Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jiří Hálek - herec Činoherního klubu
Honsová, Petra ; Hyvnar, Jan (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
V diplomové práci jsem chtěla zdokumentovat hereckou tvorbu Jiří Hálka v divadle a ve filmu. V prvních třech kapitolách zmiňuji kontext českých dějin, píši o Hálkových dětských kontaktech s divadlem a studiích na AMU, o angažmá v oblastních diva~ dlech a v satirickém divadle Paravan. Hlavní část práce je věnovaná umělecké tvorbě Jiřího Hálka v Činoherním klubu (1965~2002). Na základě odborné literatury a zpracováním materiálů uložených v ar~ chivu Činoherního klubu a v Divadelním ústavu v Praze jsem se snažila přiblížit hercův styl a metodu režírovaného herectví. Období 1965~1972 jsem členila podle spolupráce s režiséry - s dramatikem a režisérem Ladislavem Smočkem, s filmovými režiséry Jiřím Krejčíkem, Jiřím Menzelem a Evaldem Schormem, s hercem a režisérem Janem Kačerem, s uměleckým šéfem a režisérem Jaroslavem Vostrým. Hálkovy role Z normalizačního období postihuji stručnější formou v rámci přehledu inscenací Činoherního klubu a významných filmů z let 1973~1989. V období 1990~2002 věnuji pozornost zejména rolím v hrách a inscenacích Ladislava Smočka. Do své práce jsem zahrnula osobní rozhovory s Ladislavem Smočkem, Jiřím Menzelem a Janem Kačerem. V textu jsou zvýrazněny výpovědi Jiřího Hálka, s nímž jsem měla příležitost o jeho herecké práci hovořit.
Jiří Hálek - herec Činoherního klubu
Honsová, Petra ; Just, Vladimír (oponent) ; Hyvnar, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem chtěla zdokumentovat hereckou tvorbu Jiří Hálka v divadle a ve filmu. V prvních třech kapitolách zmiňuji kontext českých dějin, píši o Hálkových dětských kontaktech s divadlem a studiích na AMU, o angažmá v oblastních diva~ dlech a v satirickém divadle Paravan. Hlavní část práce je věnovaná umělecké tvorbě Jiřího Hálka v Činoherním klubu (1965~2002). Na základě odborné literatury a zpracováním materiálů uložených v ar~ chivu Činoherního klubu a v Divadelním ústavu v Praze jsem se snažila přiblížit hercův styl a metodu režírovaného herectví. Období 1965~1972 jsem členila podle spolupráce s režiséry - s dramatikem a režisérem Ladislavem Smočkem, s filmovými režiséry Jiřím Krejčíkem, Jiřím Menzelem a Evaldem Schormem, s hercem a režisérem Janem Kačerem, s uměleckým šéfem a režisérem Jaroslavem Vostrým. Hálkovy role Z normalizačního období postihuji stručnější formou v rámci přehledu inscenací Činoherního klubu a významných filmů z let 1973~1989. V období 1990~2002 věnuji pozornost zejména rolím v hrách a inscenacích Ladislava Smočka. Do své práce jsem zahrnula osobní rozhovory s Ladislavem Smočkem, Jiřím Menzelem a Janem Kačerem. V textu jsou zvýrazněny výpovědi Jiřího Hálka, s nímž jsem měla příležitost o jeho herecké práci hovořit.
Jiří Hálek a Helena Třebická:
Honsová, Petra ; VOSTRÝ, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŠÍPEK, Jiří (oponent)
Disertační práce "Jiří Hálek a Jiřina Třebická: K herectví Činoherního klubu a 60. let" je věnována dvěma výrazným osobnostem českého dramatického umění. Oba herci narození v roce 1930 byli od počátku členy uměleckého ansámblu Činoherního klubu, který vznikl v praze v roce 1965 a svou inscenační tvorbou spojenou zejména s původními dramatickými díly svých autorů ( Ladislav Smoček, Alena Vostrá, Pavel landovský) výrazně posunul podobu moderní české činohry, jež se na přelomu 60. a 70. let stala předmětem celoevropského obdivu a uznání.

Viz též: podobná jména autorů
6 Honsová, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.