Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geopolitická evaluace vývoje Latinské Ameriky prostřednictvím místní geopolitické produkce španělsky mluvících zemí, chybějící hlas v globální aréně na počátku 21. století
Jandová, Veronika ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Krausz Hladká, Malvína (oponent)
Práce se zabývá geopolitickou evaluací vývoje Latinské Ameriky prostřednictvím místní geopolitické produkce španělsky mluvících zemí. Snahou je upozornit na chybějící hlas Latinské Ameriky v globální aréně na počátku 21. století. Práce se nejprve zabývá formulací zkoumaných hypotéz a vymezením zkoumaného prostoru, včetně objasnění základních pojmů a definic. Po teoretickém úvodu a seznámení se s hlavními pojmy se práce přesouvá do prostoru Latinské Ameriky. Zde je představen geopolitický vývoj z teoretického i praktického hlediska. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled do aktuální geopolitické dynamiky regionu. Dle stanovených hypotéz má práce vyvrátit či potvrdit, zda je Latinská Amerika schopna vypořádat se s řadou vnitřních problémů a prosadit se na počátku tisíciletí v mezinárodním systému.
Časoprostorová analýza lavin a jejich rekonstrukce pomocí letokruhových dat smrku ztepilého (\kur{Picea abies}) v Krkonošském národním parku.
JANDOVÁ, Veronika
Práce se zabývá rekonstrukcí lavinových událostí v Krkonošském národním parku pomocí široké škály analýz letokruhových dat smrku ztepilého (Picea abies). Výsledkem jsou přírůstové křivky zkoumaných lavinových drah (Pramenný důl, Navorská jáma, Pančavská stěna, Velká Studniční jáma a Úpská jáma), které dokazují, že růst stromů ve studované oblasti je řízen jednotným klimatem. Traumatické pryskyřičné kanálky se objevují se zpožděním 1 5 let. Spolehlivým indikátorem historických lavin je kombinace 2 a více letokruhových charakteristik. Úspěšně byly detekovány zaznamenané laviny pomocí dendrochronologie, které nejsou evidovány v dostupných materiálech. Dendrochronologie je vhodná metoda k rekonstrukci lavin, i když imisní katastrofa výrazně omezila využití zjištěných dat.
Geopolitická evaluace vývoje Latinské Ameriky prostřednictvím místní geopolitické produkce španělsky mluvících zemí, chybějící hlas v globální aréně na počátku 21. století
Jandová, Veronika ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Krausz Hladká, Malvína (oponent)
Práce se zabývá geopolitickou evaluací vývoje Latinské Ameriky prostřednictvím místní geopolitické produkce španělsky mluvících zemí. Snahou je upozornit na chybějící hlas Latinské Ameriky v globální aréně na počátku 21. století. Práce se nejprve zabývá formulací zkoumaných hypotéz a vymezením zkoumaného prostoru, včetně objasnění základních pojmů a definic. Po teoretickém úvodu a seznámení se s hlavními pojmy se práce přesouvá do prostoru Latinské Ameriky. Zde je představen geopolitický vývoj z teoretického i praktického hlediska. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled do aktuální geopolitické dynamiky regionu. Dle stanovených hypotéz má práce vyvrátit či potvrdit, zda je Latinská Amerika schopna vypořádat se s řadou vnitřních problémů a prosadit se na počátku tisíciletí v mezinárodním systému.
Úloha aktérů a jejich strategií v procesu demokratizace: Španělsko 1975-1982
Jandová, Veronika ; Buben, Radek (vedoucí práce) ; Koubek, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat a zhodnotit roli jednotlivých aktérů a to, jak jejich činnost ovlivnila politické události mezi lety 1975 až 1982. Aplikace klasických tranzitologických teorií na španělský případ přispěje k vyvození závěrů ohledně toho, zda španělská tranzice naplňuje představu o kontinuálním přechodu skrze pakt. Stěžejní body práce proto budou věnovány pozici krále Juana Carlose a předsedy vlády Adolfa Suáreze. Budou analyzovány jejich politické kroky, které se staly jedním ze zásadních prvků procesu demokratizace režimu a napomohly pokojnému a úspěšnému završení jeho proměny.
