Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný vývoj systémů s haptickou zpětnou vazbou
Suchnová, Klára ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným vývojem systémů s haptickou zpětnou vazbou. Haptická zpětná vazba má pomoci pilotovi snadněji vykonávat jeho úkoly. Především se má zaměřit na odlehčení vytíženosti jeho zraku a sluchu za účelem zvýšení bezpečnosti letu. Lze ji využít nejen při samotném řízení letounu, ale i pro jiné úkoly, jako je například navigace. Haptické systémy přináší spoustu výhod při samotném řízení letounu, ale mají v určitých případech i své nevýhody.
Tankování za letu
Ďurďovič, Dušan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na metody doplňování paliva za letu. Práce se věnuje stručné historii vzniku těchto metod, popisu aplikace těchto metod, dále také jejímu konstrukčnímu řešení na straně tankeru a přijímacího letounu a popisu pilotáže. V poslední kapitole je popsán směr vývoje těchto metod, koncepční návrhy a také možná aplikace pro budoucnost letectví.
Construction features of naval aircraft
Vavrinec, Lukáš ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to clarify construction specifics and operational differences of carrier-based aircraft, to produce list of typical and specific parts and systems of carrier-based aircraft and to compare equivalent parts and systems of land-based aircraft with carrier-based aircraft.
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
Využití dat z flight data recordéru pro podporu údržby letounu
Vráblíková, Lucie ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou stávajících řešení sběru dat o údržbě a technickém stavu letounu. Na základě této analýzy navrhuje trend monitoring systém založený na existující struktuře a datech ze zapisovače letových údajů.
Assistant systems in car and aircraft control
Novotný, Timotej ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with assistance systems in cars and aircraft. The aviation sector is focused on GA aircraft. This thesis describes assistance systems used in cars and aircraft, their contribution to traffic safety and limitations of these systems. The comparison of assisting systems in the automotive and aviation industries shows the difference in the speed of development in individual areas, which is caused mainly due to strict requirements for safety and reliability of aviation systems. Furthermore, we can see the difference in implementation of systems monitoring the condition of a driver/pilot. Although the work of a pilot is more demanding than the work of a driver, today’s aircraft do not have a system for monitoring the condition of a pilot or an emergency landing system. Part of the thesis concerning future assistance systems in aviation is devoted to the system monitoring the pilot’s condition and the automatic landing system. Both systems are still under development. However, experiments have shown that these systems could be implemented in future aircraft and increase aviation safety. The last part of the thesis mentions the future of assistance systems, which create a path to autonomous vehicles.
Joystick s měnitelnou silou v řízení
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mechanismu joysticku, který umožňuje silovou zpětnou vazbu. První část obsahuje popis sil v ručním řízení letounu a popis několika používaných mechanismů u joysticků s funkcí force feedback. Druhá část obsahuje návrh mechanismu a poznatky při kompletaci prototypu.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Systémy sériové diagnostiky motorových vozidel
Horpatzká, Michaela ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá systémy sériové diagnostiky a jejich významem u moderních vozidel. Práce je členěna do pěti částí popisujících vývoj, základní úlohy OBD, okruhy trvale monitorované OBD, komunikaci řídící jednotky s testerem a praktickou ukázku použití univerzální diagnostiky Delphi

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.