Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu polohy a technického stavu na obvyklou cenu vybraných rodinných domů ve Valašském Meziříčí a okolí
Horák, Vít ; Hlavinková, Vítězslava (oponent) ; Hrubanová, Michaela (vedoucí práce)
Práce se zabývá mírou vlivu polohy věci nemovité (nemovitosti) umístěné ve městě Valašském Meziříčí, ve srovnání s věcmi nemovitými (nemovitostmi) nacházejícími se v blízkém okolí Valašského Meziříčí. Tato práce, se dále bude zabývat otázkou, zda je lokalita Valašského Meziříčí významná natolik, že může vyvážit lepší technický stav, případně jiné pozitivní technické odlišnosti srovnávaných věcí nemovitých (nemovitostí) situovaných v jiné méně atraktivní lokalitě. Pro zjištění této skutečnosti bude oceněno pět věcí nemovitých (nemovitostí), na nákladovým způsobem ocenění, porovnávacím způsobem, dle platného cenového předpisu a přímým porovnáním.
Racionalita lidského jednání a preferencí
Horák, Vít ; Sojka, Milan (vedoucí práce) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Práce se zabývá kritikou subjektivisticko-teleologických principů ekonomie. Argumentace však není vedena snahou o paušální odmítnutí těchto základů, ale spíše poukazuje na rozpor mezi těmito základy a jejich začleněním do teoretických konceptů ekonomie. Ekonomie tradičně vychází z jednotlivce a jeho osobních preferencích. Základní zásada je přitom pracovat s preferencemi nestranně, bez jakéhokoli normativní nebo jiné úpravy. Tato práce upozorňuje na zásadní faktor nejen ekonomické teorie, ale i ekonomického myšlení - apriorní kausalitu mezi preferencemi a jednáním - který zamýšlenou nestrannost narušuje. Teleologické nazíraní, tak jak jej představil Karel Engliš bylo přitom ostře vymezeno vůči kauzalitě. Neoklasická i rakouská škola však kauzalitu a finalitu v přístupu k lidskému jednání a preferencím směšují. Moje práce se snaží tento omyl popsat. Alternativně, je téma možno formulovat jako kritiku předpokladu určité apriorní racionality lidského jednání. Práce se snaží rozvinout možné významy tohoto termínu a tím ukázat na radikálnost jakékoli kauzality mezi preferencemi a jednáním. Kritické závěry pak využívám k nastínění rámce pro preference a jednání, který by je nesměšoval, ale stále vycházel ze subjektivisticko-teleologické perspektivy.
Účel a racionalita v teorii jednání: Max Weber, Talcott Parsons a nástin alternativy
Horák, Vít ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Urban, Jan (oponent)
Předložená práce zkoumá úlohu pojmu účel v teorii jednání a to, jakým způsobem může být naplnění účelu považováno za racionální. Výchozím bodem je intuice Frankfurtské školy, která moderní společnost označila za iracionálně racionální. Doplněním účelu o rozměr jeho šířky - spektra možností, které jsou pro aktéra v jednání otevřeny - se tento pojem snažím diferencovat a umožnit tak vícerozměrnou koncepci účelového jednání, v jejímž rámci se dají oddělit jeho kreativní a reaktivní aspekty. Uvedenému oxymóronu se uvnitř této koncepce snažím dát smysl, aniž bych spoléhal na morální maximy, vůči nimž by jednání bylo podřízeno. K tomuto cíli postupuji od diskuze hermeneutických metateoretických základů přes kritický rozbor Weberovy a Parsonsovy teorie jednání. U Webera je probírána koncepce rozumějící sociologie, otázka přístupu k perspektivě druhého, pojem smyslu, účelu a racionality. U Parsonse především možnosti analytické teorie v sociologii a koncepce "jednotky jednání" ("unit act").
