Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv primární rodiny na vývoj lidské identity
Chvostová, Martina ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent)
Tématem této práce je individuační proces a vývoj lidské identity v souvislosti s primárními vztahovými strukturami mezi dítětem a osobností matky a otce. Individuace je přímo vázána na identitu osobnosti a vývoj identity dítěte je zase přímo vázán na primární vztah s osobností matky a s osobností otce.
Psychické a psychosomatické poruchy u obyvatel Jemenu se zvláštním zřetelem k faktorům pracovní zátěže (město Al-Mukalla)
Al-Attass, Hadoon ; Srnec, Jan (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Mikšík, Oldřich (oponent)
Světová zdravotnická organizace (World Health Organization WHO) definuje zdraví jako stav, kdy je člověku naprosto dobře, a to jak fyzicky tak psychicky sociálně. Není to jen nepřítomnost nemoci a neduživosti (Křivohlavý 2001, 37). Myslím si, že vrcholem zdraví pro občany rozvojových zemí je nepřítomnost somatických nemocí. U psychických poruch je situace ještě horší. V celém světě trápí asi 450,000,000 lidí psychické a behaviorální poruchy. Čtvrtinu lidstva bude trápit jedna či více poruch někdy v průběhu jejího života. Polovina příčin, které způsobí invaliditu (neschopnost) a předčasnou smrt, je psychických. Psychické poruchy neznamenají jen psychologickou, sociální a ekonomickou zátěž. Současně zvyšují i možnost vzniku somatických nemocí (WHO 2005). Jestliže je rozsah problému duševního zdraví v celém světě takovýto, jaký může být podíl třetího světa, kde ještě navíc hraje velkou negativní roli zdravotní neuvědomělost? Jedním ze států třetího světa je Jemenská republika JR, ve které je úroveň zdravotní péče nízká a úroveň duševního zdraví je ještě nižší. Vývoj osobnosti a aktuální psychický stav jsou ovlivňovány dvěma stránkami: vrozenou výbavou a kontextem, ve kterém žije člověk, který je jako vývojově nejvyšší živá bytost nejzranitelnější. Následek překonání obranných schopností psychiky se objeví...
Úvod do problematiky akulturace zahraničních manažerů pracujících v České republice
Moravcová, Michaela ; Hermochová, Soňa (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
V předkládané diplomové práci je mapována problematika akulturace, tedy procesu změn u jednotlivců (nebo skupin), ke kterým dojde při kontaktu s jinou kulturou (Berry a kol., 2002, Slovník cizích slov, 1997). Procesy globalizace patří k nejvýznamnějším sociálním změnám, k nimž v současné době dochází. Součástí globalizace je i ohromná expanze nadnárodních koncernů a s tím spojené setkávání a prolínání rozdílných kultur. Pracovní příležitosti se dnes již neomezují na mateřskou zemi, ale stále více se setkáváme s pohybem pracovníků napříč různými národy. Každý národ má přitom svou specifickou kulturu, která výrazně ovlivňuje každodenní chování jejích příslušníků a se kterou se nově příchozí pracovník musí vyrovnávat. Možná v budoucnu nastane doba, kdy nebudou potřeba řídící pracovníci v každé pobočce, kdy veškeré řízení bude díky superrychlému přenosu dat a videokonferencím možné z jediné centrály. Nyní je však člověk, tedy jeho fyzická přítomnost v procesu řízení, nezastupitelná. A stejně jako manažer, je nezastupitelná také jeho psychika, která není neměnná, ale je ovlivňována mimo jiné i vlivy vnějšího prostředí, se kterým jedinec přichází do kontaktu- tedy kulturou. Už v 60. letech minulého století pojmenoval Oberg reakci na setkání s novou kulturou jako kulturní šok (Berry a kol., 2002). Podle výzkumů (a...
Osobnostní a sociální výchova v současné základní škole
Chocholová, Zuzana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila charakterizovat osobnostní a sociální výchovu, která je povinnou součástí vzdělávání na všech základních školách. Popsala jsem teoretický základ, který se týkal zejména cílů, didaktických zásad a přehledu témat OSV, zároveň jsem nastínila možnosti zařazení OSV do práce školy. Teoretickou část jsem rozšířila a doplnila o výsledky výzkumu provedeném mezi učiteli i žáky současných základních škol. Podařilo se mi zjistit, jaká je představa učitelů o OSV, jaká znají témata OSV a zdali jsou na práci s nimi nějakým způsobem připraveni. Zaznamenala jsem, jak učitelé a žáci vidí ideálního učitele, tedy člověka, který je jim vzorem díky svým osobnostním kvalitám. Nalezla jsem značné množství literatury, která zahrnuje témata OSV, prostudovala jsem různé teoretické publikace zabývající se např. psychologií osobnosti a rovněž příručky obsahující soubory nejrůznějších her a aktivit na podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáka. Literatura, která se bezprostředně dotýká tématu OSV, tak početná není, často se jedná o stále stejné autory. Problematikou OSV se v současné době zabývá v diplomové práci několikrát zmíněný Projekt Odyssea a tím se poznatky obohacují o nové nápady, zkušenosti a podněty.
Motivace studentů lékařské fakulty ke studiu a vlivy na její změnu během studia
Hanušová, Ingrid ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Vymětal, Štěpán (oponent)
Předkládaná disertační práce obsahuje mapující výzkum motivace studentů 1. lékařské fakulty v Praze ke studiu a povolání, vlivů, které na motivaci během studia působí, a okolností působících na rozhodování pro toto studium. Práce dále sleduje souvislosti a vztahy mezi motivací a hodnotovou orientací studentů. Důvodem, proč se touto tématikou zabývám, je jednak osobní zájem plynoucí z mé profese vysokoškolského pedagoga na uvedené fakultě, jednal\ situace v našem zdravotnictví, která souvisí s problémem současné dehumanizace medicíny a s ní často související vstupní motivací lékařů a studentů pro toto náročné povolání. Využití výsledků práce v praxi lékařské fakulty vidím m1mo jiné v posílení reflexe vlivu nás pedagogů v procesu vzdělávání a profesní výchovy studentů a především v práci s větším uvědoměním svých motivů u studentů pro prevenci pozdějšího bum-out syndromu u lékařů v praxi. Práce se skládá z částí teoretické a empirické. Teorie slouží jen jako východisko pro výzkum popsaný v empirické části, práce si neklade za cíl přínos k teorii motivace. Teoretická část se zabývá historií zkoumání motivace a jejími filosofickými aspekty, pojmem motivace a souvislostmi motivace s některými jinými psychickými funkcemi, dále pojmem motivu a tříděním motivů dle různých autorů, hodnotami a jejich tříděním a...

Berák, Peter ; Hermochová, Soňa (vedoucí práce)

Horák, Václav ; Hermochová, Soňa, (vedoucí práce)

Berák, Peter ; Hermochová, Soňa, (vedoucí práce)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.