Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sensor pro analýzu kapalin
Hanus, Martin ; Adámek, Martin (oponent) ; Kosina, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou míchání kapalin. Pomocí programu COMSOL se provedla simulace struktury pro míchání kapalin a byly vyhodnoceny parametry které, mají největší vliv na kvalitu míchání. V další části práce se zjišťovala kvalita elektrod pro cyklickou voltametrii vytvořených na LTCC pomocí tlustovrstvých past. V závěru práce se vytvořila 3D struktura pro míchání kapalin. Kvalita promíchání byla kontrolována pomocí cyklické voltametrie.
Zkušební stanoviště pro měření výkonu motocyklů
Hanuš, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá realizací projektu dynamometru pro motocykly. Tento projekt je spjat s měřením výkonu, měřením točivého momentu a optimalizací funkce dvoudobých motorů. Úvod se zabývá volbou dynamometru pro měření výkonu a krouticího momentu motocyklu, při zachování cenové dostupnosti celého systému. Na základě rešerše je vybrané řešení realizováno.
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computer games and their influence on the human brain. The aim of the first chapter is to describe fundamental properties of the human brain and its abilities, which computer game developers consider when designing a game for their target audience. The second chapter focuses on human emotions and their manifestations, and how it might help developers comply with potential gamers’ requirements. Furthermore, the chapter describes how developers can trigger human emotions via different game aspects, in particular music, narrative, graphics and game mode, and how they use them to make the players subconsciously feel the atmosphere of the game. Besides, the influence of these aspects on the human behaviour is described. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with an addiction to games and the problems associated with it. The practical part of the thesis is concerned with research whose purpose was to either support or reject claims in the theoretical part. Moreover, it shows differences between genders in computer gaming and shows respondents’ preferences, which could help developers to improve the quality of their games.
Snímač tlaku vytvořený strukturou 3D
Hanus, Martin ; Pekárek, Jan (oponent) ; Kosina, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snímače tlaku vytvořeného pomocí struktury 3D. Snímač tlaku převádí tlak na lépe měřitelnou veličinu, která se dále zpracovává. Snímání tlaku se provádí nejčastěji kapacitně, tenzometricky a opticky. Struktury 3D lze konstruovat za pomoci technologie LTCC, kterou lze oproti standardní korundové keramice laminovat do vícevrstvých struktur. Pasivní obvodové součástky lze na jednotlivé vrstvy keramiky nanášet pomocí tenkovrstvé nebo tlustovrstvé technologie. Praktická část práce se zabývá několika způsoby konstrukce tlakového snímače. Jedná se především o kapacitní tenzometrický a optický senzor a případné problémy s výrobou jednotlivých senzorů především problémy s laminací, dutinami nebo výpalem.
Hodnocení výsledků a kvality testu online okresního kola kategorie D Zeměpisné olympiády 2020/21
Filipová, Diana ; Jelen, Jakub (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou testů kategorie D (střední školy) okresního kola 23. ročníku Zeměpisné olympiády a zhodnocením jejich kvality. V teoretické části je vymezen pojem nadání a nadaní. Zároveň jsou diskutovány různé přístupy k jejich definování. V následujících kapitolách je představena předmětová soutěž Zeměpisná olympiáda, její systém a struktura. Jsou prezentována kritéria a procesy selekce, která umožňují vybraným soutěžícím reprezentovat Česko na mezinárodních geografických soutěžích. Následuje analýza průběhu soutěže za období pandemie covidu-19 a popis opatření, která byla přijata pro zajištění bezpečnosti a kontinuity soutěže. Hlubší pozornost je věnována hodnocení kvality testu okresního kola kategorie D 23. ročníku Zeměpisné olympiády a analýzy úspěšnosti soutěžících v jednotlivých částech soutěže. Konkrétně jsou hodnoceny části práce s atlasem, písemný test z geografických znalostí a praktická část. Testové úlohy jsou hodnoceny pomocí statistických metod, jako je Spearmanův a Pearsonův korelační koeficient, diskriminační index a Cronbachovo alfa. Následně došlo ke statistickému zpracování a vyhodnocení příčin úspěšnosti v jednotlivých úlohách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky hodnocení a analýzy. Jsou diskutovány silné a slabé stránky soutěžících ve specifických...