Rozvoj předmatematických a matematických představ u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
JANDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na téma Rozvoj předmatematických a matematických představ u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola popisuje zrakové postižení. Druhá kapitola se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Třetí kapitola je zaměřena na specifika vývoje dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Další kapitolou je výchova a vzdělání dětí se zrakovým postižením. Pátá kapitola zahrnuje předmatematické a matematické představy. Hlavním cílem je rozpracovat již stávající část ŠVP speciální mateřské školy pro zrakově postižené zaměřenou na předmatematické a matematické představy do jednotlivých aktivit. Z tohoto cíle vycházejí tři dílčí cíle. Prvním dílčím cílem je pozorováním dětí, zjistit, jakou část ŠVP bych měla rozpracovat. Druhým dílčím cílem je vymyslet aktivity s pomůckami, které budou vhodné pro rozvoj předmatematických a matematických představ pro děti se zrakovým postižením předškolního věku. Třetím dílčím cílem je použít aktivity na rozvoj předmatematických a matematických představ u dětí se zrakovým postižením v praxi. K dosažení cílů jsou stanoveny tři výzkumné otázky. V praktické části bakalářské práce jsem využila metodu kvalitativního výzkumu. Jako techniku sběru dat potřebnou k realizaci výzkumu jsem použila pozorování dětí se zrakovým postižením. Dále jsem provedla polostrukturovaný rozhovor s pedagogy. Ke zpracování získaných informací jsem použila techniku analýzy dat. A udělala jsem analýzu osobní dokumentace vybraných dětí a zúčastnila jsem se přímé práce s dětmi se zrakovým postižením. Výzkumné šetření probíhalo v Mateřské škole pro zrakově postižené v Českých Budějovicích od ledna do konce března 2016. Cílovou skupinu tvoří děti a pedagogové speciální mateřské školy pro zrakově postižené. Výsledkem mé bakalářské práce jsou dvě nové aktivity s pomůckami orientované na rozvoj předmatematických a matematických představ. Na základě pozorování bylo zjištěno, že obě aktivity s pomůckami rozvíjejí stanovené kategorie. Obě aktivity s pomůckami rozvíjejí jemnou motoriku, zrakové vnímání, myšlení, paměť, řeč, geometrické tvary, orientaci na ploše, číselnou řadu. Druhá aktivita s pomůckou navíc rozvíjí hmatové vnímání, orientaci v obrázku a podporuje spolupráci ve skupině. Z výzkumu vyplývá, že obě aktivity s pomůckami jsou pro děti se zrakovým postižením přínosné. U první aktivity s pomůckou plnily děti úkoly podle přesného postupu. Děti pojmenovávaly geometrické tvary, orientovaly se na ploše, kde procvičovaly pojmy týkající se orientace v prostoru. Při druhé aktivitě s pomůckou si děti u vytváření obrázku osvojovaly tvarové vlastnosti předmětů, barvy a druhy materiálů. Na vylosovaných kartičkách s úkoly pozorovaly grafické obrazy čísel, orientovaly se na ploše a vytvářely obrázek, rozvíjely verbální projev, procvičovaly číselnou řadu, chápaly pojem čísla a jeho množství a přiřazovaly symbol na kostce k napsaným číslům. Na základě ověření aktivit s pomůckami v praxi, je zřejmé, že jsou vhodné pro rozvoj předmatematických a matematických představ. Během výzkumu bylo zjištěno, jak byla pozornost dětí při aktivitách s pomůckami ovlivňována motivací, okolním prostředím a dobou, kdy s pomůckou pracovaly. Nově vytvořené pomůcky budou ponechány v Mateřské škole pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Tyto aktivity s pomůckami mohou být také využity v běžných mateřských školách nebo rodiči jako námět na další aktivity s dětmi k podpoře školní zralosti.
Neúplné rodiny a domácnosti v České republice
Jandová, Veronika ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Dotlačilová, Petra (oponent)
Práce se zabývá problematikou rodin a domácností z pohledu Výběrového šetření životních podmínek EU-SILC, Statistiky rodinných účtů a taktéž i Sčítání lidu, domů a bytů především v roce 2011. Popisuje, jaké druhy rodin a domácností známe a co vše je možné na základě získaných informací o jednotlivých rodinách a domácnostech sledovat na národní, ale i mezinárodní úrovni. Dalším tématem této diplomové práce je vymezení hranic chudoby a jejího rizika dopadu na jednotlivé typy rodin především v českých domácnostech. Na základě minulého vývoje je zde nastíněn pravděpodobný budoucí trend vývoje počtu a struktury domácností a rodin, který je podložen třemi nejznámějšími projekcemi o vývoji domácností.
Analýza růstu dřevin na lavinových svazích v Krkonoších.
JANDOVÁ, Veronika
Dendrochronologickou analýzou jsem rekonstruovala laviny v Krkonošském národním parku.Zkoumala jsem jedince smrku ztepilého (Picea abies), který je dominantním stromem na vybraných lavinových dráhách (Pramenný důl, Navorská jáma a Pančavská stěna). Podařilo se úspěšně sestrojit růstovou křivku pro jednotlivé lokality a aplikovat dva různé přístupy (detekce uvolnění porostu a výskyt pryskyřičných kanálků) pro rekonstrukci lavin.
Postoje učitelů k problému drogových závislostí a k programům protidrogové prevence vlastních škol.
JANDOVÁ, Veronika
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat aktuální postoje učitelů, školních metodiků primární prevence, a učitelů, u nichž primární prevence není zvláštní součástí práce, k drogám, drogovým závislostem a k programům primární prevence vlastní školy.
Strategická analýza podniku
Jandová, Veronika ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Myslík, Lubomír (oponent)
Tato práce se zabývá zpracováním strategické analýzy podniku a zahrnuje externí i interní analýzu. Cílem práce je zpracovat strategickou analýzu firmy Secar Bohemia, a.s., zhodnotit stávající situaci firmy na trhu a zjistit faktory, které budou její vývoj nejvíce ovliňovat. Práce je rozdělena na část teoretickou, která obsahuje teoricko-metodologická východiska práce (PEST analýza, 4C analýza, Porterův model, prověření vnitřních zdrojů atd.) a na část praktickou, která je zaměřena na aplikaci teoretických poznatků na externí a interní prostředí firmy Secar Bohemia, a.s. Výstupem práce je nástin strategie a doporučení pro další vývoj společnosti.

Viz též: podobná jména autorů
2 JANDOVÁ, Václava
10 Jandová, Veronika
2 Jandová, Vilma
2 Jandová, Václava
5 Jandová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.