Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syntéza po syntéze: české kinetické umění 60. let a pozdější tvůrčí postupy jeho protagoniostů
Sloupová, Andrea ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Havránek, Vít (oponent)
Práce analyzuje situaci na ceské (resp. ceskoslovenské) výtvarné scéne sedmdesátých a osmdesátých let 20. století v souvislosti s vývojem kinetismu. Pokouší se odpovedet na otázku, zda a jak se zde kinetismus - jako syntéza výtvarného umení, architektury, divadla, filmu a hudby, ale i vedy a techniky - prosazoval po zániku stejnojmenné skupiny. Práce je strukturována do trí základních celku. Po uvedení do problému pokusem o pojmové a casové vymezení kinetismu sleduje první celek pocátecní, spíše ojedinelé pokusy o zachycení pohybu ve výtvarném umení první poloviny 20. století. Více prostoru je v jeho rámci venováno dílu Zdenka Pešánka. Druhý celek je strucným náhledem do svetového kinetismu v dobe jeho rozmachu, tedy v padesátých až sedmdesátých letech formou komparace a odkazu. Paralelne s hnutím na Západe sleduje dve konkrétní uskupení kinetistu ve Východním bloku - moskevskou skupinu [Dviženije / Pohyb] a pražskou Syntézu. Tretí, klícový celek se soustredí na nekolik osobností v Cechách sedmdesátých a osmdesátých let, které svým prístupem k uchopení tématu zároven reprezentují ruzné typy kinetismu - luminodynamismus a luminodynamický environment, kinetická díla ciste mechanická a dadaistická, variabilní struktury vznikající (a zanikající) participací diváka. Soucástí tretího celku je také kapitola o...
Reflexe socialistické minulosti v umění zemí Střední Evropy
Rathouská Štroblová, Kateřina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Havránek, Vít (oponent)
Disertační práce se soustřeďuje na segment současných vizuálních umělců z Polska, České republiky, Maďarska a Slovenské republiky, kteří ve svém díle reflektují nedávnou minulost. Práce mapuje a interpretuje umělecké reflexe minulosti s důrazem na éru socialismu v regionu Střední Evropy a vymezuje specifika generace umělců narozených v 70. letech a jejich pozici v postsocialistické situaci. Tyto umělecké přístupy jsou kategorizovány a ukotveny v širokém trendu tzv. historiografického obratu v umění a následně zařazeny do širšího kulturního a uměleckohistorického kontextu. Klíčová slova současné umění, Střední Evropa, historiografický obrat, archiv, socialistický modernismus, nostalgie
Autentické struktury. Osobnosti a struktury interpretace v československém umění 1949-2004
Havránek, Vít ; Wittlich, Petr (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci jsem zpracovával dějiny československého kinetického umění v období přibližně mezi lety 1956-1971. O dva roky později jsem byl kurátorem výstavy akce slovo pohyb prostor1 , která mapovala "experimentální umění" kinetické, akční umění, vizuální poezii, utopickou architekturu a experimentální hudbu od konce let padesátých do roku 1971. Záběr této výstavy a především katalogu byl do značné míry široký, snažily se postihnout dění ve vybraných oblastech s nárokem na relativní úplnost a zastoupení dnes v Čechách pozapomenutých účastníků tehdejší avantgardy (jako byli například Vladimír Burda, Jiří Novák, Stano Filko a řada dalších).
Téma chybění v současném českém umění
Janů, Valentýna ; Havránek, Vít (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
V této práci se zaměřuji na téma chybění v současném českém umění. Skrze příklady uměleckých děl, autorů a projektů se pokouším popsat situaci na tuzemské umělecké scéně a její východiska. Skrze umělecko–historický kontext dohledávám důvody pro stálou aktualizaci tématu absence a popisuji strategie, jak lze v uměleckém díle s prázdnem pracovat.
Syntéza po syntéze: české kinetické umění 60. let a pozdější tvůrčí postupy jeho protagoniostů
Sloupová, Andrea ; Havránek, Vít (oponent) ; Klimešová, Marie (vedoucí práce)
Práce analyzuje situaci na ceské (resp. ceskoslovenské) výtvarné scéne sedmdesátých a osmdesátých let 20. století v souvislosti s vývojem kinetismu. Pokouší se odpovedet na otázku, zda a jak se zde kinetismus - jako syntéza výtvarného umení, architektury, divadla, filmu a hudby, ale i vedy a techniky - prosazoval po zániku stejnojmenné skupiny. Práce je strukturována do trí základních celku. Po uvedení do problému pokusem o pojmové a casové vymezení kinetismu sleduje první celek pocátecní, spíše ojedinelé pokusy o zachycení pohybu ve výtvarném umení první poloviny 20. století. Více prostoru je v jeho rámci venováno dílu Zdenka Pešánka. Druhý celek je strucným náhledem do svetového kinetismu v dobe jeho rozmachu, tedy v padesátých až sedmdesátých letech formou komparace a odkazu. Paralelne s hnutím na Západe sleduje dve konkrétní uskupení kinetistu ve Východním bloku - moskevskou skupinu [Dviženije / Pohyb] a pražskou Syntézu. Tretí, klícový celek se soustredí na nekolik osobností v Cechách sedmdesátých a osmdesátých let, které svým prístupem k uchopení tématu zároven reprezentují ruzné typy kinetismu - luminodynamismus a luminodynamický environment, kinetická díla ciste mechanická a dadaistická, variabilní struktury vznikající (a zanikající) participací diváka. Soucástí tretího celku je také kapitola o...
Autentické struktury. Osobnosti a struktury interpretace v československém umění 1949-2004
Havránek, Vít ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
Jako svou diplomovou práci jsem zpracovával dějiny československého kinetického umění v období přibližně mezi lety 1956-1971. O dva roky později jsem byl kurátorem výstavy akce slovo pohyb prostor1 , která mapovala "experimentální umění" kinetické, akční umění, vizuální poezii, utopickou architekturu a experimentální hudbu od konce let padesátých do roku 1971. Záběr této výstavy a především katalogu byl do značné míry široký, snažily se postihnout dění ve vybraných oblastech s nárokem na relativní úplnost a zastoupení dnes v Čechách pozapomenutých účastníků tehdejší avantgardy (jako byli například Vladimír Burda, Jiří Novák, Stano Filko a řada dalších).
Autentické struktury. Osobnosti a struktury interpretace v československém umění 1949-2004
Havránek, Vít ; Wittlich, Petr (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci jsem zpracovával dějiny československého kinetického umění v období přibližně mezi lety 1956-1971. O dva roky později jsem byl kurátorem výstavy akce slovo pohyb prostor1 , která mapovala "experimentální umění" kinetické, akční umění, vizuální poezii, utopickou architekturu a experimentální hudbu od konce let padesátých do roku 1971. Záběr této výstavy a především katalogu byl do značné míry široký, snažily se postihnout dění ve vybraných oblastech s nárokem na relativní úplnost a zastoupení dnes v Čechách pozapomenutých účastníků tehdejší avantgardy (jako byli například Vladimír Burda, Jiří Novák, Stano Filko a řada dalších).

Viz též: podobná jména autorů
5 Havránek, Vladimír
1 Havránek, Vojtěch
2 Havránek, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.