Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika filtrace pomocí ND filtru na digitálních kamerách
Piňos, Matěj ; ŠEC, Martin (vedoucí práce) ; HOJDA, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi šedých filtrů při snímaní na digitální kamery. Mapuje vývoj filtrů, obsahuje informace o technologických novinkách a řešeních. Porozumění této problematice je důležitou součástí práce kameramana, neboť šedé filtry jsou nejpoužívanějších kameramanovým filtrem, především v exteriérech. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části práce soustředěné na testování filtrů na kamerách.
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Hrubý, Jan ; MAREK, Diviš (vedoucí práce) ; HOJDA, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dílem Sergeje Paradžanova, jedné z nejvýraznějších postav světového filmu 20. století, který svým jedinečným autorským přístupem dal vzniknout snímkům, které jsou uhrančivé svou obrazovou poetikou. Prostřednictvím analýzy výrazových prostředků stěžejních děl Paradžanovovy tvorby zkoumá aspekty, které jsou pro ni charakteristické, nejvíce pozornosti je věnováno obrazovým výrazovým prostředkům a kameramanským přístupům. Cílem práce je ukázat svébytnost umělecké vize Sergeje Paradžanova a poukázat na tak možnosti filmové řeči, které jsou stranou většinové filmové produkci současnosti.
Metodologie snímání v nízkých hladinách osvětlení
Šťastný, Tomáš ; HOJDA, Petr (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Tato práce řeší technické problémy spojené se snímáním v nízkých hladinách osvětlení, zejména pak vliv šumu na obraz. Tato problematika je v textu řešena při pořizování obrazovavého záznamu, metodou zvýšeného osvitu (ETTR) a možnostmi současné digitální postprodukce v oblasti odšumovacích algoritmů. Závěr práce se týká úvahy o nutnosti odstranění šumových oblastí z obrazu. Výsledky práce neukazují na jeden univerzální postup. Naopak podporují myšlenku, že vhodnou selekcí jednotlivých metod lze dosáhnout brilatního obrazu.
Porovnání starých a současných snímacích objektivů v kombinaci s digitální kamerou
Jakubec, František ; HOJDA, Petr (vedoucí práce) ; MIKŠ, Antonín (oponent)
Mezi výrazové prostředky kameramana patří mimo jiné práce s objektivy a jejich vlastnostmi. Dnes se mnoho podobných optických efektů řeší postprodukčně. Nicméně právě tento výrazový prvek je zajímavý při kombinaci moderní záznamové technologie a objektivů, které mají různé „nectnosti". Tato práce prozkoumává malou oblast této problematiky. V teoretické části jsou rozebrány základní obecné vlastnosti optických soustav, jejich aberace a měření kvality obrazu. Dále je zde popsána kamera a objektivy, se kterými se prováděly praktické testy. V analytické části je pak provedena analýza nasnímaných testů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.