Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vědomé zvládnutí expresivního projevu
Shvachko, Elizaveta ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá vědomým zvládáním vlastní expresivity na jevišti. Autor nejdříve vytyčuje základní problémy související s psychickýma fyzických přepětím při hereckém výkonu, následně definuje základní pojmy týkající se přepětí a trémy. Jádrem práce je aplikování poznatků nabytých při studiu na DAMU, uvedení prvních zkušeností s publikem během studia i prvních zkušeností v profesionálním prostředí v divadle a filmu. Autor dále analyzuje osobní témata týkající se konkrétně jeho osoby, coby možné překážky při vykonávání herecké profese.
Problematika fixace v herecké tvorbě
Vejdělek, Matěj ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
V první kapitole své magisterské práce uvažuji o herectví, resp. o problematice fixace v herecké tvorbě jako o zakotvenosti v daných okolnostech jevištního aktu, v dialogu s mými představami o herectví a filozofickým pojetím člověka v příklonu k myšlenkám Martina Heideggera a nástinu jeho „Dasein”. V druhé kapitole se zaměřuji na své osobní poznatky ze studií i profesionální praxe v kontextu úvah kapitoly první.
Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace
Trnková, Kamila ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace Diplomová práce se zabývá rozdíly mezi vnějšími a vnitřními prostředky, které herec využívá při vytváření role a vhodností jejich využití. Autorka nejdříve definuje základní termíny, se kterými během své práce následně pracuje, a jejich vzájemné vztahy. Poté se zabývá autostylizací jakožto činitelem, který herce ovlivňuje v reálném životě a tedy následně i během vykonávání jeho profese. Jádrem práce je pak autorčino zamyšlení nad svým vlastním hereckým vývojem v kontextu prvotního odmítání vnějších hereckých prostředků, až po jejich následné přijetí. Poznatky, které autorka používá k analýze možných výhod a nevýhod daného zvoleného prostředku, získala ze zkušeností načerpaných během studia na DAMU, z prvních zkušeností s filmovým herectvím a profesionální divadelní scénou.
Psychická zátěž v herectví
Bartoš, Vojtěch ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je psychická zátěž působící na herce při výkonu jeho profese. Přibližuje téma psychické zátěže v obecné rovině, její kategorizaci, příčiny a okolnosti jejího vzniku a reakce, které v organismu vyvolává při krátkodobém i dlouhodobém působení. Zvláštní pozornost je věnována zvládání zátěže a mechanismům její intervence i prevence. Na těchto teoretických základech jsou zkoumány zátěžové pracovní podmínky v herectví včetně osobnostních rysů herců, které mohou zvyšovat riziko vzniku zátěže. Dále jsou rozebrány některé konkrétní zátěžové fenomény, se kterými se herec může setkat, a své místo má v textu i úvaha nad podstatou a významen psychické zátěže v herectví.
Herec a dílo
Šmíd, Petr ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
Možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupině
Krippnerová, Tereza ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; NĚMEC, Marek (oponent)
Cílem této práce je hledat možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupině. Klade otázky, jak může herec nebo skupina tvůrčí potenciál podporovat, nebo ho naopak zavírat. Pojmenovává, jaké překážky je třeba překonávat a jaká pravidla je třeba dodržovat, aby tento organismus zdravě fungoval. Práce poskytuje náhled do uzavřené divadelní skupiny Gruppo Jobel, nabízí porovnání se zkušenostmi ze studií na pražské DAMU v oboru činoherní herectví a opírá se o nastudovanou literaturu. Výsledky této práce umožňují především inspiraci pro další tvůrčí činnost, která může pozitivně ovlivňovat průběh zkoušení divadelních inscenací.
Etika herecké práce
Heřmánek, Karel ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Ve své práci zkoumám přístup herce ke své profesi. A to ve více rovinách: tvorba postavy při vzniku inscenace, individuální a kolektivní odpovědnost, pohled na vnímání herecké práce společností. K tomu slouží mé dosavadní zkušenosti - studium na DAMU a na The Lee Strasberg Theatre & Film Institute in New York, práce v DISKu a profesionálním divadle.
Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorby
Adamczyk, Marek ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.
Překonávání hranic vlastního já při tvor bě postavy
Hušek, Jan ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; ŠŤASTNÝ, Jan (oponent)
Analyzováním autorových osobních zkušeností práce zkoumá, za jakých okolností je potřeba překonávat hranice vlastní přirozenosti v zájmu vytvoření postavy a jak tvorba postavy napomáhá vlastnímu vývoji herce jako osobnosti.
Herecká interpretace a spolupráce s režisérem při vytváření dramatické postavy
Suchý, Jiří ; Albertová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem posluchače DAMU, který po tříletém studiu vchází do poslední etapy, a tou je praxe. Sleduje vývoj hereckého chápání mladého adepta herectví od jeho prvních krůčků v Divadle Disk. Reflektuje, jak se nabyté informace a teoretické dovednosti implantují v praxi při práci na postavě. Práce se zaobírá především interpretací divadelních postav a vlivu psychiky herce na práci, tedy hledání duševní pohody a vyrovnání se s tlakem okolí. A v neposlední řadě dává práce souhrnný pohled na spolupráci s různými režiséry, odtajňuje jejich pracovní postupy a snaží se je subjektivně nehodnotit, ale objektivně a racionálně pojmenovávat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.