Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Videotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi se sluchovým postižením
Holyanska, Marie ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Veselá, Michaela (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je do hloubky prozkoumat možnosti využití metody Videotrénink interakcí v rodině, a to s motivací podpořit rozvíjení komunikace mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho slyšícím rodičem. První část práce tvoří podklad pro toto zkoumání, jsou popsány psychologické aspekty péče o neslyšící dítě, a především nároky na vzájemnou komunikaci, která je jednak velice ztížená a jednak je naprosto zásadní pro budoucí zdravý vývoj dítěte. Zahraniční výzkumy naznačují, že metoda Videotrénink interakcí u dětí se sluchovým postižením a jejich rodičů může velice efektivně posílit rozvoj komunikace, na což navazuje výzkumný projekt, jehož cílem je metodu VTI v popisovaném typu rodiny aplikovat. Pro zkoumání byl využit design případové studie a pomocí VTI, semistrukturovaných rozhovorů a sebeposuzovacích škál byly zhodnoceny možnosti a limity užití VTI v této rodině. Toto zhodnocení se ukázalo jako velmi kladné a zároveň je i v souladu se zahraničními výzkumnými zjištěními. Předložená případová studie a výsledky výzkumu přispějí k rozšíření aplikačních oblastí, kde lze metodu VTI využít a zároveň mohou být tyto výsledky a možný pozitivní efekt na komunikaci slyšících rodičů a jejich neslyšících dětí nabídnuty potřebným rodinám. Klíčová slova Videotrénink interakcí; sluchové...
Psychologické aspekty pěstounské péče na přechodnou dobu
Holyanska, Marie ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Morávková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce je věnována otázce psychologických aspektů souvisejících s fungováním pěstounské péče na přechodnou dobu. Tento typ péče je zpočátku zasazen do kontextu náhradní rodinné péče v České republice a následně podrobně charakterizován. Dále jsou v práci představeny podstatné psychologické souvislosti, mezi něž patří především rozpor mezi profesionalitou a rodičovstvím, téma dočasnosti péče, ale také otázka psychických potřeb svěřeného dítěte, především otevřené budoucnosti a pozitivní identity. Důraz je kladen také na otázku citového přilnutí a v neposlední řadě i na další specifika na straně pěstouna na přechodnou dobu. Cílem práce je zmapovat psychologické aspekty pěstounské péče na přechodnou dobu a propojit fakta a výzkumná zjištění s vlastním návrhem kvalitativního výzkumu. Výzkumným cílem je následně zjistit, zdali existují konkrétní aspekty či projevy, ve kterých se budou lišit děti, které první rok svého života strávily v PPPD, od dětí, které první rok svého života strávily v odlišném prostředí. Klíčová slova pěstounská péče na přechodnou dobu, psychologické aspekty, psychické potřeby dítěte, raná pěstounská péče

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.