Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání zdravotních sester v České republice a ve Švýcarsku
Jelínková, Monika ; Slowik, Regina (vedoucí práce) ; Halmo, Renata (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává úroveň a systém vzdělávání zdravotních sester v České republice a ve Švýcarsku. V teoretické části práce je popsáno kvalifikační a kontinuální vzdělávání u této profese v obou zemích, jeho vývoj, formy kontroly vzdělávání a systém vzájemného uznávání kvalifikací. Empirická část se zabývá vyhodnocením dotazníků, který vyplňovali respondenti v obou srovnávaných státech. Jsou zde vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření mezi českými sestrami a studentkami a švýcarskými sestrami a studentkami. Samostatným oddílem je vyhodnocení odpovědí odborných učitelek z České republiky.
Sebepéče jako projev autonomie člověka v procesu péče
Halmo, Renata ; Šimek, Jiří (vedoucí práce) ; Ivanová, Kateřina (oponent) ; Dolista, Josef (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou vztahu pacient - zdravotník, potažmo sestra, a to z pohledu sebepéče pacienta jako vědomého chování (jednání), které je pacientem uskutečňováno s cílem udržet zdraví a uskutečňovat životní plán. Etický rozměr Teorie deficitu sebepéče (Oremové) je spatřován v pojetí osoby, které vyzvedává povahu lidské bytosti, jež se ve společenství s druhými lidmi vyvíjí, stává se jedinečnou a stará se o své bytí. Teorie deficitu sebepéče je srovnávána s NANDA taxonomií II s ohledem na respekt k autonomii pacienta. Oba ošetřovatelské přístupy jsou zkoumány z pohledu jejich východisek, teoretického základu, diagnostického procesu, komunikace, personální kompetence sester a cílů péče. Pozornost je také věnována situaci, kdy pacient není ochoten se na procesu péče podílet (noncomplianci) a odpovědnosti. Na základě provedeného zkoumání je možné říci, že Teorie deficitu sebepéče vede sestru k respektu autonomie pacienta více než NANDA taxonomie, a to svými diagnostickými koncepty zohledňujícími pacientovo pojetí péče a ošetřovatelskou moudrostí sestry. Důležitou roli hrají také způsoby podpory pacienta a hlavní cíl péče, kterým je snaha zvýšit pacientovy kompetence sebepéče, a tím i jeho nezávislost na okolí.
Vzdělávání zdravotních sester v České republice a ve Švýcarsku
Jelínková, Monika ; Slowik, Regina (vedoucí práce) ; Halmo, Renata (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává úroveň a systém vzdělávání zdravotních sester v České republice a ve Švýcarsku. V teoretické části práce je popsáno kvalifikační a kontinuální vzdělávání u této profese v obou zemích, jeho vývoj, formy kontroly vzdělávání a systém vzájemného uznávání kvalifikací. Empirická část se zabývá vyhodnocením dotazníků, který vyplňovali respondenti v obou srovnávaných státech. Jsou zde vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření mezi českými sestrami a studentkami a švýcarskými sestrami a studentkami. Samostatným oddílem je vyhodnocení odpovědí odborných učitelek z České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.