnosti: člověk odpovídá, protože je sankcionován, a zároveň je sankcionován, protože je odpovědný. Odpovědnost se takto tváří jako vnitřně rozporný a nesmyslný koncept, neboť obě koncepce mají ambici popisovat odpovědnost v témže rozsahu (jsou koextenzivní). Nejnovějším trendem české teorie práva je proto skeptický přístup, který se snaží problematickému pojmu odpovědnosti úplně vyhnout. Na druhé straně, podíváme-li se do zahraniční literatury, smysluplná debata o odpovědnosti dnes stojí v základu analytických i normativních přístupů k právu a ovlivňuje další rozvoj právního myšlení a právní regulace v Evropě. Běžně se tu přitom, na rozdíl od české literatury, rozlišuje mezi odpovědností (Verantwortung/responsibility) a zavázaností (Haftung/liability). Ale proč? Odkud se "český" problém odpovědnosti vzal? Kde začal? Odkud se...
Ekonomické aspekty pořádání festivalu současného tance Siraex a zhodnocení jeho činnosti
Voláková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá ekonomickými aspekty pořádání tanečního festivalu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a zmapovány možnosti financování neziskových tanečních festivalů. Praktická část se zabývá případovou studií festivalu současného tance Siraex, která na základě účetních dat sleduje vývoj způsobu financování, strukturu zdrojů a nákladů festivalu. V závěru praktické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi účastníky festivalu, jehož klíčové otázky se týkaly motivace účasti na festivalu a financování.
Teoretická koncepce přiměřeného zadostiučinění v recentním právu - vybrané otázky
Janeček, Václav ; Beran, Karel (oponent) ; Tryzna, Jan (oponent)
Jak napovídá již název práce, cílem předkládané studie je postihnout teoretickou koncepci přiměřeného zadostiučinění. Zadostiučinění u nás představuje způsob náhrady nemajetkové újmy, tedy újmy na statcích, které nelze vlastnit ani zcizit. V této práci se postupně ptám na (1) základní kategorie, na nichž zadostiučinění spočívá, dále analyzuji (2) jejich vzájemný vztah a díky tomu pak podávám odpovědi na otázky po tom, (3) kdy lze přiměřené zadostiučinění požadovat, (4) jakou nemajetkovou újmu lze zadostiučiněním nahradit, (5) jak ji lze nahradit a konečně, (6) za jakých podmínek může mít dle občanského zákoníku zadostiučinění preventivně-sankční funkci. Práce je tak rozdělena do devíti kapitol, ve kterých se nejprve věnuji jazykovému a právnímu významu pojmu zadostiučinění (kapitola 2 a 3). Poté se zabývám otázkou systému deliktního práva ve vztahu k přiměřenému zadostiučinění, a to i ve srovnávacím měřítku. V rámci systému deliktního práva zkoumám vztah subjektivní a objektivní odpovědnosti a roli přiměřeného zadostiučinění v něm. V téže, stále třetí kapitole hledám a analyzuji základní specifika náhrady nemajetkové újmy oproti povinnosti k náhradě škody a vysvětluji zde jejich relaci. To mne ovšem přivádí k potřebě analyzovat důkladně rovněž základní předpoklady vzniku povinnosti k náhradě škody jako...
