Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The process of cultural adaptation of american immigrants to the Czech culture
Herbočková, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá adaptací amerických přistěhovalců na českou kulturu. Cílem práce je určit, jak američtí přistěhovalci reagují na české prostředí, vnímají rozdíly a zjistit, jaké faktory ovlivňují proces adaptace. Teoretická část práce definuje základní pojmy například jako je kultura, migrace, akulturace, enkulturace a teorie interkulturní adaptace. Tato část vychází z mnoha uznávaných autorů jako např. P. Adler, M. Bennett, J. Berry, G. Hofstede, K. Oberg, P. Pedersen, E. Tylor a další. Praktická část představuje samotný výzkum adaptace amerických přistěhovalců na českou kulturu. Cíl práce je změřen a určen polo-strukturovaným rozhovorem a dotazníkem, blíže Cross-Cultural Adaptation Inventory (CCAI). Výsledky výzkumu nám dávají subjektivní pohled na adaptaci přistěhovalců a určují jak faktory jako věk, pohlaví, délka pobytu a dosažené vzdělání ovlivňují adaptaci samotnou.
Plagiarism in the opinions of FRDIS students
Herbočková, Lucie
Problém plagiátorství je znám již od nepaměti, avšak s nástupem moderních technologií se toto nečestné jednání v českém akademickém prostředí zvětšuje. Cílem diplomové práce je analyzovat a popsat názory, postoje a vnímání plagiátorství studentů Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií na Mendelově univerzitě v Brně. Pro výzkum byl vybrán polo-strukturovaný dotazník, který byl sesbírán v období května až července 2018. Reprezentativní vzorek obsahoval 249 studentů zapsaných v letním semestru 2017/2018. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti FRRMS jsou seznámeni s teoretickým rámcem pojmu plagiátorství a chápou jej jako nečestný čin, avšak na ilustraci reálných příkladů nebyli schopni jasně identifikovat správně možnosti. Z výzkumu tedy vyplývá, že určitá část studentů podvádí záměrně, ale mnohem větší procento studentů porušuje pravidla díky své neznalosti širších souvislostí daného tématu. Na základě výzkumu doporučuji fakultě zvýšit povědomí o anti-plagiátorské politice, její důsledky a citační etice samotné. Dále zavést systém komplexních materiálů, včetně přednášek, kurzů a online manuálu, které by studentovi byly vždy při ruce při psaní výzkumné práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.