Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Induction Motor Analysis Using Reduced Order Model
Halašta, Vítězslav ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis deals with analyzing an induction machine using reduced order modelling. Firstly, optimal electric machines for electric vehicles with state of the art manufacturing technologies were described and compared with emphasis on the possible use of the induction machine. Further, different hybrid and electric vehicle types were presented alongside possible powertrain configurations. Optimization and surrogate modelling was described. Fast analysis of an induction machine using space-vector theory, specifically reduced order modelling, was adopted and studied. Code in Python was created to automate this modelling procedure and obtain an efficiency map as a final result. The conclusion offers results from a multi-source comparison of electrical machines. In addition, reasons why the induction machine might be a significant player in electric vehicle propulsion, are expressed. The interesting findings regarding the modelling are also summed up in the conclusion part alongside possible future directions of eventual follow-up theses.
Radial Basis Function Assisted Interpolation For Electrical Machine Analysis
Halašta, Vítězslav
The purpose of this paper is to introduce an interpolation adopting radial basis functions,that was used to analyze permanent magnet synchronous motor for aerospace application. Data usedfor this interpolation were obtained by performing an electromagnetic calculation using the finiteelement method.
Elektromagnetický výpočet elektrického stroje pro letecké aplikace
Halašta, Vítězslav ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektromagnetickým výpočtem elektrického stroje pro letecké aplikace. Byla vytvořena literární rešerše na elektrické stroje a s nimi spojené trendy využívané v letectví a uvedeny byly požadavky kladené na tyto stroje. Dále se práce věnuje tvorbě elektromagnetického modelu stroje navrženého pro letectví a provedení jeho elektromagnetického výpočtu pomocí metody konečných prvků. Součástí práce je i pohled na stránku návrhu stroje pro letecké aplikace a porovnání konkrétních strojů navržených pro aplikaci v letectví. Modelovaný stroj byl simulován ve stavu naprázdno, v zatížení a při poruše. V závěru jsou formulovány důvody, proč je synchronní stroj s permanentními magnety ideální volbou pro letecký průmysl a jaké kroky vedou k jeho přizpůsobení pro danou aplikaci. Je zde také diskutováno, zda byl modelovaný stroj správně navržen pro leteckou aplikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.