Sankční aspekty náhrady škody (právně-komparativní analýza)
Janeček, Václav ; Beran, Karel (vedoucí práce) ; Kühn, Zdeněk (oponent)
České soudy se pravidelně potýkají s otázkou, kdy, v jaké výši a na základě jakých faktorů je třeba poškozenému přiznat tzv. přiměřené zadostiučinění. Přiměřené zadostiučinění coby forma náhrady škody má primárně roli kompenzační. Přesto se u nás objevují určité indicie, podle kterých může náhrada škody naplňovat i jiné legitimní cíle, a to kupříkladu preventivní či sankční. Tento názor byl ostatně v nedávné době výslovně potvrzen i Ústavním soudem či Nejvyšším soudem ČR. Preventivní a sankční princip náhrady škody je doktrinálně spojován především se specifickým institutem angloamerického práva, tzv. sankční náhradou škody. České soudy ale prozatím přípustnost sankční náhrady škody bez jakéhokoliv hlubšího odůvodnění odmítají. Podle autora pramení tento dogmatický přístup patrně z nesprávného a pouze parciálního chápání tohoto institutu. Autor se ve svém textu snaží čtenáři představit sankční náhradu škody v její skutečné podobě, a to zejména v kontextu současného anglického a českého práva, aby tak ukázal, že odmítavý přístup našich domácích soudů není vždy zcela na místě. Samotná studie nejprve ve světle relevantní judikatury shrnuje platné anglické právo v této oblasti a zároveň jej kriticky srovnává s českou úpravou. Zde se ukazují některé zásadní podobnosti českého i anglického pojetí náhrady...
Fikcionalismus v právu a morálce
Janeček, Václav ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Hill, James (oponent)
Tématem této bakalářské práce je teorie fikcionalismu, a to především ve vztahu k morálce a právu. Autor nejprve čtenáře seznamuje s tradičními přístupy k normativním výrokům - kognitivismem a nonkognitivismem. Poté na poli morálky ukazuje, v čem mohou být tyto pozice deficientní. Argumentuje, že tato slabost je zapříčiněna nedostatečnou analýzou morálky, totiž nereflektováním její dvojí povahy. Autor dovozuje, že pokud budeme tuto povahu morálky brát vážně, dospějeme k teorii fikcionalismu. Samotný fikcionalismus je následně představen jako svébytná filozofická pozice, která však není historicky zcela bezprecedentní. Nejsilnější ozvuky fikcionalismu tato studie spatřuje právě v morálce a morálnímu fikcionalismu je pak věnována celá čtvrtá kapitola. Zde je fikcionalismus specifikován jako tzv. nonkognitivní faktualismus. Za použití moderních děl autor vykládá, v čem tkví přednosti morálního fikcionalismu. V závěrečné kapitole se dozvídáme, že každá vážně míněná právní filozofie vysvětluje závaznost práva pomocí nějaké fikce a že vzhledem k společným rysům morálky a práva, je tuto skutečnost možné interpretovat tak, že i v právní filozofii je přítomen fikcionalismus.
Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard school
Červinka, Marek ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře
Králová, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
Životospráva tanečníka jako součást taneční medicíny
Nováková, Pavla ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; PUCHOWSKA, Sara Maria (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životosprávou tanečníků jako součástí taneční medicíny. Je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na vymezení pojmů taneční medicína a životospráva a vztahy mezi nimi. Životosprávu tvoří dvě hlavní složky – výživa a psychologie. Tyto složky patří mezi obory, kterými se taneční medicína zabývá. Druhá část je zaměřena na fyzickou složku životosprávy – výživu a správnou stravu. V několika kapitolách je zde popsán význam sacharidů, tuků, bílkovin, minerálních látek, stopových prvků, vitaminů, fytochemikálií a tekutin ve výživě tanečníka. Součástí těchto kapitol jsou i výživová doporučení. Zvláštní kapitola je pak věnována alkoholu a energetickým nápojům a jejich vlivu na zdraví a výkon tanečníka. V závěru této části bakalářské práce je popsán Zdravý talíř jako pomůcka, která může tanečníkům pomoci při orientaci v problematice zdravé výživy. Třetí část této práce se zabývá emocionální a psychologickou složkou životosprávy tanečníka. Je zde popsána problematika: stresu a syndromu vyhoření v životě tanečníka, Female Athlete Triad (týkající se dívek a žen), spánku a jeho ne/dostatečnosti, regenerace a relaxace.
Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina
Nálevková, Petra ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; INDRÁKOVÁ, Tereza (oponent)
Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 JANEČEK, Vít
2 Janeček, Viktor
1 Janeček, Vladislav
5 Janeček, Václav
6 Janeček, Vít
1 Janeček, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.