Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Total Physical Response in Different Age Groups
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Effective methods of preparing secondary school students for the maturita exam in English - focused on speaking
Rybáková, Katarína ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dovedností mluvit a jejím rozvojem za účelem složení maturitní zkoušky. Práce je dělena do šesti kapitol. Teoretická část se věnuje pojmem mluvení jako dovednosti či základním definicím maturitní zkoušky. Dále ukazuje detailní přehled a porovnání ústní maturitní zkoušky a schopností interakce na obou úrovních. Praktická část zahrnuje analýzu tří sad knih, které jsou používané v hodinách anglického jazyka na středních školách. Klíčová slova: Maturitní zkouška, základní úroveň, vyšší úroveň, hodnocení, učebnice
Experiential Education: Teaching English Language to Adults
Kyršová, Eliška ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zážitkové vzdělávání jako možnou a efektivní metodologii pro výuku dospělého žáka. Teoretická část zkoumá klíčové principy zážitkového vzdělávání a pozadí metodologie. Dále práce objasňuje pojetí učebních stylů a Kolbův učební cyklus. Následující části zkoumají specifika dospělého žáka, jeho potřeby a faktory ovlivňující jeho osvojování druhého jazyka. Autorka rovněž zvažuje přínosy zážitkového vzdělávání pro dospělého žáka. Praktická část představuje několik konkrétních aktivit s prvky zážitkové pedagogiky. Tyto aktivity jsou detailně popsány a byly vyzkoušeny při výuce ve skupině dospělých žáků.
Motivation of Adults in ELT
Antonínová, Radka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá neformální výukou anglického jazyka dospělých. Pojednává o motivačních prvcích v jazykovém vzdělávání a jak je na motivační strukturu ve výuce anglického jazyka nahlíženo učiteli a jejich studenty. Cílem práce bylo prozkoumat motivační citlivost učitelů v tzv. one-to-one jazykových firemních kurzech a jaké motivační strategie v těchto kurzech učitelé využívají. Teoretická část této práce se zabývá pozadím tématiky vzdělávání dospělých a praktická čast práce se skládá ze dvou částí - dotazníkového šetření a pozorování výuky.
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Mihulková, Šárka ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se u ní projevují. Cílem této práce je uvést na základě těchto zjištění popis českých věčných začátečníků jakožto svébytné skupiny studentů a podat výzkumné podklady, jež by pomohly objasnit podstatu pojmu "věčný začátečník". V neposlední řadě si pak práce klade za cíl poskytnout podněty pro další výzkum v této oblasti. Zvolená problematika byla uchopena z pohledu dostupné literatury pedagogické, andragogické a psychologické. Na jejím základě byly vytyčeny čtyři hlavní faktory, jež mohou stát u zrodu věčného začátečnictví: nesoulad mezi užívanými styly učení a výuky, nedostatečná motivace ke studiu, překážky v učení a specifické poruchy učení. Na tyto čtyři oblasti bylo potom zaměřeno dotazníkové šetření, ve kterém byla prostřednictvím škálovacích otázek zjišťována míra závažnosti jednotlivých oblastí. Výzkum pracoval se třemi hypotézami, a to předně s tou, že u věčných začátečníků se objeví potíže alespoň ve dvou z vytýčených oblastí. Dále bylo předpokládáno, že výskyt specifických poruch učení bude u věčných začátečníků vyšší než v běžné populaci a že tito žáci budou mít rozvinutější vnější...
Learning English: Exceptional Ways and Needs of Exceptional Children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
Openings and Closures of English Lessons
Křížová, Barbora ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na plánování ve výuce anglického jazyka, konkrétně na postupy využívané na začátku a konci hodiny. Cílem je zjistit, jak se informace uváděné v odborné literatuře realizují v praxi. Hlavní metodou je zpracování dat z observačních archů, které byly použity při pozorování vyučovacích hodin na různých typech škol od mateřských po jazykové kurzy dospělých. Klíčová slova: plánování hodin, začátky a konce hodin, observace, učitel, žák/student.
Teacher's perspective on Classroom Interaction
Pecháčková, Klára ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi vyučujícím a žáky/studenty při hodinách anglického jazyka. Cílem je zjistit, zda pokyny, které pedagog zadává, vedou k vytvoření komunikativního prostředí ve třídě. Hlavní metodou je pozorování vyučovacích hodin se zaměřením na vyučujícího a rozbor dat z observačních archů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hofmannová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.