Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost systému přepravy materiálů a nebezpečných látek
Pirner, Adam ; Huzlík, Jiří (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je bezpečnost systému přepravy nebezpečných látek. Vycházel jsem z domácích a zahraničních zdrojů za posledních patnáct let. Část zdrojů pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle tématu a klíčových slov. Práce se zabývá základními pojmy týkajícími se nebezpečných látek, současnou platnou legislativou upravující problematiku přepravy nebezpečných látek. Na to navazuje identifikace nebezpečných látek a posouzení jejich vlastností. To je důležité jak pro běžné užívání, tak pro úspěšný zásah v případě havárie a jejího úniku. Druhá polovina se věnuje zejména systémům přepravy nebezpečných látek, dopravním prostředkům provádějících tuto činnost a zásahu jednotek požární ochrany při jejich haváriích. Na konci nechybí zamyšlení a vlastní pohled na danou problematiku.
Monitorování kvality ovzduší v místech s vysokou dopravní zátěží: Certifikovaná metodika
Ličbinský, Roman ; Huzlík, Jiří ; Hegrová, Jitka
Znečištění ovzduší emisemi je jedním z nejzávažnějších problémů dopravy, a to zejména v důsledku významného rizika pro zdraví člověka. Příčinou emisí škodlivin do volného ovzduší jsou výfukové plyny vznikající při spalování pohonných hmot v motorech automobilů. Jsou to komplexní směsi, obsahující stovky chemických látek v různých koncentracích, přispívající k dlouhodobému oteplování atmosféry, k tzv. "skleníkovému efektu", nebo často s toxickými, mutagenními i karcinogenními vlastnostmi pro člověka. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 - Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), za finanční podpory Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Jejím cílem je sjednocení postupů pro realizaci a vyhodnocení sledování kvality ovzduší za účelem poskytování objektivních informací o skutečném stavu a vývoji kvality ovzduší v oblastech s intenzivní dopravou. Shrnuje legislativou definované požadavky na sledování kvality ovzduší a zároveň definuje škodliviny, jejichž velmi významným zdrojem je doprava, a které je vhodné sledovat při hodonocení vlivu dopravy na kvalitu ovzduší, tzn. oxid dusičitý, (nano)částice, benzen, případně platinové kovy a benzo[a]pyren. Metodika může sloužit Ministerstvu dopravy, vlastníkům silničních komunikací či jejich správcům (ŘSD, státní správě a samosprávě) jako efektivní nástroj pro kontrolu jak dlouhodobého monitoringu, tak orientačních ambulantních měření kvality ovzduší v okolí silničních komunikací. Zároveň nalezne uplatnění u zpracovatelů měření, a organizací zabezpečujících vlastní měření kvality ovzduší, kterým poskytne standardizovaný postup k zabezpečení precizního hodnocení kvality ovzduší na základě reálných údajů. Metodika přispěje také k prohloubení znalostí zaměstnanců všech zmíněných institucí a poskytne standardizovaný postup, na který se budou moci například odkázat zadavatelé veřejných zakázek v dané oblasti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Bezpečnost systému přepravy materiálů a nebezpečných látek
Pirner, Adam ; Huzlík, Jiří (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je bezpečnost systému přepravy nebezpečných látek. Vycházel jsem z domácích a zahraničních zdrojů za posledních patnáct let. Část zdrojů pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle tématu a klíčových slov. Práce se zabývá základními pojmy týkajícími se nebezpečných látek, současnou platnou legislativou upravující problematiku přepravy nebezpečných látek. Na to navazuje identifikace nebezpečných látek a posouzení jejich vlastností. To je důležité jak pro běžné užívání, tak pro úspěšný zásah v případě havárie a jejího úniku. Druhá polovina se věnuje zejména systémům přepravy nebezpečných látek, dopravním prostředkům provádějících tuto činnost a zásahu jednotek požární ochrany při jejich haváriích. Na konci nechybí zamyšlení a vlastní pohled na danou problematiku.
Morfologie‚ chemická a toxikologická charakteristika pouličního prachu a suspendovaných prachových částic‚ včetně určení zdrojů původu
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Del favero, David ; Dočekal, Bohumil ; Večeřa, Zbyněk ; Mikuška, Pavel ; Ličbinský, Roman ; Huzlík, Jiří ; Adamec, Vladimír
Cílem řešení projektu je prohloubení znalostí a získání nových poznatků o chování, složení, morfologii a zdrojích pouličního prachu, a tím i suspendovaných pevných částic na lokalitách zatížených mobilními zdroji znečištění. Hodnocení vlivu látek vyskytujících se v ovzduší na sledovaných lokalitách (Brno - Kotlářská, Ostrava - Bartovice) jak z pohledu životního prostředí (toxikologické testy), tak zdraví člověka (odhad zdravotních rizik shodně označují ve sledovaných faktorech za více zatíženou lokalitu Brno Bartovice, i když druhou lokalitu nelze označit za vyhovující. Odhad celkového individuálního karcinogenního rizika je vyšší než uznávaná zdravotně bezpečná hodnota na všech sledovaných lokalitách.
Morfologie, chemická a toxikologická charakteristika pouličního prachu a suspendovaných prachových částic, včetně určení zdrojů původu: Závěrečná zpráva - souhrn
Adamec, Vladimír ; Huzlík, Jiří ; Ličbinský, Roman ; Effenberger, Karel ; Mikuška, Pavel ; Večeřa, Zbyněk ; Dočekal, Bohumil ; Vojtěšek, Martin
Projekt přinesl nové vědecké poznatky v oblasti chemického složení, fyzikální a toxikologické charakterizace pouličního prachu a aerosolů, identifikace jejich zdrojů na základě provedených analýz chemického složení a s využitím statistických metod a receptorového modelování.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Viz též: podobná jména autorů
1 Huzlík, J.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.