Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 282 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití zážitku při prevenci rizikového chování
Palyov, Pavel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití zážitku v prevenci rizikového chování. Práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické. V první kapitole se zabýváme prevencí rizikového chování a související legislativou, rolí metodika prevence i dalších pracovníků, postavením školního preventivního programu společně s využíváním třídnických hodin; v neposlední řadě pak vyučováním samostatného předmětu výchova ke zdraví. Druhá kapitola popisuje jednotlivé druhy rizikového chování (s ohledem na výskyt u žáků na základních školách), jejich specifické znaky a projevy. V poslední teoretická kapitola se věnuje zážitkové pedagogice, jejím východiskům, základním principům a metodám. Dále představujeme vybrané zážitkové programy, které se využívají právě při prevenci rizikového chování ve vybraných vzdělávacích zařízeních. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost metodiků prevence s využíváním metod zážitkové pedagogiky v prevenci rizikového chování. Tento cíl sledujeme v praktické části diplomové práce. Analyzujeme výstupy dotazníkového šetření, které proběhlo mezi metodiky prevence vybraných pražských škol. I zde se zaměřujeme především na využití metod zážitkové pedagogiky, které se používají na základních školách. Dále pak sledujeme realizaci třídnických hodin, jejich možné působení na...
Ways to spend free time of primary school teachers in Skalica district
Straková, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá volným časem pedagogů základních škol působících v okrese Skalice. Reaguje tak na situaci posledních let, kdy je v pedagogické i širší veřejnosti stále častěji zmiňována problematika vyhoření pedagogů. Autorka prostřednictvím získaných teoretických poznatků charakterizuje volný čas z historického hlediska, nahlíží do jednotlivých období, v nichž sleduje rozdíly v trávení volného času. Historický kontext nabízí lepší pochopení toho, jak se volný čas, a jeho náplň, vyvíjel a měnil. Změny, odrážející se ve způsobech trávení volného času v současnosti autorka popíše. Podobně, jak v minulosti, tak i v současnosti, má volný čas jasně stanovené funkce. Funkce volného času jsou popsány v samostatné kapitole a poskytují nám možnost uvědomění si jejich důležitosti. Specificky se autorka práce zaměřuje na možnosti trávení volného času ve Skalickém okrese. Teoretická část nám v neposlední řadě představuje pedagogy, jejich povinnosti a jejich možnosti trávení volného času. Součástí diplomové práce je empirický výzkum vycházející z dotazníkového šetření doplněného polostrukturovanými rozhovory se čtyřmi pedagogy základních škol působících ve vybraném okrese. Výzkum si klade za cíl analyzovat způsoby trávení volného času pedagogů základních škol ve Skalickém okrese. Výsledky empirického...
Lektor příměstských táborů
Křížová, Martina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Lektor příměstských táborů se zabývá profesními předpoklady, které by měl mít lektor příměstských táborů. Teoretická část práce vysvětluje odborné oblasti pedagogiky volného času, které úzce souvisejí s lektorskou činností. Též se věnuje základní legislativě, která se týká pedagogických pracovníků a příměstských táborů. Cílem bakalářské práce je porovnat požadavky lektorů a nároky organizátorů na nového lektora a na základě toho navrhnout strukturu výběrového řízení a náplň doškolovacího kurzu pro lektory s nepedagogickým vzděláním. Výstupem výzkumné části práce je popsat profesní požadavky organizátorů na potenciální lektory na základě rozhovorů. Dále se zabývám pedagogickým vzděláním a zkušenostmi lektorů. V závěru práce předkládám z rozhovorů vyplývající doporučení pro organizátory příměstských táborů. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, dětský příměstský letní tábor, lektor příměstského tábora, rozhovor
Skupinová dynamika na soustředění dětského pěveckého sboru
Jůnová, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Téma bakalářské práce spadá do oblasti pedagogiky volného času. Zabývá se vývojem vztahů ve skupině zájmového útvaru Sušického dětského sboru. V teoretických kapitolách se zabývám výchovou ve volném čase, hrou, letními tábory a Sušickým dětským sborem. V praktické části se věnuji přípravě a realizaci letního soustředění s důrazem na skupinovou dynamiku. Cílem bakalářské práce je sledovat a popsat vývoj vztahů členů SDS během letního soustředění. Skupinová dynamika bude popisována s ohledem na zařazení nováčků do stávající skupiny. Na základě pozorování a rozhovorů dochází ke zjištění, že volba aktivit přispěla k vývoji vztahů. Díky skladbě týmů a volbě aktivit se podařilo začlenit nováčky do stávajícího kolektivu.
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Tvorba a realizace programu na letním dětském zálesáckém táboře
Tvrdková, Adéla ; Matulová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Má bakalářská práce, která je rozdělená na dvě části, se věnuje tvorbě a realizaci programu na dětském letním zálesáckém táboře pro jeden dívčí oddíl dětí mladšího školního věku. Toto téma bakalářské práce jsem si vybrala na základě mé dlouholeté praxe s táborovým prostředím. Teoretická část se zabývá volnočasovou pedagogikou a důležitostí volného času obecně, dále historií táborů, dělením, táborovými pracovníky a v neposlední řadě organizačními záležitostmi, které jsou nezbytné pro jejich pořádání. Část druhá se soustředí na podrobný popis přípravy a realizaci připraveného programu na každý den na dětském letním táboře Barrandov. Součástí je také příprava a popis oddílové hry, kde dívky plní různé úkoly. Cílem je připravit dívky na úspěšné zvládnutí zálesácké zkoušky, další úkoly jsou zaměřené na prohloubení přátelství mezi dívkami. Po každé zrealizované aktivitě je s dívkami provedena reflexe a zhodnocení jejího průběhu. V závěru je provedena autoevaluace, zhodnocení zvládnutí přípravy a naplnění cílů, a nakonec i celkový průběh tábora na základě dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogika volného času, volný čas, letní tábor, táborový program, celotáborová hra
Portfolio profesného rozvoje Andrey Hlobilové
Hlobilová, Andrea ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Portfolio profesního rozvoje Andrey Hlobilové zahrnuje deset povinných částí seřazených dle závazné struktury. Portfolio zahrnuje odbornou esej na téma Společná tvorba dítěte a rodiče na kroužku keramiky, dále pak konspekt knihy Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte Jaromíra Uždila, profesiogram pedagoga volného času, případovou studii školského zařízení Dům dětí a mládeže a přípravu na volnočasovou lekci keramického kurzu. Napříč celou prací je mapován autorčin profesní růst. Své zkušenosti a zde zaznamenané milníky svého růstu čerpala při studiu, praxi a z odborné literatury. Práce je koncipována tak, aby byla pro autorku užitečným shrnutím nabytých znalostí a získáním nových poznatků užitečných pro její praxi.
Dopravní výchova ve školní družině
Škaldová, Karolína ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem dopravní výchovy ve školní družině. Teoretické kapitoly se zabývají oblastí volného času školní družiny a Domu dětí a mládeže. Cílem bakalářské práce je charakterizovat různé pojetí dopravní výchovy pro mladší školní věk v současné době. Dále je cílem bakalářské práce didaktický návrh projektu dopravní výchovy pro školní družiny na dopravním hřišti Domu dětí a mládeže. Východiskem pro návrh je analýza zkušeností a očekávání vychovatelek školní družiny. KLÍČOVÁ SLOVA školní družina, školní kurikulum, dopravní výchova, dětské dopravní hřiště

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 282 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Hanková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.