Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny ve vývoji prostorové struktury vybraných měst po roce 1990
Kopecká, Zuzana ; Ilík, Jan (vedoucí práce) ; Špačková, Petra (oponent)
Práce se věnuje proměnám prostorové struktury měst v kontextu postsocialistické transformace. Na základě studia odborné literatury byly určeny nejvýznamnější jevy ovlivňující charakter postsocialistických měst v posledních dvaceti letech. Vývoj těchto jevů byl následně sledován na příkladě pěti českých měst. Konkrétně se jedná o města Benešov, Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Písek a Tábor. Výzkum změn prostorové zaměřen na následující oblasti: na novou rezidenční výstavbu, na stav sídlišť a jejich regeneraci, na změny území související s proměnou průmyslové produkce a revitalizací nevyužitých ploch, dále na změny v rozmístění maloobchodu a proměny funkční náplně v centrálních částech měst. Záměrem práce je posouzení vlivu procesů šířících se z hlavního města na vývoj zmíněných jevů. Výsledky provedeného výzkumu naznačily jisté vývojové trendy sledovaných jevů. Intenzita probíhajících změn však byla poměrně nízká, nebylo tedy možné stanovit jednoznačné závěry.
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Regionální dopady vysokorychlostní železnice: očekávání představitelů Kraje Vysočina a města Jihlavy
Randák, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
Regionální dopady vysokorychlostní železnice: očekávání představitelů Kraje Vysočina a města Jihlavy Abstrakt Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady výstavby a provozu vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a popsat možné dopady na Kraj Vysočina. Dále si klade za cíl konfrontovat tyto dopady se zástupci místní samosprávy. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu je polostrukturované dotazování, které vede k charakterizování hlavních očekávaných regionálních dopadů na Kraj Vysočina. Důležitým tématem je i vnímání železniční infrastruktury jako motoru regionálního rozvoje. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, kraj Vysočina, Jihlava, regionální a lokální dopady, polostrukturovaný rozhovor
Změny ve vývoji prostorové struktury vybraných měst po roce 1990
Kopecká, Zuzana ; Ilík, Jan (vedoucí práce) ; Špačková, Petra (oponent)
Práce se věnuje proměnám prostorové struktury měst v kontextu postsocialistické transformace. Na základě studia odborné literatury byly určeny nejvýznamnější jevy ovlivňující charakter postsocialistických měst v posledních dvaceti letech. Vývoj těchto jevů byl následně sledován na příkladě pěti českých měst. Konkrétně se jedná o města Benešov, Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Písek a Tábor. Výzkum změn prostorové zaměřen na následující oblasti: na novou rezidenční výstavbu, na stav sídlišť a jejich regeneraci, na změny území související s proměnou průmyslové produkce a revitalizací nevyužitých ploch, dále na změny v rozmístění maloobchodu a proměny funkční náplně v centrálních částech měst. Záměrem práce je posouzení vlivu procesů šířících se z hlavního města na vývoj zmíněných jevů. Výsledky provedeného výzkumu naznačily jisté vývojové trendy sledovaných jevů. Intenzita probíhajících změn však byla poměrně nízká, nebylo tedy možné stanovit jednoznačné závěry.
Rozdílné strategie regenerace brownfields na příkladu Karoliny a Dolu Michal v Ostravě
Roháč, Jan ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
Předmětem zájmu mé bakalářské práce je srovnání odlišných strategií využití dvou průmyslových brownfields situovaných na území Ostravy, lokality Karolina a Dolu Michal, a především vymezení faktorů této diferenciace. Karolina reprezentuje bývalý průmyslový komplex, který ukončil výrobní činnost v 80. letech minulého století. V následujících letech byl areál demolován a sanován. Svou rozlohou (60 hektarů) a exkluzivní polohou (návaznost na městské centrum) představuje Karolina ohromný potenciál rozvoje. V současné době v lokalitě probíhá výstavba obchodně-administrativního centra. Důl Michal završil průmyslovou produkci v roce 1993. Investiční záměry jsou narozdíl od Karoliny limitovány minimální rozlohou (4,5 hektarů) a periferní polohou. Svou mimořádnou kulturně-historickou hodnotou, kterou dokumentuje status národní kulturní památky, však Karolinu významně převyšuje. V současné době je v objektu provozováno technické muzeum. Diferenciace funkčního vymezení Karoliny a Dolu Michal je podle mého názoru průmětem zcela odlišného charakteru obou lokalit, který se tedy projevuje v rozdílné kulturní hodnotě, poloze, rozloze a vývoji. Při zpracování práce jsem využíval následující metody - rešerše literatury, studium dokumentů a jiných zdrojů, metodu řízených rozhovorů, kterou jsem aplikoval na pět klíčových...
Revitalizace brownfields v městě Jihlava: stav a perspektivy rozvoje
Večeřa, Pavel ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je zhodnocení problematiky brownfields ve městě Jihlava. V teoretické části je definován pojem brownfields, jeho vznik, klasifikace a srovnání s greenfields. Další kapitoly práce se zabývají popisem aktérů na poli brownfields a dotačními programy z EU pro možnost čerpání finančních prostředků. Stěžejní část práce je věnována analýze aktuální situace brownfields v kraji Vysočina a konkrétně ve městě Jihlava. Zmíněny jsou lokality bývalých brownfields, které jsou již revitalizovány a získaly nové funkční využití. V praktické části provádím terénní průzkum výskytu lokalit brownfields ve městě. Dotazníkovým šetřením zjišťuji atraktivnost brownfields z pohledu potenciálních investorů a developerů. V závěru práce se pokouším o možný nástin budoucího vývoje u dvou vybraných případových studií. Klíčová slova: brownfields, revitalizace, regionální rozvoj, operační program

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.