Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Riziko vzniku specifických vývojových poruch učení u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností
Petrusová, Adéla ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizik vzniku specifických poruch učení na základě deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Práce se zaměřuje na identifikaci a porovnání zjištěných deficitů dílčích funkcí. Tyto deficity analyzuje a v závěru posuzuje možná rizika, která lze očekávat v souvislosti s osvojováním školních dovedností. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána terminologie, jež se úzce váže k narušené komunikační schopnosti. Dále je v práci definována a objasněna terminologie specifických poruch učení, jejich členění a souběžně jsou popsány deficity dílčích funkcí, které se k nim vztahují. V praktické části je popsán průběh vlastního šetření, je provedena analýza zjištěných výsledků. Kvalitativní výzkum byl realizován v prostředí předškolního zařízení, se souhlasem zákonných zástupců zúčastněných dětí byly zpracovány jednotlivé anamnézy. Následně byla aplikována diagnostická metoda od B. Sindelárové, bylo provedeno její vyhodnocení a porovnání s ostatními jednotlivci. Souběžně se práce pokouší o srovnání s výsledky, jež jsou na podobné téma publikovány v dostupné literatuře. V závěru nabízí možnosti včasné reedukace dětí, které jsou v riziku školního neúspěchu v důsledku...
Rozvoj sluchové percepce v rámci logopedické prevence v běžné mateřské škole
Pouchová, Vendula ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit a popsat rozvoj sluchové percepce ve vybrané běžné mateřské škole. Dílčími cíli práce bylo zjistit a popsat klady a zápory rozvoje sluchové percepce v dané mateřské škole a představit nejčastější pomůcky a aktivity, které jsou k rozvoji sluchové percepce využívány. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol, které představují podklad pro praktickou část práce. První kapitola je zaměřena na vývoj řeči a jazykových schopností intaktního dítěte a dále představuje základní pojmy řeč, jazyk a komunikace. Druhá kapitola je věnována problematice sluchové percepce a jejich jednotlivých složek. Ve třetí kapitole je představeno vzdělávání dětí v předškolním věku, rámcový vzdělávací program a jeho oblasti. Praktická část práce představuje vlastní výzkumné šetření realizované na konkrétní běžné mateřské škole. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, pro sběr dat bylo využito metod zúčastněného pozorování, analýzy pracovních listů a využívaných pomůcek a doplňkově rozhovoru s vyučující z mateřské školy. Rozvoj sluchové percepce byl sledován jak v rámci kolektivu jedné ze tříd mateřské školy, tak v rámci kroužku předškoláka, který navštěvují pouze děti předškolního věku. Získaná data byla následně analyzována a byly zodpovězeny výzkumné otázky. Závěry výzkumného...
Možnosti podpory funkční komunikace u pacientů s expresivní afázií ze strany ergoterapeuta
Hůrková, Natálie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Rejtarová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Natálie Hůrková Vedoucí práce: Mgr. Ing. Jana Horynová Konzultant práce: Bc. Olga Nováková, M.Sc. Název bakalářské práce: Možnosti podpory funkční komunikace u pacientů s expresivní afázií ze strany ergoterapeuta Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je teoreticko-praktická. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou možnosti podpory funkční komunikace u pacientů s expresivní fatickou poruchou ze strany ergoterapeuta v rámci komplexní rehabilitace. Cílem práce je najít kompenzační strategie a pomůcky vhodné pro rozvoj a zlepšení soběstačnosti a funkčnosti komunikace pacientů s expresivní afázií, které budou přínosem jak pro pacienta, klienta, tak i pro celý interdisciplinární tým. V teoretické části práce je definována afázie, popsána její etiologie a symptomatologie. Dále je představena klasifikace narušené komunikační schopnosti dle Bostonské klasifikace. Teoretická část práce představuje jednotlivé oblasti funkční komunikace a dopady fatické poruchy na tyto oblasti. Samostatná teoretická kapitola je věnována úloze ergoterapeuta v rehabilitačním procesu osob s afázií a možnostem terapie poruch funkční komunikace u pacientů s afázií. V rámci praktické části práce byly k naplnění výše uvedeného cíle využity kvalitativní metody, kazuistiky. Bakalářská práce...
Logopedická péče v domovech pro seniory pohledem zaměstnanců těchto zařízení
Siváková, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem logopedické intervence v domovech pro seniory a jejími přínosy. Je členěna na teoretickou a empirickou část, přičemž část teoretická se věnuje vymezení pojmu stáří a stárnutí, charakterizuje nejčastější poruchy komunikace, se kterými se u nejstarší věkové kategorie setkáváme, jejich diagnostikou, etiologií, terapií a symptomy. Teoretická část také popisuje systém péče o seniory v České republice, přehledně představuje služby, které jsou seniorům poskytovány, a to především v ústavních zařízeních. Přibližuje také logopedickou intervenci a možnosti jejího poskytování seniorům. Na teoretickou část navazuje část empirická, v rámci které bylo zjišťováno, jak vypadá logopedická intervence u seniorů v konkrétním domově pro seniory a jak je hodnocen přínos logopedické péče seniorům ze strany zaměstnanců tohoto domova. Pohled právě zaměstnanců byl volen proto, že tito lidé přicházejí se seniory do každodenního kontaktu a je jim tak umožněno pozorovat případné změny, které tato péče u seniorů přináší. Zároveň mají od problematiky větší odstup, než může mít např. logoped, který logopedickou intervenci přímo poskytuje či než samotný senior. Výzkumné šetření ukázalo, že zaměstnanci domova pro seniory neznají všechny detaily ohledně průběhu logopedické intervence, mají spíše...
