Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie řešení slovních úloh v historickém vývoji
Hejdrychová, Kateřina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá slovními úlohami řešitelnými pomocí lineárních rovnic. Cílem práce je vytvořit sbírku typových úloh, ve které jsou zastoupeny nejen úlohy aktuální, ale i historické, vybrané z různých období vývoje matematiky. V první části je ukázáno, jaký důraz klade Rámcový vzdělávací program na zařazování praktických úloh ve výuce matematiky. Je také zvýrazněn přínos slovních úloh pro rozvíjení matematické a finanční gramotnosti. Druhá část je věnována historii matematiky, se zaměřením na problematiku rovnic a slovních úloh, a to jak v celosvětovém měřítku, tak i na území dnešní České republiky. Třetí, nejobsáhlejší část je sbírkou typových úloh. Ty jsou rozdělené podle kontextu tak, jak jsou děleny obvykle v českých výukových materiálech pro základní a střední školy: úlohy o dělení na nestejné části, úlohy o pohybu, úlohy o společné práci a úlohy o směsích. Ve sbírce jsou obsaženy tři typy úloh: Aktuální úlohy jsou převzaty ze současných učebnic a sbírek. Historické úlohy jsou převzaté z historicky významných pramenů různých zemí. Zastaralé úlohy pochází především z minulého století. Jsou to úlohy neaktuální kontextem, terminologií apod., které jsou upravené pro přínosné použití ve výuce v současné době. Součástí každé úlohy je naznačení řešení pomocí lineárních rovnic a jejich soustav. Klíčová...
Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu
Hejdrychová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Kondiční příprava hráčů a hráček badmintonu AUTOR: Kateřina Hejdrychová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Tato práce se zabývá složením kondiční přípravy hráčů badmintonu. První část práce teoreticky popisuje rozvoj jednotlivých pohybových schopností a jejich aplikaci a zařazení do tréninkového procesu badmintonu. V druhé části je provedeno vyhodnocení kondiční připravenosti dorosteneckých a juniorských reprezentačních hráčů a hráček badmintonu. Kondiční připravenost byla zkoumána pomocí testovací baterie ve spolupráci s Českým badmintonovým svazem. Výstupem práce jsou okomentované výsledky jednotlivých skupiny hráčů a hráček. KLÍČOVÁ SLOVA: badminton, kondiční příprava, pohybové schopnosti, testování
Strategie řešení slovních úloh v závislosti na aktuálnosti kontextu
Hejdrychová, Kateřina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
1 Strategie řešení slovních úloh v závislosti na aktuálnosti kontextu ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá slovními úlohami řešitelnými pomocí lineárních rovnic. Cílem práce je ukázat, zda má kontext, ve kterém se slovní úloha odvíjí, vliv na to, jak žáci, kteří se zúčastnili šetření, úlohu řeší, a ověřit, zda formulace slovní úlohy a použití moderního jazyka žákům při řešení slovní úlohy pomohou. Toho je dosaženo zadáním sady různorodých slovních úloh žákům a vyhodnocením jejich řešení. Další výsledky byly získány vyhodnocením dotazníků týkajících se kontextu počítaných slovních úloh. Druhým cílem diplomové práce je seznámení s různými definicemi pojmu slovní úloha, zasazení pojmu slovní úloha do kontextu školské matematiky a stručné shrnutí historického vývoje matematiky se zaměřením na slovní úlohy. Práce je rozdělena na tři části. V první části jsou definovány pojmy úloha a slovní úloha a je ukázáno, jak jsou slovní úlohy zařazeny v rámcovém vzdělávacím programu. Slovní úlohy jsou zasazeny do historického kontextu. Ve druhé části je ukázáno pojetí slovních úloh o pohybu, slovních úloh o společné práci a slovních úloh o dělení celku na části v současných učebnicích matematiky na druhém stupni základní školy a v nižších třídách víceletého gymnázia. Třetí část práce obsahuje sadu slovních úloh, zařazených do...
Strategie řešení slovních úloh v historickém vývoji
Hejdrychová, Kateřina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá slovními úlohami řešitelnými pomocí lineárních rovnic. Cílem práce je vytvořit sbírku typových úloh, ve které jsou zastoupeny nejen úlohy aktuální, ale i historické, vybrané z různých období vývoje matematiky. V první části je ukázáno, jaký důraz klade Rámcový vzdělávací program na zařazování praktických úloh ve výuce matematiky. Je také zvýrazněn přínos slovních úloh pro rozvíjení matematické a finanční gramotnosti. Druhá část je věnována historii matematiky, se zaměřením na problematiku rovnic a slovních úloh, a to jak v celosvětovém měřítku, tak i na území dnešní České republiky. Třetí, nejobsáhlejší část je sbírkou typových úloh. Ty jsou rozdělené podle kontextu tak, jak jsou děleny obvykle v českých výukových materiálech pro základní a střední školy: úlohy o dělení na nestejné části, úlohy o pohybu, úlohy o společné práci a úlohy o směsích. Ve sbírce jsou obsaženy tři typy úloh: Aktuální úlohy jsou převzaty ze současných učebnic a sbírek. Historické úlohy jsou převzaté z historicky významných pramenů různých zemí. Zastaralé úlohy pochází především z minulého století. Jsou to úlohy neaktuální kontextem, terminologií apod., které jsou upravené pro přínosné použití ve výuce v současné době. Součástí každé úlohy je naznačení řešení pomocí lineárních rovnic a jejich soustav. Klíčová...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.