Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Bojkovice-Bohuslavice nad Vláří
Ptáček, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce prověří možnosti zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Bojkovice - Bohuslavice nad Vláří. Zvýšení rychlosti bude posuzováno se stávajícími geometrickými parametry koleje a s navrhovanými změnami geometrických parametrů koleje. Navrhované změny nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V obou případech bude přihlíženo na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětví apod., popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
Analýza výluk železničních tratí
Malý, Tomáš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá organizací a plánováním výlukové činnosti na železničních tratích. V první kapitole je nastíněn právní rámec železniční dopravy a definovány základní pojmy. Druhá kapitola navazuje rozborem předpisu o organizování výlukové činnosti na drahách SŽDC. Následně se práce zaměřuje na vzájemné vztahy mezi provozovatelem dráhy a dopravcem a poukazuje na nedostatky a nekoncepčnost systému. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení nákladů, vícenákladů a ušlých zisků subjektů dotčených vybranou výlukou, přičemž výsledné zjištění je opřeno o statistiku výluk na dané trati.
Třetí kolej v úseku Blansko - Rájec-Jestřebí
Šíp, Radek ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce „Třetí kolej v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí“ je návrh třetí koleje v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí s cílem dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti s maximálním využitím stávajícího tělesa dráhy a pozemků s právem hospodaření SŽDC, s.o. Dále je nutno prověřit rekonstrukci či přestavbu všech inženýrských a stavebních objektů v úseku jako jsou mosty, propustky, úrovňové železniční přejezdy a nástupiště. Přidání třetí koleje si také vyžádá rozsáhlé konstrukční úpravy v žst. Blansko a žst. Rájec-Jestřebí. V rámci stavby bude prověřena také výstavba nové zastávky Spešov.
Výluky kolejí na železničních drahách
Gelová, Zuzana ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou a stanovením nákladů na konkrétní proběhlou výluku podle nové metodiky. Práce se zabývá podrobným vyčíslením nákladů na náhradní dopravu, rozborem vlivů výluky na okolní prostředí a rozborem dalších faktorů. V první kapitole je popsána oblast železniční dopravy, zejména pojmy a zákony týkající se výluk na železničních tratích. Druhá kapitola popisuje současný stav, seznámíme se s předpisy a postupy pro provádění výluk dle SŽDC.V třetí kapitole jsou představeny cíle mé bakalářské práce. Ve čtvrté kapitole je popsán princip fungování nové metodiky. Pátá kapitola se skládá z výpočtů a vyčíslení všech alternativ námi stanovené výluky. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky jednotlivých nákladů pro všechny varianty námi zvolené výluky. Shrnuté poznatky jsou použity pro určení lepší varianty výluky.
Konstrukce nástupišť železničních tratí
Smítková, Pavlína ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se věnuje srovnání konstrukcí nástupišť používaných na síti SŽDC, ŽSR, případně dalších okolních států. Hlavním cílem je porovnat konstrukce z hlediska náročnosti stavby, údržby, stability konstrukce, materiálové náročnosti, nákladů, možnosti údržby tratí, průjezdu mimořádných zásilek (případně nutných úprav nástupišť), přístupu osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Práce také obsahuje příčné řezy různými konstrukcemi. Dalším cílem je doporučení nejvhodnější konstrukce, případně polohy nástupišť s ohledem na výše uvedené požadavky.
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Hradčovice - Luhačovice
Bětík, Václav ; Ing.Miroslav Hoza (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem této práce je prověřit možnost zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Hradčovice - Újezdec u Luhačovic a v navazujícím úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice. Zvýšení rychlosti je posuzováno pro stávající geometrické parametry koleje i pro geometrické parametry koleje s navrhovanými změnami, které však nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení apod. je brán ohled na omezení rychlosti, popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
Rekonstrukce žs. Bystřice pod Hostýnem
Švanda, Tomáš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Bystřice pod Hostýnem tak, aby vyhovovala současnému a výhledovému provozu. Hlavním úkolem rekonstrukce je vložení nástupišť splňujících požadavky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.
Rekonstrukce železniční tratě Vsetín - Velké Karlovice mezi km 2,725 a km 6,000 včetně návrhu technologie prací
Klar, Vít ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku na vybraném úseku železniční tratě Vsetín – Velké Karlovice. Součástí rekonstrukce je také napojení trati v odbočce Bečva. Návrh je řešen s ohledem na stávající objekty, železniční zastávky Ústí u Vsetína zastávka a Janová, přilehlé železniční přejezdy, mostní objekty, propustky aj. V neposlední řadě se práce zabývá obnovou odvodnění tratě a technologií prováděných prací. Veškeré úpravy jsou navrženy na základě platných právních předpisů.
Přejezdy na železničních tratích
Nováková, Anna-Marie ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku železničních přejezdů z hlediska interpretace veškeré dostupné legislativy. Snaží se zjistit, zdali se dostupné legislativní zdroje pro projektování železničních přejezdů shodují, a tedy na železničních přejezdech nemohou vyvstat nejasnosti, které by pro řidiče vozidel na pozemních komunikacích mohly působit zmatečně, a tudíž nést vinu na stále vysokém počtu dopravních nehod na železničních přejezdech. Danou problematiku jsem řešila pomocí analýzy všech dostupných legislativních zdrojů. Stanovila jsem si, u kterých kapitol považuji výskyt neshody za možný. Dále jsem vysledovala, které konkrétní legislativní zdroje se danou problematikou zabývají a ty jsem poté jednotlivě porovnala. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že ve stávajících platných legislativních zdrojích, se v žádné ze zásadních otázek ohledně návrhu železničních přejezdů nesrovnalosti, které by nesly podíl na zmatení řidiče vozidla na pozemní komunikaci, nevyskytují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Hoza, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.