Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 525 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce anomálií v obraze
Salvet, Lukáš ; Herout, Adam (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí anomálií na průmyslových výrobcích. Hlavním požadavkem bylo, aby metoda vyžadovala v době konstrukce co nejméně dat s anomáliemi a aby byla snadno použitelná pro různé typy výrobků. V práci je navržena neuronová síť, která je nepřímo učena hledat rozdíly mezi dvěma obrázky. Samotná detekce anomálií by měla proběhnout na základě reprezentace vstupních dat v latentním prostoru, případně v kombinaci s rekonstrukční chybou. Byly navrženy a otestovány čtyři různé modifikace metody. Testování proběhlo hlavně na datasetu MVTec AD, který obsahuje průmyslové výrobky. Bohužel se nepotvrdil předpoklad, že pokud bude síť učena hledat rozdíly, bude možno latentní prostor lépe interpretovat. Metoda proto byla vyhodnocena v režimu rekonstrukční chyby, v kterém dosahuje srovnatelných výsledků s jinými metodami. Výsledek je nedostatečný pro použití v praxi.
Generování trénovacích dat pomocí GAN pro odhad věku z fotografie
Venkrbec, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace některé z nejmodernějších metod generativních neuronových sítí a návrh jejího rozšíření o podmíněné generování. To bylo využito pro generování fotorealistických snímků lidských tváří se specifikovanými charakteristikami, jako například věk a pohlaví. K tomuto účelu byla sloučením a čištěním existujících anotovaných datových sad obličejů vytvořena velmi různorodá datová sada, čítající přes 230 tisíc vzorků. Hojně jsou v ní zastoupeny všechny věkové kategorie, pohlaví a různé etnické skupiny. StyleGAN2 generátorem natrénovaným na této datové sadě bylo dosaženo hodnoty FID 7,14. S poměrem syntetických dat bylo následně experimentováno při trénování klasifikátoru věku. V případě testovací podmnožiny datové sady bylo přidáním syntetických dat docíleno snížení střední absolutní chyby z 3,499 roku na 3,294 roku. U nezávislé testovací datové sady došlo ke snížení průměrné chyby z 4,012 roku na 3,875 roku.
Web App for Q-Sorting
Janů, Michal ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The main goal of this thesis is to create and iteratively test an intuitive user interface and user experience for the Q-sorting application, focusing mainly on the sorting part. The application allows participants to sort (move and swap) cards with statements based on a specific question. As well as sorting, the application provides multiple functions and elements to further ease the experience, such as a reset of the entire sorting table, auto-saving progress, or the "minimap" element, which provides a preview of the entire sorting table.
Sledování pohyblivých objektů ve videu
Kroupa, Dominik ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou sledování objektů ve vícekamerových systémech, sestávající z detekce, sledování a re-identifikace objektů. Pro řešení tohoto problému byl navržen systém využívající tzv. state-of-the art metody, s provedením následného zpracování těchto dat pro zvýšení přesnosti a rozpoznání objektů napříč kamerami. Data získaná sledováním objektů ve vícekamerových systémech lze dále využít například pro analýzu chování osob v případě sledování chodců, nebo správu světelných křižovatek v případě sledování vozidel. V rámci řešení této problematiky se tato práce zúčastnila nové AI City Challenge výzvy sledování chodců, vypsané pro rok 2023. S výsledkem 0,2533 IDF1 se tato práce umístila na celkovém 21. místě.
Mobile User Interface for Comparing Sports Pose Photos
Hurbánková, Nicol ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to find the most suitable way of portraying photos for a mobile user interface, which will make it possible to compare images of sports positions, in order to observe the results, whether it is progress or vice versa. The task is to design, later prototype or implement and finally test different photo displays. For the purpose of testing, datasets of photographs of different sports positions but also other phenomena where changes can be observed were collected. With the created display methods, user testing was performed.
Innovative Web App: Smart Queue
Zhukov, Nikita ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis aims to create a modern web application that enables smart queue management. It will significantly reduce people’s concerns about waiting in physical lines. The idea for this thesis emerged during the pandemic in 2020, leading to the research of already existing queueing solutions. The application underwent two versions of implementation and technology stacks. The final version uses a T3 stack where Next JS is a leading Frontend Framework powered by Typescript and Tailwind CSS. Moreover, it uses the majority of the newest features provided by Next JS. Vercel is used for deploying the Frontend part, whereas Backend is hosted in Google Cloud with the help of Firebase. During development was used a wide variety of Firebase tools, such as Firestore Database, Realtime Database, Authentication, and Cloud Functions. This paper introduces already existing Queue Management Tools, modern approaches in development, and the design and implementation of the SmartQueue Application with ideas for future maintenance.
Web Application for Organizing Sports Tournaments
Tuka, Samuel ; Tesařová, Alena (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor’s thesis was to create a web application for organizing sports tournaments. The application allows creating tournaments, managing tournaments, adding players, generating matches, recording results, and sending automatic notifications. The application consists of a server-side implemented using Node.js, Express.js framework and a client-side implemented in React. The data that the application uses are stored in a MySQL database. Match generation is based on a similar system to the Swiss system and the ELO values that express the performance of the players. The result of the work is a functional web application that is responsive and can be used on mobile devices. The contribution of the work is to facilitate the organization of a sports tournament called the University Badminton League. However, the application includes multiple sports and can be beneficial for other organizations that decide to use it. The testing of the application was conducted directly during the organization of the University Badminton League.
Application for Support of Agility
Marková, Natália ; Tesařová, Alena (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to design, develop, and test a smartphone app that allows dog owners and trainers to track and analyze agility training for their dogs. The app uses the Firebase database to store its data and is developed using the cross-platform mobile app development framework Flutter. The dog agility training has been thoroughly analyzed for the development of the app. The design of the app is concentrated on providing a user-friendly interface for documenting training sessions, monitoring progress, and offering statistic evaluation. The evaluation’s results will demonstrate how popular the software is by dog trainers and owners as well as how beneĄcial it is in assisting them in enhancing their agility training methods. Also, the user-friendliness and level of user satisfaction of the app will be assessed. Ultimately, the purpose of this thesis is to demonstrate how mobile technology may improve dog agility training and how the developed app offers dog trainers and owners a useful tool for tracking and enhancing their dogs’ agility performance.
Adding Flight Trajectory of VHF Communication with Transcription
Rajko, Adam ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
The aim of this project is to create an application for adding speech communication between the pilot and ATC (Air Traffic Control) to the flight trajectory of the aircraft. The inspiration for this work is the ATCO2 project. Based on the studied mapping frameworks and services providing aircraft position information, an application design has been performed. Based on the design and used technologies, the application was successfully implemented. The resulting functionality of the application was tested on users using a questionnaire.
Experimenty s určením lidské pózy v obraze a videu
Horejš, Michal ; Kocur, Viktor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Detekce jevů v obraze má široké uplatnění v mnoha oborech a je proto důležité detekci neustále vyvíjet a vylepšovat. Tato práce se konkrétně zabývá problémem detekce sportovních pozic v obraze a videu. Cílem bylo experimentovat s nástroji pro rozpoznání lidské pózy a obecně rozpoznání jevů. Během experimentů došlo k vytvoření tří nových datových sad, ve kterých jsou využity klíčové body lidského těla. Datasety poté sloužily k trénování několika namodelovaných architektur konvolučních neuronových sítí. Výsledky experimentů ukazují, že vhodné využití klíčových bodů může pomoci s detekcí sportovních pozic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 525 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.