Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prostředků umělé inteligence pro podporu rozhodování v podniku
Balada, Matěj ; Ing.Lenka Havránková (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje problematice využití prostředků umělé inteligence pro podporu rozhodování v podniku a je zaměřena na zjišťování bonity klienta pro poskytnutí úvěru. Je zde využita fuzzy logika, expertní systémy a analýza v MS Excel.
Evropská unie a demokratizace států západního Balkánu
Havránková, Lenka ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Vlček, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem Evropské unie na demokratizaci dvou států západního Balkánu, a to konkrétně Srbska a Albánie. Cílem této práce bylo určit, jaké mechanismy a nástroje organizace v těchto případech využívá a jak efektivní tyto nástroje a mechanismy jsou. Pro tyto účely byla vybrána teorie Jona Pevehouse, která představuje celkem devět nástrojů, které mají pro účely demokratizace kandidátských či členských států k dispozici všechny regionální organizace. U případových studií Srbska i Albánie bylo následně zjištěno využívání celkem sedmi z těchto mechanismů v politické oblasti, oblasti právního státu a oblasti lidských práv a svobod. Těmito mechanismy jsou nátlak, socializace, finanční asistence, legitimizace, odrazení poražených od nechtěného chování, vytvoření závazků pro vítěze a institucionální změna. Současně probíhalo posuzování reálného vlivu těchto mechanismů na demokratizační proces v těchto státech. Bylo zjištěno, že efektivita těchto nástrojů je bohužel omezena například nedostatkem politické vůle přijaté reformy dále implementovat v praxi. Naopak u Evropské unie bylo zjištěno, že některé nástroje a mechanismy využívá nedostatečně či nesprávně, což následně ovlivňuje postup demokratizačního procesu.
Využití stimulačního programu Maxík u dětí předškolního věku při prevenci poruch učení
Havránková, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá tématem využití stimulačního programu Maxík u předškolních dětí při prevenci poruch učení. Cílem práce je teoretické vymezení problematiky specifických poruch učení, deficitů dílčích funkcí a poměrně nového trendu dynamické diagnostiky. V samotném výzkumu si pokládá za cíl posouzení individuálního posunu jednotlivých dětí v předškolním věku v reakci na intervenci skrze stimulační program MAXÍK. V teoretické části je vymezena problematika specifických poruch učení z hlediska etiologie, výskytu a jejich projevů. Velkou část teoretické části tvoří kapitola zabývající se dílčími funkcemi, jejich diagnostikou, prevencí deficitů dílčích funkcí a námětů na rozvoj. V neposlední řadě jsou v teoretické části obsažena témata dynamické diagnostiky a stimulačních programů. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na zkoumání využití a účinnosti stimulačního programu Maxík u sedmi předškolních dětí a zejména zkoumání individuálního posunu u těchto dětí. Výsledky jsou prezentovány formou kazuistik. Klíčová slova: specifické poruchy učení, deficity dílčích funkcí, diagnostika, dynamická diagnostika, stimulační programy, prevence, stimulační program Maxík
Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění
Havránková, Lenka ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem "Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění". Toto téma je v práci uceleně a srozumitelně vysvětleno, přičemž důraz je kladen především na porovnání dřívější právní úpravy uplatňování práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě (za účinnosti zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku) a současné právní úpravy této oblasti (za účinnosti zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku), a to zejména s ohledem na změny v postavení kupujícího. Formálně se samotná práce dělí do šesti kapitol, které jsou dále členěny do jednotlivých podkapitol. V první kapitole jsou představeny právní předpisy obsahující úpravu práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě. Druhá kapitola se zabývá pojmem "prodej zboží v obchodě", rozsahem aplikace tohoto zvláštního režimu a jeho účelem. V třetí kapitole je popsán postup řádného uplatnění práva z vadného plnění, tedy především z jakých důvodů lze toto právní jednání učinit, jakou formu, obsah či další náležitosti musí mít, kdo je k němu vlastně oprávněn a vůči komu. Tato kapitola rovněž představuje lhůtu, v níž je nutné práva z vadného plnění uplatnit, spolu s argumenty pro a proti zachování zákonné záruky v současné právní úpravě. Čtvrtá kapitola pojednává o nárocích kupujícího z práv z vadného plnění a...
