Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní prvky v pohádkové knize pro děti a mládež
HAVLOVÁ, Michaela
Teoreticko-praktická diplomová práce se zabývá pohádkovou knihou pro děti, která v sobě nese prvky interaktivity. Zpočátku je vysvětlen vztah mezi příběhem, textem a ilustrací. Dále se práce věnuje pohádce jako literárnímu žánru, kterému náleží určité specifické prvky. Následně se zabývá knižní ilustrací a představuje vybrané světové a české ilustrátorské osobnosti. Blíže se zaměřuje i na knihy jednoho tvůrce a na dlouhodobě spolupracující autorské dvojice. Nato navazující kapitola zkoumá interaktivitu v knize. Poslední část diplomové práce je věnována spisovateli Karlu Jaromíru Erbenovi a jeho pohádkám, které se objevují ve zpracování knihy, jejíž realizace je popisována v praktické části. Práce je doplněna obrazovou přílohou a fotodokumentací.
Komponenty VCL pro vektorovou grafiku ve výuce chemie
Adamec, Martin ; Cihelník, Simon (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Předmětem práce je zhodnocení problematiky vzorců ve výuce organické chemie na střední škole, zhodnocení současného stavu softwaru pro kreslení chemických struktur a vývoj VCL komponent pro chemické kreslení. V současnosti dostupný software je na vysoké odborné úrovni a v chemické praxi má široké použití, nehodí se však pro použití ve výuce na druhém a třetím stupni. Výsledkem práce jsou komponenty pro vytváření, zobrazení a manipulaci s chemickými vzorci jednoduchých organických látek v souladu s požadavky střední školy Součástí práce je také aplikace ukazující základní vlastnosti vyvinutých komponent. Kom- ponenty i aplikace jsou vytvořeny v prostředí Borland Delphi 2005. CD s elektronickou verzí textu, zdrojovými kódy komponent i aplikace a spustitelnou verzí aplikace je přiloženo.
Téma parazité člověka ve výuce na základních školách a nižších gymnáziích.
Houšková, Barbora ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V současnosti, kdy lidé cestují po celém světě a mohou se na cestách nakazit různými parazity, by studium parazitů člověka nemělo být zanedbáváno ani ve výuce na základních školách a nižších gymnázií. V této diplomové práci jsou zmapovány znalosti žáků vybraných základních škol a nižších ročníků víceletého gymnázia ze základů parazitologie a parazitů člověka. K tomuto účelu sloužil vytvořený test, který zkoumal znalosti i postoje a názory dotazovaných žáků. Práce je také zaměřena na návrh výuky tohoto tématu v hodinách přírodopisu. Dvě odlišná pojetí této výuky byla vyzkoušena a porovnána ve 2 třídách stejného ročníku víceletého gymnázia. Zde uvedení zástupci parazitů člověka byli vybráni na základě výběru učebnic pro základní školy. Výsledný a na třech školách ověřený návrh výuky obsahuje powerpointové prezentace vhodné k využití v hodinách a praktická cvičení pojatá jako didaktické hry.
Využití modelových ekosystémů v okolí Chomutova v základním vzdělávání
Řeháková, Tereza ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou výukových materiálů pro cyklo-exkurzi v okolí Chomutova se zaměřením na srovnání vybraných ekosystémů v základním vzdělávání. Jako vybrané ekosystémy jsem zvolila - louky a pastviny, les a vodní plochy. Lokalita v okolí Chomutova nabízí přímé pozorování těchto ekosystémů a množství cyklostezek poskytuje prostor pro netradiční formu výuky za pomoci cyklistického kola. Vytvořené materiály obsahují návrh motivační hodiny, materiály pro výuku v terénu a návrh závěrečné hodiny. Pro výuku v terénu jsou zpracovány pracovní listy dle jednotlivých ekosystémů - louky a pastviny, les a vodní plochy. Dále jsou vytvořeny soubory pomocných aktivit při pobytu v přírodě. Jsou jimi nácvik první pomoci, balíček her a soutěží uzpůsobené prostředí a jiné zajímavosti, kterými lze vyplnit čas strávený v přírodě. Práce dále obsahuje kompletní metodickou příručku pro učitele, kde jsou detailně shrnuty veškeré informace k plánování, průběhu a ukončení cyklo-exkurze. Exkurze a její náplň odpovídá požadavkům současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v ČR. Klíčová slova: výuka v terénu, ekosystémy, cyklistické kolo ve výuce, příroda na Chomutovsku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HAVLOVÁ, Marie
8 HAVLOVÁ, Martina
8 HAVLOVÁ, Michaela
2 Havlová, M.
1 Havlová, Marcela
6 Havlová, Marie
6 Havlová, Markéta
8 Havlová, Martina
3 Havlová, Miluše
2 Havlová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.