Logopedická intervence u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií
Částková, Martina ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií. Hlavním cílem tohoto speciálně-pedagogického výzkumu je zjistit, jaké postupy používají kliničtí logopedi na území České republiky v rámci logopedické intervence u pacientů s verbální dyspraxií. V souladu s hlavním cílem práce jsou stanoveny dílčí cíle, jež zjišťují, jaké diagnostické materiály kliničtí logopedi užívají k diagnostice získané verbální dyspraxie u dospělých pacientů, u kterých se vlivem cévní mozkové příhody, traumatu či neurogenního onemocnění projevila neurogenní porucha komunikace, a jaké terapeutické metody kliničtí logopedi užívají v terapii osob s touto diagnózou. Další dílčí cíl porovnává, jaké mají kliničtí logopedi povědomí o příznacích verbální dyspraxie a zda ji dokážou na základě těchto poznatků bezproblémově rozpoznat. V práci jsou uvedeny údaje týkající se neurogenních poruch komunikace, z nichž byl detailněji popsány dysartrie, afázie a orální apraxie. Další kapitola se poté věnuje verbální dyspraxii samostatně, jelikož je hlavním tématem této práce. Práce je zakončena kvantitativním výzkumem, který byl zprostředkován elektronickým dotazníkovým šetřením, jehož respondenty byli kliničtí logopedi a logopedi v předatestační přípravě na území České republiky....
Foniatrická a logopedická intervence u osob s hlasovými poruchami
Králová, Helena ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je z oboru Logopedie. Zabývá se oblastí hlasových poruch a vzájemnou spoluprací logopedů a foniatrů v této oblasti. Východiskem teoretické pasáže práce je vymezení oborů logopedie a foniatrie. Dále se teoretická část zabývá hlasovými poruchami a vymezením hlasu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje oblasti diagnostiky, terapie a prevence u hlasových poruch. Cílem praktické části práce bylo, s využitím poznatků a znalostí z teoretické části, zjistit, jak probíhá vzájemná spolupráce logopedů a foniatrů, analyzovat využívané postupy diagnostiky a léčby u osob s hlasovými poruchami a odhalit jaké další možnosti spolupráce mezi logopedy a foniatry se nabízejí. K dosažení cílů výzkumného šetření byl proveden kvalitativní výzkum s šesti respondenty formou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření umožnily naplnit vytýčené cíle. Ukázalo se, že vzájemná spolupráce je ovlivněna mnoha faktory, přičemž jeden ze zásadních faktorů představují typy pracovišť, ve kterých odborníci působí. Vyšlo najevo, že v nemocnicích a specializovaných klinikách je vzájemná spolupráce snadnější a efektivnější, neboť foniatři a logopedové zde využívají osobního kontaktu ke co nejvhodnějšímu společnému nastavení a řešení terapie hlasových poruch. Naproti tomu na ambulantním pracovišti je...
Logopedická intervence v dětských domovech v Královehradeckém kraji
Peterová, Sandra ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na poskytování logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol, kde jsou dvě kapitoly teoretické a jedna kapitola empirická. V první kapitole teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou logopedie, komunikace, řeč, jazyk a narušená komunikační schopnost. Dále je první kapitola věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace v rámci rovin a v poslední řadě popisuje dětské domovy a jejich fungování, roli vychovatele a dítěte a komunikační schopnosti dětí z dětských domovů. Druhá kapitola teoretické části je věnována logopedické intervenci, vymezení pojmu a jeho činnostem, postavení v rámci rezortů zdravotnictví a školství. Empirická část se zabývá dvěma dětskými domovy z Královéhradeckého kraje a jejich poskytováním logopedické intervence. V úvodu empirické části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle a výzkumné otázky, popsány metody a průběh výzkumného šetření. Za hlavní cíl byla určena analýza logopedické intervence v dětských domovech v Královéhradeckém kraji. První část výzkumného šetření je věnována dětskému domovu č. 1 a část druhá dětskému domovu č. 2, jejich charakteristice, fungování a poskytování logopedické intervence. Závěr výzkumného šetření je věnován zhodnocení splnění cílů, odpovědím...
Slovní zásoba u dětí ve věku od 2 do 3 let
Lacinová, Martina ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou aktivní a pasivní slovní zásoby u dětí raného věku 2-3 let. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení vývoje řeči u dětí, podrobně je zde popsán vývoj slovní zásoby a hodnocení slovní zásoby v České republice, na Slovensku a v zahraničí. Dále jsou zde popsány vybrané kategorie narušené komunikační schopnosti daného věku, konkrétně se jedná o vývojovou dysfázii a opožděný vývoj řeči. Hlavním cílem práce je otestovat a zhodnotit aktivní a pasivní slovní zásobu dětí ve věku od dvou do tří let. Výzkumné šetření je kvantitativního charakteru. Představuje výsledky testování, které bylo realizováno pomocí vytvořeného testu aktivní a pasivní slovní zásoby pro děti od dvou do tří let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HORYNOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.