Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Minimalizace rizik pesticidů v integrované produkci jádrovin: certifikovaná metodika
Kocourek, František ; Falta, Vladan ; Stará, Jitka ; Holý, Kamil ; Horská, Tereza ; Vávra, Radek
Metodika je určena pěstitelům ovoce, zejména těm, kteří ovoce pěstují v systému integrované produkce ovoce. Zpracovány jsou informace a doporučení umožňující minimalizovat rizika pesticidů na necílové organismy, zejména na přirozené nepřátele škůdců a minimalizovat rizika pesticidů pro zdraví člověka. Metodika je využitelná pro uplatňování zásad integrované ochrany v souladu s požadavky legislativy platné od roku 2014 i při konvenční ochraně ovoce. Výběr prostředků ochrany proti škodlivým organismům je založen na zhodnocení ochranné lhůty účinné látky a na zohlednění vedlejších účinků této látky na necílové organismy. Pro každou účinnou látku přípravků na ochranu povolených v ČR do jádrovin jsou uvedeny údaje o degradaci reziduí v závislosti na čase od termínu aplikace do sklizně. Podle těchto údajů lze stanovovat akční ochranné lhůty pro nízkoreziduální nebo bezreziduální produkci jádrovin. K účinným látkám jsou k dispozici údaje o vedlejších účincích na přirozené nepřátele škůdců a na další necílové organismy. Podle těchto poznatků bude možné zařadit účinnou látku přípravku do zeleného, žlutého a červeného seznamu pesticidů pro systém integrované produkce ovoce. V závěru jsou nastíněny možnosti ochrany prostřednictvím biologických a biotechnických metod, které mohou pomoci řešit situace, kde běžné chemické prostředky v daných režimech pěstování není možné požít a nebo je jejich výběr velmi omezený.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Distribuce českých celovečerních dokumentárních filmů v kinech
Kubečková, Pavla ; HORSKÁ, Tereza (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Tato práce se snaží popsat současné možnosti distribuce českých dokumentárních filmů v kinech. Východiskem je popis modelu, jak kinodistribuce probíhá a shromážděná fakta a statistiky o návštěvnosti dokumentů v kinech v období let 2000-2013. Ty slouží k následné úvaze o potenciálu dokumentárních filmů v kinech, o možném přínosu filmových festivalů na cestě filmu k divákům a o tom, jaké dokumenty má vůbec smysl v kinech uvádět. Součástí práce je i případová studie a srovnání distribuce dvou dokumentárních filmů, které byly v českých kinech uvedeny v roce 2013 - filmů Show! a Šmejdi. Cílem je zamyšlení nad současným stavem a hledání možnosti, jak pozici dokumentárního filmu v rámci kinodistribuce zlepšit a také výhled do budoucna.
Producent časosběrného dokumentárního filmu
Třeštíková, Hana ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Horská, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem časosběrného natáčení dokumentárních filmů z pohledu producenta. Pojednává nejen o vývoji časosběrného dokumentárního filmu v České republice, ale zabývá se také ekonomickými aspekty výroby a následné exploatace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole je vysvětlena používaná terminologie. V dalších dvou kapitolách je popsaný vývoj dokumentárního filmu obecně a posléze dokumentárního filmu časosběrného v České republice. Ve čtvrté kapitole, v hlavní kapitole této práce, je popsán systém financování, úskalí výroby a způsoby distribuce časosběrných filmů. Závěrečná kapitola patří případovým studiím, kde jsou popsané jednotlivé aspekty na konkrétních filmech.
Producentské strategie v dokumentárním filmu na mezinárodním trhu
Císařová, Markéta ; Prenghyová, Andrea (vedoucí práce) ; Horská, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem producentského způsobu uvažování o výrobě autorského dokumentárního filmu na mezinárodním trhu skrze analýzu producentských strategií konkrétních osob ze střední a východní Evropy. Popisuje specifika výroby a financování autorského dokumentárního filmu a jeho vývoj za posledních dvacet let. Zkoumá pozici producenta vůči režisérovi a do jaké míry a jakým způsobem se kreativně podílí na procesu vzniku a prezentaci filmového díla. Snaží se popsat strategie, které producent během výroby volí a které velmi zásadně rozhodují o úspěchu či neúspěchu snímku na filmovém trhu. Pod pojmem strategie se skrývá soubor osobních postupů, důležitých rozhodnutí, které dělají jednotliví producenti ať už na základě své dobré intuice, nebo dlouhodobé zkušenosti. Je to určitá mozaika dovedností, která vytváří producentské umění. K dosažení vytyčených cílů byla zvolena výzkumná metoda založená na faktech a osobním pozorování autorky. Pro účely této práce byli vybráni čtyři producenti ze zemí bývalého východního bloku, kteří o svých projektech přemýšlí komplexně, komplexně a své filmy většinou vyrábí i pro mezinárodní trh. Touto ambicí se pak řídí i způsob financování. Zároveň se jedná o velmi uznávané národní producenty, kteří aktivně podporují své domácí autory. Samozřejmě každý z těchto producentů má specifický přístup k filmové výrobě, a především touto rozdílností se autorka v práci zabývá. Vybraní producenti: Jiří Konečný (endorfilm, Česká republika), Martichka Bozhilova (Agitprop, Bulharsko), Anna Wydra (Otterfilms, Polsko) a Alexandru Solomon (HiFilm Productions, Rumunsko). Získávání informací probíhalo dvěma způsoby. Zaprvé sběrem dat z odborných článků a publikací, zadruhé, a to především, formou rozhovorů jak se samotnými ?zkoumanými? producenty, tak s osobami z jejich tuzemské filmové scény. Každá kapitola je uvedena charakteristikou země, ze které producent pochází. Snahou je popsat filmový trh, ve kterém se producent pohybuje, a zasadit tak jeho práci a uvažovaní do socioekonomického kontextu. Důležitou částí práce jsou případové studie filmů zvolených producentů. Motivem analýzy konkrétních filmů je lepší vysvětlení dané problematiky. Charakteristika každého producenta pak podává hlubší rozbor osoby, který je založen nejenom na popisu způsobu práce, ale i na signifikantních vlastnostech a osobní historii producenta. Cílem této práce není vytvořit návod, jak se stát úspěšným producentem. Jedná se spíše o hlubší analýzu této profese na bázi osobního pozorování autorky. Snahou je srovnat různé způsoby producentského uvažování a zamyslet se nad jejich výhodami a nedostatky. Dále pak zodpovědět si otázku, kam tato profese směřuje a jaké jsou vize a plány dnešních producentů autorských dokumentárních filmů.
Jeden svět vs. MFDF Jihlava - komparace festivalů s důrazem na mediální obraz
Mašková, Tereza ; Miloševič, Ivana (vedoucí práce) ; Horská, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se snaží o hlubší srovnávání dvou významných mezinárodních festivalů dokumentárních filmů odehrávajících se v České republice, Jednoho světa a Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava. Práce se zaměřuje jednak na rozdíly v tom, jak festivaly jako celoroční instituce fungují, jaké mají cíle a jak probíhá výběr filmů, tak také na propagaci, práci s médii a výsledný mediální obraz. Popisná část čerpá především z rozhovorů se současnými i bývalými organizátory festivalů (redigované přepisy jsou součástí příloh práce), dále materiálů poskytnutých festivaly a informací zveřejněných na jejich webových stránkách. Mediální obraz festivalů je zkoumán na základě srovnání mediálních ohlasů ve vybraných sdělovacích prostředcích. Jednoduchá srovnávací analýza kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístupy a zkoumá rozsah, žánr a obsah jednotlivých sdělení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.