Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Licenční smlouvy v divadelním prostředí
Hodonický, Václav ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
1 Resumé Účelem této práce je zkoumat autorskoprávní institut licenčních smluv ve specifickém prostředí divadla. Z faktického hlediska je na této oblasti zajímavá její umělecká pestrost a neohraničenost, která se paradoxně netěší takové pozornosti jako například hudba nebo film, což se odráží zejména ve velikosti divácké obce a ve výši finančních prostředků v divadle se vyskytující. S těmito skutečnostmi souvisí rovněž zajímavost z hlediska právního, jelikož výsledky divadelní činnosti, tj. divadelní inscenace a divadelní představení, jsou v právním řádu České republiky, potažmo v autorském zákoně, upraveny nedostatečně. Tato diplomová práce si dále klade za cíl poskytnout teoretickou průpravu pracovníkům divadla, kteří jsou zodpovědní za uzavírání takovýchto licenčních smluv. Práce je strukturována vedle úvodu a závěru do sedmi kapitol, z nichž prvních pět se věnuje obecné problematice autorských práv a autorskoprávních licencí, zatímco kapitola šestá a sedmá aplikuje nabyté poznatky na divadelní teorii a praxi. Úvod práce nastiňuje teoretickou právní problematiku licenčních smluv a úskalí, se kterými se potýká divadelní praxe. První kapitola zařazuje autorské právo do systematiky Českého právního řádu. Druhá kapitola je věnována vypočtení pramenů autorského práva a skládá se ze tří podkapitol, které...
Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovy
Hodonický, Václav ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem). V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu. V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.