Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití analyticko - intervenční metody v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.
Integrativní validace Přínos a problémy přístupu v péči o pacienty s demencí
Janečková, Klára ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
The main focus of this thesis is Nicole Richard's Integrative Validation approach which has been developed specifically for patients suffering from dementia. The aim is, firstly, to give a comprehensive description of this approach which previously in the Czech Republic has been neither applied nor described in detail, and secondly, to look at its theoretical foundations and evaluate its practical implications for patient care. Integrative Validation is described as a non-pharmaceutical holistic approach to patients suffering from dementia with the principal aim of improving the lives of these patients and of dealing with the problematic behaviour of patients suffering from BPSD (Behavioral and psychological Symptoms of Dementia). The approach makes use of the so called interviews in Integrative Validation which are conducted between carers trained in Integrative Validation and patients suffering from dementia. These interviews are based on several basic principles: carers endeavour to understand the experience of patients, to mirror their emotions and, whenever possible, to come up with solutions. By contrast, carers should not attempt to bring disoriented patients back to reality, confront them with their disorientation, interpret their behaviour, take what they say literally nor distract them from their...
Genderový rozměr interakce mezi vyučujícími a studujícími
Kuthanová, Petra ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice genderu na základní škole prvního stupně. V rámci gender je pozornost zaměřena na vztah mezi vyučujícími a žákem/žákyní ve vyučovacím procesu. Teoretická východiska objasňují význam gender z hlediska různých aspektů. Praktická část diplomové práce se zabývá postoji vyučujících k žákům a žákyním. Tyto postoje zkoumá prostřednictvím empirické metody, pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozice žáka ve třídě na 1. stupni ZŠ
Kadlecová, Eliška ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vztahy žáků, zkoumá pozici žáka v kolektivu školní třídy na prvním stupni základní školy. Teoretická část rozpracovává, na základě odborné literatury, školní třídu a žáky z psychologického a sociologického hlediska. Zabývá se psychickým vývojem a socializací dítěte školního věku, školou jako sociální institucí, dále faktory, které ovlivňují vztahy žáků, a v neposlední řadě předkládá typické kategorie pozice žáka ve skupině. Mezi další aspekty teoretické části patří diagnostika školní třídy i žáka a tato část je zakončena intervencí a jejími metodami. Navazující praktická část si klade za cíl zjistit status jednotlivců konkrétní třídy a popsat vztahy, které mezi sebou děti mají. Po dobu jednoho roku jsem pozorovala chování žáků ve vybrané třídě, třetího a čtvrtého ročníku, základní školy na Barrandově. Pro diagnostikování žáků jsem použila metodu pozorování a pro získání přehledných hodnot jsem využila sociometrický test. Výsledky tohoto výzkumu jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Zjištěné skutečnosti ukazují pozice žáků a jejich vývoj v konkrétní třídě a vyúsťují ve zhodnocení celé sociální situace
Motivace maturantů a jejich vztah k budoucnosti
Částková, Ivana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Na tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují.
Možnosti využití pedagogické diagnostiky u dětí s odkladem školní docházky
Zábrodská, Eliška ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Za použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv alternativních pedagogických stylů na sociální klima ve třídě
Dvořáková, Eva ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
V teoretické části diplomové práce se zabývám problematikou sociálního klimatu třídy a dále alternativním školstvím, jeho historií, fungováním a jeho souvislostí s kvalitou sociálního klimatu tříd. které se daným stylem výuky řídí. Výzkumná část vychází z šetření provedeného na čtyřech typech škol pracujících podle odlišných ŠVP zjišťujícího sociální klima tříd na těchto školách a hledajícího souvislosti mezi klimatem tříd a pedagogickými myšlenkami, z nichž ŠVP dané školy vychází.
Konceptualizace důvodů šikany z pohledu dětí
Mládková, Šárka ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Šikana je poměrně dobře zmapovanou oblastí. Výzkumy v ní však byly dosud pojímány spíše kvantitativní formou. Cílem této práce je změnit tento úhel pohledu na problematiku šikany a pomocí kvalitativního přístupu zjistit pohled žáků na důvody vzniku šikany. Pro tyto účely byly vedeny individuální rozhovory se 16 žáky sedmých tříd pražské základní školy. Tyto rozhovory byly analyzovány, zejména pomocí techniky otevřeného kódování. Výsledky ukazují, že žáci vysvětlují šikanu jako značně individuálně pojímaný jev. Definují ji skrze různé negativní jevy, které se ve vrstevnických vztazích objevují běžně, k tomu ovšem přidávají další podmínky, jako je opakování, dlouhodobost a zejména pocit oběti, který je v rozhodování o užití termínu šikana klíčový. Žáci podávají různá vysvětlení, proč k šikaně dochází. Ta lze rozdělit do tří kategorií dle toho, komu je vznik šikany primárně přisuzován. Na straně agresora byla zjištěna vysvětlení, jako je špatný vztah s obětí, závist, odplata, satisfakce, boj o sociální status či rodina a osobní problémy. Na straně oběti jsou zjištěnými důvody sociální neobratnost, špatný vztah s agresorem a odlišnost. Existují však i další důvody, které nelze připsat ani jedné straně. Pozornost je také věnována úloze pedagogů a jejich ne/schopnosti vhodně zasáhnout do konfliktních...
Krize - rozpad rodiny očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.