Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace ve vzdělávání neslyšících
Horký, Hynek ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikaci neslyšících. První kapitola je věnována komunikaci obecně, dále pak definuje narušenou komunikační schopnost. Popisuje rozdíly mezi verbální a neverbální komunikací a věnuje se jednotlivým druhům neverbální komunikace jako je mimika, proxemika, haptika, gestika a kinezika. Druhá kapitola pojednává o komunikačních systémech, jako jsou systémy facilitované komunikace, augmentativní a alternativní komunikace, jejich principu a důležitosti při vzdělávání neslyšících. Dále se věnuje znakovému jazyku a jeho významu při výchově sluchově postižených. Ve třetí kapitole jsou shrnuty systémy - přístupy používané při vzdělávání sluchově postižených, jejich odlišnosti, výhody a nevýhody. Klíčová slova: komunikace, sluchově postižení, vzdělávání, znakový jazyk, komunikační systémy, alternativní komunikace ABSTRACT The bachelor thesis deals with communication of the deaf people. The first chapter is about communication in general, and also defines communication disorders. It describes the differences between verbal and nonverbal communication and deals with various types of nonverbal communication such as facial gestures, proxemics, haptics, gesture and kinesics. The second chapter refers about communications systems, such as facilitated communication, augmentative and...
Možnosti podpory dětí a dospívajících s ADHD ve škole i mimo ni
Horký, Hynek ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Zaměření diplomové práce s názvem "Možnosti podpory dětí a dospívajících s ADHD ve škole a mimo ni" vychází z autorovy profese učitele na střední škole a z jeho osobních zkušenostní se studenty s ADHD. Cílem práce je představit zmíněný syndrom v kontextu vzdělávání žáků a studentů, přičemž text je zaměřen na dospívající a dospělé s touto poruchou. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části je představena etiologie poruchy a její symptomatologie ve svých proměnách od dětství přes dospívání až po dospělost. Dále jsou uvedeny možnosti diagnostiky a léčby, vždy se zaměřením na to, jakou roli může hrát škola a učitel v těchto procesech. Další kapitoly jsou pak již zaměřeny přímo na možnosti vzdělávání žáků a studentů s ADHD a jejich zakotvení v legislativě, opět od předškolního věku až po dospělost. Ve druhé části práce je popsána výzkumná studie, provedená mezi studenty s ADHD a jejich učiteli na dvou typech středních škol, a to na střední odborné škole a na odborných učilištích, prostřednictvím dotazníků a polostrukturovaných interview. Cílem výzkumu bylo udělat sondu do světa studentů s ADHD a jejich učitelů a zjistit, jakým způsobem ovlivňuje syndrom vzdělávání těchto studentů, jak ovlivňuje práci učitelů a vztah mezi studentem a učitelem, potažmo studentem a jeho spolužáky. Po stanovení...
Komunikace ve vzdělávání neslyšících
Horký, Hynek ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikaci neslyšících. První kapitola je věnována komunikaci obecně, dále pak definuje narušenou komunikační schopnost. Popisuje rozdíly mezi verbální a neverbální komunikací a věnuje se jednotlivým druhům neverbální komunikace jako je mimika, proxemika, haptika, gestika a kinezika. Druhá kapitola pojednává o komunikačních systémech, jako jsou systémy facilitované komunikace, augmentativní a alternativní komunikace, jejich principu a důležitosti při vzdělávání neslyšících. Dále se věnuje znakovému jazyku a jeho významu při výchově sluchově postižených. Ve třetí kapitole jsou shrnuty systémy - přístupy používané při vzdělávání sluchově postižených, jejich odlišnosti, výhody a nevýhody. Klíčová slova: komunikace, sluchově postižení, vzdělávání, znakový jazyk, komunikační systémy, alternativní komunikace ABSTRACT The bachelor thesis deals with communication of the deaf people. The first chapter is about communication in general, and also defines communication disorders. It describes the differences between verbal and nonverbal communication and deals with various types of nonverbal communication such as facial gestures, proxemics, haptics, gesture and kinesics. The second chapter refers about communications systems, such as facilitated communication, augmentative and...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.