Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické využití invazních dřevin ve výuce na základních školách
Vavřina, Jan ; Chocholoušková, Zdenka (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku invazních dřevin ve výuce na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem této práce byla rešerše učebnic přírodopisu na druhém stupni základních škol s důrazem na invazní druhy dřevin. Jako další cíl si autor v práci stanovil zjistit, za využití vhodně sestaveného pretestu, vstupní úroveň znalostí před samotnou výukou tohoto tématu. Následně po absolvování výuky ověřit získané znalosti a porovnat je s těmi vstupními za pomoci stejně sestaveného posttestu. Dalším cílem práce bylo seznámit žáky, prostřednictvím vhodně zvolených vyučovacích metod a forem s tématem invazních dřevin, které rostou v blízkosti jejich bydliště. Žák se seznámí se základními znaky, invazním chováním, mapováním a následnou likvidací vybraného invazního druhu dřeviny. V této práci byla využita metoda dotazování, kdy žáci prostřednictvím pretestů a postestů odpovídají na otázky, jež reflektují informace, které jsou obsaženy v některých učebnicích přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Výsledky ve výzkumné části byly zpracovány do tabulek a údaje v nich zaznamenané byly pro přehlednost zpracovány grafickým způsobem. Výsledky této práce naznačují, že se téma invazních dřevin v některých učebnicích přírodopisu vyskytovalo pouze okrajově. Pokud se téma v učebnici vyskytuje, je ve většině...
Návrh naučné stezky Bílichov - Milská stráň
Ruszó, Jana ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Chocholoušková, Zdenka (oponent)
V bakalářské práci, jsem navrhla naučnou stezku v místě Přírodního parku Džbán v okolí obce Bílichov. Toto místo znám již dlouhá léta a naučná stezka mi tu chyběla. Postupovala jsem a stezku navrhla tak, jak bych ji sama chtěla v této lokalitě nalézt. Kromě samotné tvorby jsem se věnovala i chráněným územím v okolí a některým vybraným druhům, které jsou zde k nalezení. Klíčová slova: naučná stezka, Bílichov, Natura 2000
Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na základních školách
Sochorová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce na téma "Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na ZŠ" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na didaktické analýze současně používaných učebnic a zakotvení tématu v platných kurikulárních dokumentech. Součástí je také výzkumná část, ve které zjišťuji možnosti materiálně názorných pomůcek používaných při výuce přírodopisu. Praktická část tyto poznatky využívá a na jejich základě bylo vytvořeno interaktivní CD, které obsahuje pracovní listy věnující se hlavním okruhům fyziologie rostlin. Pracovní listy mají formu textovou - výukovou, doplňkovou a praktickou, která obsahuje vhodné pokusy. Jsou doplněny metodickými poznámkami pro vyučující. Kompletní verze je na přiloženém CD. klíčová slova: fyziologie rostlin, didaktická analýza učebnic, pracovní list, náměty k pokusům, videomateriál
Luční byliny v kresbě
Lupińská, Lucie ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výtvarného zpracování vědecké kresby, charakterizuje jednotlivé druhy vědecké ilustrace a popisuje výtvarné techniky v tomto oboru užívané. Vymezuje vztah mezi vědeckou a literární ilustrací. Práce se zaměřuje na ilustraci botanickou, na vývoj botanické kresby v 19. a 20. století i na její budoucnost. Dále se zabývá specifiky botanické ilustrace a postupy při výtvarném zpracování rostlinné předlohy. V druhé části bakalářské práce jsou charakterizovány konkrétní rostlinné druhy, které jsou autorsky ztvárněny jako vlastní ukázka botanické kresby.
Využití příměstského parku Bažantnice (Kladno) ve výuce botaniky a dendrologie
Veverka, Vojtěch ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Tématem této práce je mapování území lesoparku Bažantnice (Kladno Kročehlavy). Práce navrhuje způsob aplikování výuky botaniky do terénu. Botanika a dendrologie je jednou ze základních tematických celků vyučovaných na základních a středních školách. Příměstský park Bažantnice poskytuje obrovský potenciál, který může být využit v hodinách přírodopisu a biologie. Práce je rozdělena na dvě části. První celek shrnuje různé metody terénního vyučování a zaměřuje se na didaktické využití parku Bažantnice. Druhá část se pak zabývá samotným mapováním vybraného území a popisuje způsob sběru dat a jejich zpracování. Průvodní obrazový materiál a mapové výstupy jsou obsaženy v přílohách řazených na konci této práce. Klíčová slova: dendrologie, biologie, botanika, výchova, výuka, park, Bažantnice, Kladno, mapování, byliny, dřeviny, terénní vyučování
Botanická ilustrace - mechorosty
Kolářová, Martina ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem mechorostů jako učiva v základním vzdělávání, víceletém gymnaziálním a gymnaziálním vzdělávání. Zjišťuje probírané učivo a očekávané výstupy ve vzdělávacím obsahu Člověk a příroda, hledá spojitost mechorostů a průřezových témat. Vztah klíčových kompetencí žáka k mechorostům je zde také reflektován. Porovnává rozsah tématu mechorostů v učebnicích. Práce dále shrnuje historii botanické ilustrace ve světě i u nás, zjišťuje základní pravidla botanické ilustrace a techniky kresby perem. Formou rešerše učebnic, populární i odborné literatury, internetových portálů kompletuje současnou určovací literaturu. Na základě teoretické části diplomové práce stanovuje metodiku kresby mechorostů. Seznam mechorostů vhodných pro vytvoření perokreseb dále použitelných jako didaktická pomůcka vychází z výzkumné části diplomové práce. Autorské kresby v počtu 43 kusů s jednotným měřítkem přikládá jako přílohu.
Přírodovědné hodnocení vybrané lokality a její využití k exkurzní činnosti
Valenová, Iva ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce Přírodovědné hodnocení vybrané lokality a její využití k exkurzní činnosti podává podrobný popis floristických poměrů tohoto území a možné využití daných poznatků ve výuce. Práce se skládá ze tří částí. První část obsahuje charakteristiku přírodních poměrů území. Druhá část práce zahrnuje popis biotopů daného území a shrnuje výsledky vlastního botanického výzkumu. Část didaktická navrhuje využití daných poznatků ve výuce a možnost terénního cvičení pro žáky základní školy. Součástí práce je také fotografická příloha. Klíčová slova: terénní výuka, pracovní list, přírodovědné vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hrouda, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.