Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazykové biografie třetí generace řecké menšiny v České republice
Zahálková, Tereza ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Jílková, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje procesy a mechanismy při vyprávění o osvojování a užívání řečtiny třetí generace řeckých politických imigrantů žijících na území České republiky. Dále se v rámci vyprávění respondentů zabývá otázkou jazykového mísení a jejich etnickou sebeidentifikací. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a empirické. V teoretické části je zpracován úvod do historie řeckých uprchlíků a příčiny jejich imigrace v kontextu současného udržování vlastní identity a jazyka. Následně jsou popsány dostupné metody použitelné pro tento druh výzkumu. V empirické části je na základě nahraných rozhovorů zanalyzováno a interpretováno jazykové chování vypravěčů, a to pomocí metody jazykové biografie. Výsledkem zkoumání je zjištění, že ačkoli je skupina adaptována na české prostředí, tendenčně tíhne ke své komunitě a stále se učí jazyku svých předků. V práci jsou identifikovány hlavní způsoby osvojování řečtiny, které sice probíhaly již od dětství, k jejímu zásadnímu rozvoji však došlo u většiny respondentů až v období dospívání. V rámci mezigenerační komunikace se ukazuje, že interakce mezi rodiči a jejich dětmi je více homogenní než ve vztahu prarodiče-vnoučata. V případě jazykového mísení (kterého respondenti hojně užívají) často hraje roli sociální motivace. K hlavním přínosům této práce...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku s MODS a onemocněním Covid-19 v anamnéze
Jílková, Lucie ; Opatrná Novotná, Irena (vedoucí práce) ; Charvát, Robert (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku s MODS a onemocněním Covid-19 v anamnéze Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá problematikou akutní a postakutní fyzioterapeutické péče u pacientů hospitalizovaných na ARO a JIP. Hlavním cílem práce bylo vypracování konkrétní kazuistiky a poskytnutí teoretických východisek pro diagnózy a fyzioterapeutické postupy vztahující se k dané kazuistice. Dalším záměrem bylo stručně shrnout aktuální dostupné poznatky o onemocnění Covid-19, post- Covidovém syndromu a zároveň poukázat na významnost této problematiky i ve fyzioterapeutické praxi. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První dvě kapitoly jsou teoretické a zaměřují se na bližší charakteristiku vybraných diagnóz a možné terapeutické intervence. Jedná se především o syndrom systémové zánětové odpovědi, sepsi, septický šok, syndrom mnohočetné orgánové dysfunkce, syndrom akutní dechové tísně a post-Covid syndrom. V rámci fyzioterapeutických přístupů jsou představeny vybrané metody plicní rehabilitace, respirační fyzioterapie a aktuální doporučené rehabilitační postupy u pacientů s post-Covid syndromem. Třetí část je praktická a obsahuje konkrétní kazuistiku pacientky s multiorgánovým selháním a onemocněním Covid-19 v anamnéze. Kazuistika byla zpracována v období od 18.1. do 29.1.2021 v Institutu...
Variety češtiny v rozhlasovém dopravním zpravodajství
Jílková, Lucie
Článek se zabývá analýzou rozhlasového dopravního zpravodajství a odpovídá na následující výzkumné otázky: Které variety češtiny se vyskytují v dopravním zpravodajství? Analýza je založena na nahrávkách veřejnoprávního Českého rozhlasu - Radiožurnálu a soukromého Rária Impuls (20 nahrávek z každého rádia). Dopravní zpravodajství lze obecně chápat jako zvláštní typ rozhovoru, a to rozhovoru mezi moderátorem a telefonujícím řidičem. Telefonující řidiči v něm užívají často tvarosloví nespisovné češtiny (nejčastěji tvarosloví češtiny obecné: kruhovej, méně často moravských nářečí: vobjíždijó). Pouze jediný telefonát zazněl ve slovenštině. Dochází rovněž k míšení češtiny spisovné a nespisovné.
Talár. Obecný vývoj a současný stav designu akademických oděvů na vybraných univerzitách v České republice ve 20.-21. století.
JÍLKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj tradiční podoby akademických oděvů a její promítnutí v pojetí mladšího designu v průběhu 20.21. století v České republice. Teoretická část podává informace o obecné historii a původu evropských akademických oděvů, zamýšlí se nad přístupy v současné tvorbě talárů a porovnává vlastnosti používaných textilních materiálů. Je zde popsán současný stav akademických oděvů vybraných českých univerzit a jejich některých fakult. V praktické části se diplomová práce zabývá kritérii a požadavky na podobu nových talárů pro Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity a jsou zde uvedeny jednotlivé kroky postupu při tvorbě návrhů a střihových řešení. Diplomová práce obsahuje rozsáhlou obrazovou přílohu, zejména fotodokumentaci talárů s insigniemi vybraných univerzit.
Slovo takže v současných epistolárních a mediálních textech: takže o čem ty volby jsou
Jílková, Lucie
Příspěvek odpovídá na následující výzkumnou otázku: Jaké funkce a významy má slovo „takže“ v současných soukromých dopisech a mediálních textech? Analýza se opírá o doklady z Korpusu soukromé korespondence (https://ucnk.ff.cuni.cz/dopisy.php) a z korpusu DIALOG (https://ucnk.ff.cuni.cz). Ve zvoleném souboru textů mluvčí užívali slovo „takže“ jako vyjádření důsledku, konektivity, sumarizace, slovo „takže“ je nepochybně výraznou částí idiolektu některých mluvčích (např. v úvodu dialogické repliky).
