Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice, Estonsku, Finsku a Irsku
Helikar, Jan ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Práce se zabývá odlišnostmi v přístupu k ICT ve vzdělávání na základních školách v České republice a ve třech evropských zemích: v Estonsku, Finsku a Irsku. Metodou obsahové analýzy textu nekvantitativním způsobem na základě deseti stanovených témat analyzuje a komparuje národní strategické a kurikulární dokumenty pro základní školství (úrovně vzdělání ISCED 1 a 2). Cílem je analyzovat a porovnat národní strategie zařazení ICT do základního vzdělávání v uvedených zemích, jeho ukotvení v kurikulu jednotlivých zemí a také strategie vzdělávání pedagogů v oblasti ICT. Při analýze a komparaci jsou dle potřeby v základní a omezené míře využity i kvantitativní metody. Lokálními implementacemi kurikula (tzv. školními vzdělávacími programy) se práce nezabývá. Výsledky prokazují výrazné odchylky v rozsahu i podrobnosti formulací strategických cílů v příslušných dokumentech, stejně jako výrazné odchylky v pojetí oblasti ICT v jednotlivých kurikulárních dokumentech. Důležitým aspektem je i charakter pojetí vzdělávací oblasti ICT, oscilující v případě zkoumaných zemích mezi inženýrským pojetím zaměřeným zejména na zvládnutí praktických úkonů s výpočetní technikou a mezi univerzálnějším informatickým pojetím, zaměřeným zejména na zpracování dat a informací. Informatické pojetí nalézáme zejména u modernějších...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.