Problematika školní zralosti a její diagnostika
Havránková, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce "Problematika školní zralosti a její diagnostika" je teoretické vymezení školní zralosti, jejich znaků a nástrojů její diagnostiky. Cílem praktické části je nástin "komplexní diagnostiky školní zralosti" ze strany učitelky v mateřské škole. Tedy praktické užití některých diagnostických testů a metod pedagogické diagnostiky. V teoretické části se zmiňuji o předškolním období a mladším školním věku z hlediska vývojové psychologie. Následně o školní zralosti a připravenosti. O Metodách pedagogické diagnostiky a metodách posuzování školní zralosti. V závěru se zabývám odkladem školní docházky a jeho nejčastějšími příčinami. Praktická část obsahuje podrobné kazuistiky dvou předškolních dětí. Tyto kazuistiky se skládají z osobní a rodinné anamnézy dítěte, získané především z rozhovorů s rodiči a učiteli, spolu s výsledky mého zúčastněného pozorování. Dále obsahují interpretaci výsledků tří testů školní zralosti: Orientačního testu školní zralosti, Metody zjišťování deficitů v dílčích funkcích a Školní zralosti- co by dítě mělo umět před vstupem do školy. Výsledkem je tedy určitá "komplexní diagnostika školní zralosti", která by mohla být prováděna učitelkami v mateřských školách. Klíčová slova školní zralost, znaky školní zralosti, odklad školní docházky, diagnostika, dítě v...
Farmakologický screening látek s železo chelatační aktivitou
Havránková, Lenka ; Jahodář, Luděk (oponent) ; Mladěnka, Přemysl (vedoucí práce)
Železo je důležitým prvkem, který se účastní mnoha životně důležitých procesů. Jeho nedostatek způsobuje zastavení buněčného růstu a může vést až k buněčné smrti. Naopak nadbytek železa je pro organismus nebezpečný v důsledku jeho katalytické činnosti při tvorbě volných radikálů. Proto musí být množství železa v organismu přísně regulováno. Při přetížení organismu železem jsou používány tzv.chelátory železa. Flavonoidy jsou rostlinné polyfenoly odvozené od kyslíkaté heterocyklické sloučeniny flavanu. Jsou důležitou součástí antioxidačního systému, mající schopnost přímo reagovat s volnými radikály a chelatovat některé kovové ionty. V této studii byla vyzkoušena chelatační aktivita u 9 flavonoidů (apigeninu, kaempferolu, quercetinu, rutinu, hesperetinu, hesperidinu, naringeninu, naringinu a katechinu) a srovnána s klinicky používaným chelátorem železa deferoxaminem. Pro spektofotometrické stanovení chelatační účinnosti byly nalezeny vhodné experimentální podmínky za použití ferozinu jako indikátoru železnatých iontů. Pro stanovení celkové chelatace byl využit hydroxylamin jako redukční činidlo. Chelátorem s největší chelatační aktivitou se ukázal klinicky používaný deferoxamin, ze zkoušených flavonoidů byl nejúčinnější apigenin. Prakticky neúčinnými flavonoidy se ukázaly katechin, hesperetin,...
Využití prostředků umělé inteligence pro podporu rozhodování v podniku
Balada, Matěj ; Ing.Lenka Havránková (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje problematice využití prostředků umělé inteligence pro podporu rozhodování v podniku a je zaměřena na zjišťování bonity klienta pro poskytnutí úvěru. Je zde využita fuzzy logika, expertní systémy a analýza v MS Excel.

Viz též: podobná jména autorů
7 HAVRÁNKOVÁ, Lucie
7 Havránková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.