Vliv využití 3D modelů ve výuce na miskoncepce žáků o vrstevnicích
Mokruša, Oldřich ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Cimová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem využití 3D modelů ve výuce na miskoncepce žáků o vrstevnicích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou 3D modely reliéfu vhodným nástrojem pro odstranění miskoncepcí žáků při interpretaci výškopisu na topografických mapách. Pro uvedení čtenáře do kontextu jsou nejdříve vysvětleny pojmy, které představují problematiku topografických map, pedagogického konstruktivismu a využití 3D modelů ve výuce. K naplnění hlavního cíle a sběru dat je využito metod uzavřených konceptuálních testů a vzdělávací intervence s pomocí trojrozměrných modelů. Stěžejní data jsou získána z porovnání výsledků, kterých studenti dosáhli před proběhlou intervencí, v pre-testu, a po jejím absolvování, v post-testu. Výzkum této práce navazuje na sérii předešlých studií zabývajících se problematikou miskoncepcí při interpretaci vrstevnic. Jedním z výstupů předložené práce jsou specifika a postup tvorby 3D modelů terénu a pracovních listů, které slouží jako pomůcka při výuce. Výsledky ukázaly, že u studentů došlo ke zlepšení v úspěšnosti a zvýšení jistoty odpovědí. Pro utvoření závěrů jsou výsledky porovnány s odbornou literaturou zabývající se problematikou využití 3D modelů ve výuce. Klíčová slova: vrstevnice, miskoncepce, konceptuální test, 3D model, konceptuální změna
Public Relations v kontextu vybrané kauzy ve fotbalovém prostředí
Hanuš, Marek ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Public relations v kontextu vybrané kauzy ve fotbalovém prostředí Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat a porozumět roli public relations při řešení a zvládání kontroverzních situací ve fotbalovém prostředí v rámci odlišného vnímání určité problematiky a vyhodnotit působení public relations klubu ve vybrané kauze. Metody: V této práci byly využity kvalitativní metody - analýza textů, dokumentů, webových stránek, sociálních sítí, tiskových zpráv nebo vyjádření klubů a stakeholders. K zajištění vyšší objektivity a věrohodnosti závěrů bylo také využito metody triangulace. Výsledky: Zvolenou kauzou pro tuto práci bylo odvetné utkání Evropské ligy mezi týmy Rangers FC a SK Slavia Praha a následné obvinění z rasismu vůči slávistickému obránci Ondřeji Kúdelovi. Tato kauza vyvolala celosvětovou odezvu. V rámci provedeného výzkumu lze konstatovat, že Slavia se v této situaci úspěšně vyrovnala s výzvami public relations. Z pohledu strategií public relations se klub nejprve postavil za svého hráče a odmítl jakékoli spojení klubu a hráče s rasismem, čímž získal na důvěryhodnosti u české veřejnosti. Následně se zaměřil na snížení napětí široké veřejnosti prostřednictvím sdělení, která potvrdila jeho pevný postoj vůči rasismu a diskriminaci. Dalším krokem bylo vydání prohlášení, ve kterém klub...
Možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu
Sojková, Kamila ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Bakalářská práce je obsahově zaměřena na implementaci virtuální reality do výuky zeměpisu. Jejím cílem je získat hlubší poznání o možnostech a popřípadě i slabinách využití konceptu virtuální reality ve výuce zeměpisu na všeobecně vzdělávacích školách. Práce má podobu systematické rešerše. Výběr studií je proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních odborných zahraničních i českých pracích. Prostřednictvím rešerše publikací teoretického, metodického a výzkumného charakteru chceme shrnout dosavadní poznání o metodice výuky zeměpisu s použitím virtuální reality a o výzkumech zacílených na tuto problematiku. Klíčová slova: virtuální realita, druhy virtuální reality, vzdělávání, vzdělávání a informační technologie, výuka zeměpisu
Úspěšnost a strategie studentů při práci s mapou a faktory je ovlivňující
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Knecht, Petr (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
V dnešní době jsou nám čím dál častěji informace předkládány ve formě rozmanitých grafických materiálů. Mezi stěžejní prostředky vizualizace informací patří kromě grafů či schémat rovněž mapy. Přitom mapy jsou velmi komplexní reprezentací a pro efektivní práci s nimi je nutné porozumět množství konceptů a mít osvojené dovednosti a strategie práce s nimi. Z toho důvodu je důležité, aby v průběhu vzdělávání byla mapám věnována dostatečná pozornost. Pro z tohoto pohledu kvalitní výuku je nicméně nezbytné nejdříve dostatečně porozumět procesu práce s mapou a faktorům, které jej i jeho úspěšnost ovlivňují. Obecným záměrem této disertační práce proto je rozvinout toto porozumění. Konkrétněji si práce klade čtyři hlavní cíle. Jedním z těchto cílů je identifikovat úroveň mapových dovedností českých žáků a studentů při práci s tematickými mapami, které zejména v posledních letech nabývají na popularitě. Avšak běžně obsahují více či méně závažné kartografické nedostatky, které mohou mimo jiné zapříčiňovat vznik mylných představ jak o mapách samotných, tak i o jevech a územích, které znázorňují. Následně je hlavním cílem práce identifikovat a charakterizovat odlišné strategie při řešení úloh vyžadujících práci s tematickou mapou, které se pro žáky ukážou jako obtížné. Jak v případě úrovně mapových dovedností...
Využití aplikace Mapovedovednosti.cz ve výuce zeměpisu
Králíčková, Anna-Marie ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Měkota, Tomáš (oponent)
V rámci geografického vzdělávání je potřeba rozvíjet mapové dovednosti. Zároveň je vhodné do výuky zařazovat také moderní technologie. V návaznosti na to vznikla online aplikace Mapovedovednosti.cz. Stejně jako u jiných didaktických prostředků je i v případě této vzdělávací aplikace vhodné zjišťovat, jak uživatelé tento prostředek využívají. S tímto záměrem byla zpracována tato bakalářská práce. Hlavním cílem výzkumu bylo zjištění způsobu využití aplikace Mapovedovednosti.cz ve školní praxi tzn. při plánování, realizaci a hodnocení výuky. K zisku dat bylo využito dotazníkové šetření. Respondenty dotazníku byli registrovaní uživatelé aplikace s učitelským účtem, na který byla navázána alespoň jedna třída s aktivními žáky. Tedy s žáky, kteří v aplikaci již vyplnili alespoň jednu úlohu. Takto bylo vybráno a osloveno celkem 90 respondentů, z nichž 23 dotazník vyplnilo. Z odpovědí učitelů vyplynulo, že aplikace je zpravidla využívána přímo v hodinách zeměpisu k samostatné práci. Četnost využívání je však omezena technickou vybaveností škol. Při rozvoji mapových dovedností aplikace slouží buď jako doplněk k jiným materiálům, nebo je hlavním nástrojem jejich rozvoje. Rozvoj dovedností je zaznamenáván ve výsledcích žáků a z nasbíraných dat bylo možné usoudit, že s výsledky žáků učitelé dále pracují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 HANUŠ, Miloslav
21 Hanus, Martin
9 Hanus, Michal
3 Hanuš, Marek
21 Hanuš, Martin
9 Hanuš, Michal
2 Hanuš, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.