Liminalita workcampu, aneb cesta tam a zase zpátky (a všechny ty nevšední zážitky mezi tím)
Sedláčková, Tereza ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Bakalářská práce "Liminalita workcampu, aneb cesta tam a zase zpátky (a všechny nevšední zážitky mezi tím)", se věnuje iniciaci v současné společnosti na případu jednoho konkrétního workcampu. Konkrétní iniciací, kterou se tato práce zabývá, je přechod mezi dětstvím a dospělostí, která je v naší společnosti umožňována prostřednictvím sekulárních přechodových rituálů. Pro jejich rozbor je zde využita tří-fázová koncepce rites de passage Arnolda van Gennepa se zaměřením na prostřední, liminální, fázi a její průběh, jak ji popisoval Victor Turner. Cílem této práce je nastínit některé příklady cestování, které mohou nabýt podoby rites de passage, a pomocí výzkumu na jednom konkrétním workcampu také ukázat, že je možné se zde setkat s liminálním a iniciačním charakterem cestování. V souladu s teoriemi Victora Turnera je jako nejprůkaznější projev liminálního stádia (respektive rite de passage a iniciace) chápán vznik skupiny typu communitas. Právě Turnerově communitas byla především v empirické části tohoto textu věnována zvláštní pozornost. Metodologicky je práce ukotvena v zúčastněném pozorování terénu a polostrukturovaných rozhovorech s účastníky workcampu, které se uskutečňovaly v rámci zkoumaného workcampu. Tato práce dokazuje, že za specifických okolností může workcamp prostřednictvím vzniku...
Nositelé plátěné "hipster" tašky a jejich módní svět
Štěpánková, Tereza ; Horák, Vít (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Tereza Štěpánková Nositelé plátěné "hipster" tašky a jejich módní svět Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá módním světem nositelů plátěné "hipster" tašky a rolí pojmů hipster a styl v jejich životě. Cílem práce je zjistit, zda nositelé této tašky odpovídají odborným definicím hipstera, či zda u nich existují jiné zvláštní pravidelnosti, které je možné popsat. Práce je rozdělená na čtyři části, teoretická část je úvodem do sociologie módy, stylu, sebeprezentace, citován je například Georg Simmel či Erving Goffman. Proto, že je hipster v některých definicích považován za subkulturu, je zde rozebrán termín subkultura a pojmy s ním související. V druhé kapitole je s oporou v současné literatuře diskutován samotný pojem hipster a jeho problematická definice. Metodologická část je popisem průběhu výzkumu a sběru dat. Obsahem analytické části je vztažení dat, získaných z rozhovorů, k vybraným tezím teoretické části. Na základě dat byly v analytické části vytvořeny tři podkapitoly, v jejichž rámci jsou prezentovány výsledky a odpovědi na výzkumné otázky. Jedná se o podkapitoly Společné znaky nositelů hipster tašky a její nenáhodnost, Příběh stylu u nositelů tašky a Konstrukce hranice mezi "já" a hipster. Závěr je pak shrnutím dílčích zjištění analýzy.
Tetování a netetování jako odlišné světy
Horáková, Lucie ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi světem tetovaných a netetovaných očima tetovaných jedinců. Text je rozdělen do tří hlavních částí, v teoretické části autorka vysvětluje pojem tetování, poté představuje jeho stručnou historii, a další pojmy a teorie, které se poté vztahují k empirické části. Druhou částí je metodologie, která popisuje kvalitativní výzkum, který v rámci zkoumání problematiky proběhl, ve třetí části pak probíhá samotná analýza dat doplněna o úryvky z rozhovorů. Autorka v této části zkoumá zvlášť pohled jedinců na sebe samotné a jejich pohled na společnost a porovnává je s odbornou literaturou.
