Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti analýzy signálu na platformě Arduino
Havlíček, Michal ; Zuth, Daniel (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností analýzy signálu na platformě Arduino, vytvořením programu, pomocí kterého je možné v rámci signálu provést výpočet střední hodnoty, efektivní hodnoty a Fourierovy transformace a tyto výsledky přenese do počítače. Rovněž se zabývá testováním vytvořeného programu a zhodnocením možných omezení při využití platformy Arduino.
Autonomní systém pro akustickou analýzu v diagnostice
Havlíček, Michal ; Marada, Tomáš (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi analýzy zvuku na vývojové platformě Sipeed na hardwaru MaixBit. Návrhem a sestrojením autonomního zařízení, které po povelu z počítače za pomoci vytvořeného programu provede analýzu okolního zvuku a výsledné informace převede zpět na monitor počítače. Obsahem závěru je zhodnocení využití těchto zařízení v praxi.
Texture Spectral Similarity Criteria Comparison
Havlíček, Michal ; Haindl, Michal
Criteria capable of texture spectral similarity evaluation are presented and compared. From the fifteen evaluated criteria, only four criteria guarantee zero or minimal spectral ranking errors. Such criteria can support texture modeling algorithms by comparing the modeled texture with corresponding synthetic simulations. Another possible application is the development of texture retrieval, classification, or texture acquisition system. These criteria thoroughly test monotonicity and mutual correlation on specifically designed extensive monotonously degrading experiments.
Autonomní systém pro akustickou analýzu v diagnostice
Havlíček, Michal ; Marada, Tomáš (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi analýzy zvuku na vývojové platformě Sipeed na hardwaru MaixBit. Návrhem a sestrojením autonomního zařízení, které po povelu z počítače za pomoci vytvořeného programu provede analýzu okolního zvuku a výsledné informace převede zpět na monitor počítače. Obsahem závěru je zhodnocení využití těchto zařízení v praxi.
Možnosti analýzy signálu na platformě Arduino
Havlíček, Michal ; Zuth, Daniel (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností analýzy signálu na platformě Arduino, vytvořením programu, pomocí kterého je možné v rámci signálu provést výpočet střední hodnoty, efektivní hodnoty a Fourierovy transformace a tyto výsledky přenese do počítače. Rovněž se zabývá testováním vytvořeného programu a zhodnocením možných omezení při využití platformy Arduino.
Extended Bidirectional Texture Function Moving Average Model
Havlíček, Michal
The bidirectional texture function (BTF) is the recent most advanced representation of visual properties of material surface. It specifies its appearance due to varying spatial, illumination, and viewing conditions. Corresponding enormous BTF measurements require compact mathematical representation for visual fidelity preserving compression. We present a novel BTF model based on a set of underlying three dimensional moving average random field (3D MA RF) models. 3D MA assumes the texture considered as a product of a convolution of an uncorrelated three dimensional random field with a three dimensional filter which completely characterizes the texture. The BTF model combines several spatial factors, subsequently factorized into a set of 3D MA representations, and range map to produce the required BTF texture. This enables high BTF space compression ratio, unrestricted texture enlargement, and reconstruction of unmeasured parts of the BTF space. We also compare proposed model with its simpler two dimensional variant in terms of colour distribution fidelity.
Dynamic Texture Modelling and Editing Using Temporal Mixing Coefficients Reduction
Havlíček, Michal
Real world materials often change their appearance over time. If these variations are spatially and temporally homogeneous then the visual appearance can be represented by a dynamic texture which is a natural extension of classic texture concept including the time as an extra dimension. In this article we present possible way to handle multispectral dynamic textures based on a combination of input data eigen analysis and subsequent processing of temporal mixing coefficients. The proposed method exhibits overall good performance, offers extremely fast synthesis which is not restricted in temporal dimension and simultaneously enables to compress significantly the original data and additionally perform texture editing.
Dynamic Textures Modelling with Temporal Mixing Coefficients Approximation
Havlíček, Michal
Appearance of many real world materials is not static but changes in time. In case of spatially and temporally homogeneous changes the material can be represented by means of dynamic texture. Dynamic texture modelling is a challenging problem. In this article we present possible solution based on eigen analysis of input data and subsequent processing and modelling of temporal interpolation eigen coefficients using a combination of piecewise linear approximation and normal distribution sampling. The proposed method shows good performance, enables compress significantly the original data and extremely fast synthesis of arbitrarily long extension of the original texture.
MSAR BTF Model
Havlíček, Michal
The Bidirectional Texture Function (BTF) is the recent most advanced representation of material surface visual properties. BTF specifies the changes of visual appearance due to varying illumination and viewing conditions. Such a function might be represented by thousands of images of surface taken in given illumination and viewing conditions per sample of the material. Resulting BTF size, hundreds of gigabytes, excludes its direct rendering in graphical applications, accordingly some compression of these data is obviously necessary. This paper presents a novel probabilistic model based algorithm for realistic multispectral BTF texture modelling. This complex but efficient method combines several multispectral band limited spatial factors and corresponding range map to produce the required BTF texture. Proposed scheme enables very high BTF texture compression ratio and in addition may be used to reconstruct BTF space i.e. non-measured parts of the BTF space.
Bidirectional Texture Function Three Dimensional Pseudo Gaussian Markov Random Field Model
Havlíček, Michal
The Bidirectional Texture Function (BTF) is the recent most advanced representation of material surface visual properties. BTF specifies the changes of its visual appearance due to varying illumination and viewing angles. Such a function might be represented by thousands of images of given material surface. Original data cannot be used due to its size and some compression is necessary. This paper presents a novel probabilistic model for BTF textures. The method combines synthesized smooth texture and corresponding range map to produce the required BTF texture. Proposed scheme enables very high BTF texture compression ratio and may be used to reconstruct BTF space as well.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 HAVLÍČEK, Martin
3 Havlíček, M.
6 Havlíček, Marek
1 Havlíček, Marek Aurel
11 Havlíček, Martin
2 Havlíček, Matěj
2 Havlíček, Milan
1 Havlíček, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.