Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití portfolia dítěte při zápisech do prvních tříd základní škol
Hotová, Jana ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu využití dětských portfolií, zejména se zaměřuje na dětská portfolia jakožto na možný diagnostický prostředek při zápisu do základních škol. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou možnosti využití dětského portfolia při zápisu do prvních tříd a jak nahlížejí učitelé základních škol na možnost využití dětských portfolií při zápisu do prvních ročníků základního vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje na témata přechodu dítěte z mateřské školy do základního vzdělávání realizace zápisů do základní školy v minulosti a dnes, dále pak školní zralost a připravenost. Objasňuje pojem dětské portfolio, představuje jeho tvorbu a využití v MŠ, další možnost a způsob využití dětského portfolia i mimo mateřskou školu, zejména pak jako diagnostický prostředek pro určení školní zralosti a připravenosti v procesu zápisu dětí do základního vzdělávání. Empirická část je vedena jako kvantitativní výzkumné šetření s využitím metody dotazníkového šetření s cílem odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jaké jsou možnosti využití dětského portfolia při zápisu do prvních tříd?" K získání odpovědí na výzkumné otázky bylo využito analýzy dat získaných z dotazníkového šetření. Výsledkem diplomové práce je návrh podoby ideálního dětského diagnostického portfolia, které by mohlo...
Děti se syndromem ADHD v předškolním věku
Hotová, Jana ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Děti se syndromem ADHD v předškolním věku Tato bakalářská práce řeší výchovu a výchovné postupy s dětmi v mateřské škole, které mají syndrom ADHD. Cílem této práce bylo vypracování pedagogické podpůrné intervence a její realizace v prostředí mateřské školy. Zaměřila jsem na realizaci a naplnění cílů vytyčených v bakalářské práci. Intervencí napomoci normalizaci chování dětí s ADHD v běžném provozu MŠ a jejich začlenění do kolektivu. Dále pak intervencí zlepšit interpersonální vztahy a zlepšit kvalitu práce pedagoga v zařízení, které nedisponuje asistentem pedagoga nebo pomocným personálem. V práci jsem vyžila výzkumných metod - případové studie a pozorování. Na základě vyhodnocených údajů byla vypracována krátká pedagogická poradenská intervence, která byla realizována a analyzována v závěru bakalářské práce. Autor: Jana Hotová

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.