Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asistent pedagoga při práci se žákem s odlišným mateřským jazykem
Hošnová, Nikita ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Rostoucí počty cizinců na území České republiky mají za důsledek zvýšenou frekvenci příchodů žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Přítomnost v novém prostředí je mezníkem nejen pro tyto žáky, ale také pro učitele a celý třídní kolektiv. V těchto situacích je asistent pedagoga jedním ze subjektů, který je schopen žákovi zajistit adekvátní podporu při jeho vzdělávání. Diplomová práce mapuje roli asistenta pedagoga při práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na běžných základních školách. Cílem je přiblížit význam funkce asistenta v rámci výchovně-vzdělávacího procesu u cizojazyčných žáků. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na obtíže, s kterými se asistenti setkávají a jaké strategie využívají k jejich řešení. Zkoumá také míru připravenosti asistentů na příchod žáka hovořícího odlišným mateřským jazykem a kvalitu spolupráce s třídním učitelem. Klíčová slova Žák s odlišným mateřským jazykem, asistent pedagoga, třídní diverzita, inkluzivní vzdělávání
Problematika odchodu mladých dospělých z dětských domovů a vybrané možnosti podpory samostatného života
Hošnová, Nikita ; Hejnová, Kateřina (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku spojenou s odchodem mladých dospělých z dětských domovů. Popisuje problémy, s kterými se tito lidé při vstupu do života mimo dětský domov potýkají. V návaznosti na problematiku práce mapuje subjekty, které vstupují do vztahu s klienty před odchodem a mohou je tudíž informovat o možnostech následné pomoci a podpory. Cílem praktické části práce je zjistit, jakým způsobem se mladí dospělí opouštějící dětské domovy dozvídají o možnostech podpory po odchodu. Tato část odhaluje, kdo předává informace o organizacích nebo službách, které mohou být pro mladé lidi často jediným zdrojem pomoci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.