Komparace díla L. Feuerbacha a E. Durkheima ve vztahu k náboženství
Kašpar, Oldřich ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
This dissertation is a comparison of L. Feuerbach and E. Durkheim and their approach to religion. Specifically, it describes their books, "The Essence of Christianity", and "Elementary Forms of Religious Life". My aim is to discover topics across both authors who study religious systems agree in spite of differing theoretical background. Initially, both authors are analyzed separately, and later they are brought together in the converging section. The main issues discussed in the converging part are the approach to the origins of god and faith, the approach to soul, and the approach to the interconnection of religion and society. This comparison shows that through completely different arguments the authors are able to come to an agreement about the influence of religion on an individual or a social group. Furthermore, it discusses the fusing of religious systems and society. Durkheim thinks this interconnectedness is functional and it may lead to cohesion of small social groups. Feuerbach argues that the redirection of faith from man to god can lead to alienation, yet still he agrees with Durkheim that it is an important social phenomenon that bounds together individuals and society. Feuerbach represents philosophical investigation, while Durkheim's approach is more sociological, resembling partly...
Role ne-lidských aktérů v konstrukci vědeckého faktu v pojetí Bruna Latoura
Patáková, Markéta ; Horák, Vít (vedoucí práce) ; Hlaváček, Karel (oponent)
Hlavním tématem této práce je konstrukce vědeckého faktu jako specifického případu konstrukce reality. Jméno Bruna Latoura je s tím spojeno v především v souvislosti s jeho výzkumy laboratoře a sporem se sociologií vědění. Jako klíčový rys Latourovy konstrukce faktů je zde chápáno zapojení ne-lidí jako aktérů. Práce popisuje Latourovu představu vědy, kterou získal jako průkopník laboratorních studií, a kterou později ukotvil pod hlavičkou teorie aktér-síť. V obou případech je kladen velký důraz na upuštění od explanace komplexními neviditelnými silami, které používá současná sociologie. Latour odmítá vědecký fakt vysvětlit odkazováním na vnější svět a společnost. Podle něj by se měla pozornost přesunout na lokální, empiricky přístupnou úroveň. Na této úrovni existují kolektivy lidských a ne-lidských aktérů, kteří jednají společně. Latourovo pojetí konstrukce vědeckého faktu je podrobeno kritice ze strany sociologie vědy, která naopak chápe vědecký fakt jako společný výkon reality a společnosti. Klíčovou roli ve sporu hrají ne-lidští aktéři, kteří mají v laboratoři podobu především techniky. Ta je v Latourově pojetí ustavujícím prvkem vědecké konstrukce. Čtenář se nedočká podrobného výkladu Latourovy teorie a terminologie, ale ukotvení charakteristik jeho antropologického přístupu v sociologickém kontextu.
Současná praxe a reprezentace argentinského tanga v Latinské Americe a Česku
Erhart, Daniel ; Brenišínová, Monika (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje argentinskému tangu z pohledu českého tanečníka. Snažím se zjistit, jaký dopad tango má na českou taneční scénu, a jestli si v konkurenci moderních tanců stále drží svojí dominanci. Zároveň vytvářím jistý generický profil typického českého tanguera, tj. tanečníka tanga. V závěru pak polemizuji s podobným výzkumem, který byl uskutečněn v roce 2008. Práce je rozdělená na toretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji dějinám tanga nejen v Argentině, ale také v tuzemsku. Zjišťuji jak a do jaké míry se čeští autoři tangu věnovali a s jakými stereotypními znaky pracovali. V praktické části pracuji s dotazníky, díky kterým analyzuji odpovědi českých tanguerů na tento argentinský tanec. Zajímám se o subjektivní pohled reposndentů na tango jako takové, jejich jednotlivé charakteristiky, jako je věk, pohlaví či povolání, a v neposlední řadě o jejich osobní zkušenost s tancem. V závěru práce se odkazuji na podobný sociologický výzkum z minulosti s jehož výsledky polemizuji. Klíčová slova Tango, vášeň, intimita, tradiční tanec, ženy, taneční historie, Argentina, latinskoamerická kultura

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Horák, V.
1 Horák, Vladimír
6 Horák, Vojtěch
3 Horák, Vratislav
13 Horák, Václav
5 Horák, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.