Jazykové biografie třetí generace řecké menšiny v České republice
Zahálková, Tereza ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Jílková, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje procesy a mechanismy při vyprávění o osvojování a užívání řečtiny třetí generace řeckých politických imigrantů žijících na území České republiky. Dále se v rámci vyprávění respondentů zabývá otázkou jazykového mísení a jejich etnickou sebeidentifikací. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a empirické. V teoretické části je zpracován úvod do historie řeckých uprchlíků a příčiny jejich imigrace v kontextu současného udržování vlastní identity a jazyka. Následně jsou popsány dostupné metody použitelné pro tento druh výzkumu. V empirické části je na základě nahraných rozhovorů zanalyzováno a interpretováno jazykové chování vypravěčů, a to pomocí metody jazykové biografie. Výsledkem zkoumání je zjištění, že ačkoli je skupina adaptována na české prostředí, tendenčně tíhne ke své komunitě a stále se učí jazyku svých předků. V práci jsou identifikovány hlavní způsoby osvojování řečtiny, které sice probíhaly již od dětství, k jejímu zásadnímu rozvoji však došlo u většiny respondentů až v období dospívání. V rámci mezigenerační komunikace se ukazuje, že interakce mezi rodiči a jejich dětmi je více homogenní než ve vztahu prarodiče-vnoučata. V případě jazykového mísení (kterého respondenti hojně užívají) často hraje roli sociální motivace. K hlavním přínosům této práce...
Historické události ve frazeologii
Těšíková, Barbora ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Jílková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá frazémy reflektujícími historické události a skutečnosti, které se promítly do lidové slovesnosti. Snaží se odhalit podstatu a historické pozadí frazémů, které se zapsaly do paměti národa. Věnuje se úslovím v českém a maďarském jazyce, které jsou úzce spjaty s historií obou středoevropských národů. Historické pozadí je usazeno přímo na území daného státu (zahrnuje i historické území) nebo na území druhého státu. První část práce čtenáři přibližuje obecný přehled frazeologie. Snaží se čtenáři přiblížit téma frazeologie. Druhá část se zaměřuje konkrétně na jednotlivé frazémy. Každý frazém je provázen stručným vysvětlením významu, aby si čtenář ověřil, že jej chápe správně a zcela mu rozumí. V případě maďarských frazémů jsou tyto přeloženy do češtiny. Následuje přiblížení historické události s ohledem na její závažnost a dopad na další dění v zemi. V závěru práce jsou shrnuty poznatky o historických událostech ve snaze poukázat na jejich význam a na motivaci vedoucí k jejich ustálení v podobě frazému. Klíčová slova Frazeologie, české frazémy, maďarské frazémy, historie, historické události
"a nad jich chováním a činy bedlivé oko míti...". Dohled nad cizinci v lázních za neklidných let konce 18. stol. a na začátku 19. stol
Jílková, Lucie ; Tinková, Daniela (vedoucí práce) ; Čechura, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je zkoumání metod kontroly cizinců a zvláště jejich specifické skupiny, lázeňských hostů v západočeských lázních. Na konci 18. století se dramaticky změnila politická mapa Evropy. Francouzská revoluce přinesla mnoho změn, jež byly příčinou strachu z neznámého, nepoznaného, nekonformního. Habsburská monarchie sama prožívala dramatické změny v důsledku vnitřních reforem, hospodářských, sociálních i správních. Pohledem teorie disciplinace Michela Foucaulta, habsburská monarchie se jako ancien regime snažila vypořádat se změnami a nonkonformním snahou si nezapadající prvky zaevidovat, sledovat a podmanit. Kontrola cizinců nebyla ničím novým, jen se nově vytvořily speciální instituce, jako např. policejní ministerstvo a lázeňská inspekce. Vznikaly nové prameny (Kurlisty, přihlašovací protokoly, almanachy), jejich bohatství spočívá ve statistické hodnotě, jež zůstává dosud plně nevytěžena. Listovní tajemství korespondence směřující do lázní bývalo často porušováno. S vzrůstajícím strachem v polovině 90. let 18. století přibývalo vyhánění cizinců ze země, případně ztěžování jejich pobytu dalšími nařízeními. Zpřísňovaly se podmínky pro vstup do země. V půlce 90. let byly netvrdší podmínky stanoveny pro Francouze, stejně jako státní příslušníci zemí obsazených francouzskou armádou. Reálně se...
Spolupráce rodiny a školy
Jílková, Lucie ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Podstatou diplomové práce je ukázat na problematiku spolupráce rodiny a školy, jakým způsobem probíhá a co je třeba udělat proto, aby se zlepšila. Práce je zaměřená na hlubší teoretické uchopení tématu spolupráce rodiny a školy s následným výzkumem zabývajícím se spoluprácí na základní škole. Věnuje se explorativní metodě dotazování (také formou mých internetových stránek) sou- časných i budoucích pedagogů základních škol a rodičů. Práce se zaměřuje na současné komunikační formy mezi školou a rodiči, jejich zkvalitněním a zefektivněním. Na rodiče hledí jako na "zákazníka , "partnera nebo "občana . Tento pohled je založen na empirickém výzkumu Milady Rabušicové a Milana Pola, který vychází ze zkoumání spolupráce v brněnských základních školách. Uvedeny jsou také modely vztahů mezi rodinou a školou podle Birte Ravnové. Práce představuje vymezení pojmů rodina (dle různých odborníků), funkce ro- diny a typ rodiny (dle "Dotazníku funkčnosti rodiny ). Dále nás seznámí se školním klimatem a jeho prostředím, sociálním klimatem školy, pozitivním klimatem školy a jeho důležitými znaky podle Heleny Grecmanové. Jsou zde také představeny modely komunikace v alternativním školství se zamě- řením na vzdělávací program "Začít spolu a Základní školu Marie Montessori, s velkým důrazem na partnerství školy, rodiny a širší...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 JÍLKOVÁ, Lada
17 JÍLKOVÁ, Lucie
2 Jílková, Lada
9 Jílková, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.