Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuropsychological diagnosis and psychoeducation of patients with psychogenic nonepileptic seizures
Hrešková, Lucia ; Krámská, Lenka (vedoucí práce) ; Kulišťák, Petr (oponent) ; Praško Pavlov, Ján (oponent)
Neuropsychologická diagnostika a psychedukace pacientů s diagnózou psychogenních neepileptických záchvatů Mgr. Lucia Hrešková Vedouci práce: Doc. PhDr. Lenka Krámská, Ph.D. Abstrakt: Termínem psychogenní neepileptické záchvaty (PNES) se označuje konverzní porucha napodobující epileptické záchvaty, které jsou psychologické etiologie (dle MKN-10). Neuropsychologické vyšetření je integrální součástí diagnostiky a léčby PNES s ohledem na jejich psychogenní charakter. Hlavním léčeným postupem je psychoterapie. V teoretické části tohoto výzkumného projektu jsme zpracovali psychoedukační příručku pro klinické psychology a psychoterapeuty spolupracující s pacienty s diagnózou PNES, na základě doporučených standardů (Myers, 2014; Lafrance & Wincze, 2015; Reiter et al., 2015) a dlouholetých klinických zkušenosti s těmito pacienty (především Doc. PhDr. Lenka Krámská, Ph.D.). Účelem našeho výzkumného projektu bylo posouzení přítomnosti maladaptivní emocionální regulace v profilu pacientů s diagnózou PNES (N = 51) ve srovnání se zdravými dobrovolníky (N = 51), prostřednictvím sebeposuzovacích dotazníků Affective Style Questionnaire (ASQ) a Difficulty in Emotion Regulation Scale (DERS). Výsledky naší výzkumné analýzy potvrzují signifikantně vyšší míru maladaptivní emocionální regulace v profilu pacientů s diagnózou PNES...
Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Sedláčková, Eliška ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Hrešková, Lucia (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aktivačními programy pro seniory. Literárně přehledová část je rozdělena na dvě kapitoly. V první kapitole se práce věnuje aktivizaci a aktivačním programům obecně, poté představuje druhy aktivizačních programů a uvádí konkrétní informace k jednotlivým druhům aktivit. Druhá kapitola pojednává o tréninku kognitivních funkcí, jeho specificích u seniorů s kognitivní poruchou, dále je zde představena společnost ČSPTMJ a následně rozebírá výzkumy zkoumající efektivitu tréninku kognitivních funkcí. V části návrhu výzkumu je vytvořena kvantitativní studie zkoumající efektivitu dvou forem kognitivního tréninku, administrovaného písemně, nebo na počítači. Metody pomáhající k ověření hypotéz jsou test MMSE a škála CPQ.
Psychosociální rizikové faktory pro rozvoj obsedantně kompulzivní poruchy
Mikriukov, Igor ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Hrešková, Lucia (oponent)
Bakalářská práce se zabývá psychosociálními rizikovými faktory pro vznik a rozvoj obsedantně-kompulzivní poruchy (OCD). Úvodní část práce je věnována klinické charakteristice onemocnění. Dále jsou předloženy současné poznatky o etiopatogenezi OCD a psychologické teorie vzniku poruchy. Hlavní část práce podává přehled a kritické zhodnocení výsledků moderních výzkumných studií, které se zaměřují na roli psychosociálních faktorů v rozvoji OCD. Pozornost je věnována zejména vlivům rodinného prostředí a také stresujícím a traumatickým životním událostem. V poslední části práce je předložen návrh výzkumného projektu, jehož cílem je získat větší důkazy toho, že styly rodinné výchovy a stresujících životní události souvisejí s rozvojem OCD.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.