Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příběhy přírodovědného nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných mladých dospělých
Holčáková, Martina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.
Strategie akulturace a vyjednávání identity u jedinců s migrační zkušeností
Holčáková, Martina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem mé práce je zachytit jaké akulturační strategie v rámci dlouhodobého kontaktu s majoritní společností využívají mladí dospělí, kteří jsou druhou generací vietnamských migrantů v České republice. Dalším výzkumným cílem je zachytit, jakým způsobem dochází k vyjednávání vlastní identity u mladých dospělých, kteří pochází z rodiny s migrační zkušeností. Jakým způsobem reflektují své minulé a aktuální zkušenosti a jaký význam připisují určitým momentům a událostem ve svém životě. V teoretické části se budeme zabývat vymezením základní terminologie, jednotlivými strategiemi akulturace, vývojem identity jedince, etnickou identitou, kontextem etnické komunity. Dále se budeme zabývat řadou významných souvislostí, které mají na formování identity mladých dospělých vliv jako je rodinné prostředí, postoje k vlastní kultuře, životní zkušenosti, jazykové dovednosti, osobnost jedince, kontext majoritní společnosti. V empirické části práce nahlédneme prostřednictvím autobiografických vyprávění na způsob každodenního vyjednávání vlastní identity mladých dospělých etnických Vietnamců, kteří se zde narodili. S využitím metody biografického designu budeme zjišťovat strategie akulturace, pohled aktérů a subjektivní významy momentů v jejich životě. Hlavní výzkumnou metodou jsou biografické narativní rozhovory s...
Strategie akulturace a vyjednávání identity u jedinců s migrační zkušeností
Holčáková, Martina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem mé práce je zachytit jaké akulturační strategie v rámci dlouhodobého kontaktu s majoritní společností využívají mladí dospělí, kteří jsou druhou generací vietnamských migrantů v České republice. Dalším výzkumným cílem je zachytit, jakým způsobem dochází k vyjednávání vlastní identity u mladých dospělých, kteří pochází z rodiny s migrační zkušeností. Jakým způsobem reflektují své minulé a aktuální zkušenosti a jaký význam připisují určitým momentům a událostem ve svém životě. V teoretické části se budeme zabývat vymezením základní terminologie, jednotlivými strategiemi akulturace, vývojem identity jedince, etnickou identitou, kontextem etnické komunity. Dále se budeme zabývat řadou významných souvislostí, které mají na formování identity mladých dospělých vliv jako je rodinné prostředí, postoje k vlastní kultuře, životní zkušenosti, jazykové dovednosti, osobnost jedince, kontext majoritní společnosti. V empirické části práce nahlédneme prostřednictvím autobiografických vyprávění na způsob každodenního vyjednávání vlastní identity mladých dospělých etnických Vietnamců, kteří se zde narodili. S využitím metody biografického designu budeme zjišťovat strategie akulturace, pohled aktérů a subjektivní významy momentů v jejich životě. Hlavní výzkumnou metodou jsou biografické narativní rozhovory s...
Příběhy přírodovědného nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných mladých dospělých
Holčáková, Martina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.

Viz též: podobná jména autorů
1 Holčáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.