Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejvýznamnější autoři klarinetových etud a instruktivní literatury
Pátek, Matěj ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; VENYŠ, Irvin (oponent)
Ve své bakalářské práci se skrze představení a vzájemné porovnání šesti významných klarinetových instruktivních publikací a jejich autorů zaměřuji na obecnou problematiku nácviku a provedení klarinetových etud. První kapitola odpovídá na otázku, co je to etuda, a zamýšlí se také nad smyslem a podobou cvičení etud. Druhá kapitola ve stručnosti představuje jednotlivé autory (Cavallini, Jeanjean, Stark, Jettel, Zítek, Žebera) a pojednává o jejich vybraných dílech. Ve třetí kapitole pak dochází k vzájemnému porovnávání těchto děl na základě jednotlivých aspektů klarinetové hry a výukových cílů. Do značné míry subjektivní základ práce – výběr autorů a jejich děl – nachází objektivitu v analýze a následné komparativní metodě. Výstupy práce jsou zejména didaktické a informativní.
Proměny klarinetové hry v lidové hudbě západočeského kraje
Jarábek, Josef ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Cílem této bakalářské práce je především popsání vývoje klarinetové hry v lidové hudbě oblasti Chodska. Je založena na porovnávání notových, či zvukových pramenů od roku 1893 po současnost. Zaměřuje se na proměny zdobení, rytmizace, tempa či ladění. Vedle tohoto výzkumu je také snaha seznámit čtenáře s tímto západočeským regionem, jako s téměř poslední baštou Čech zachovávající folklór, a tradice z něj vycházející, stále živý. Mimo faktické porovnávání jednotlivých záznamů lidové hudby jsou stěžejní částí práce rozhovory a tedy také subjektivní názory respondentů z těchto rozhovorů vyplývající. Jedná se o respondenty žijící v této oblasti. Na jedné straně to jsou celoživotní posluchači místního folklóru, na straně druhé profesionální hudebníci, kteří se folklóru věnují aktivně a sami jsou autory úprav, či pořadů. Tato práce může být pomůckou dnešním interpretům lidové hudby, a to nejen na Chodsku. Zároveň je důkazem viditelného pokroku klarinetové hry a také skutečnosti, že se stále více profesionálních hudebníků věnuje hudbě lidové.
Interpretační rozbor sonáty Es Dur op.120 č. 2 Johannesa Brahmse
Tseliapniou, Kiryl ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; VENYŠ, Irvin (oponent)
Tato práce je analytickým pohledem na klarinetovou sonátu E flat major jednoho z nejvýznamnějších německých skladatelů v období romantismu, J. Brahmse. Německý skladatel Johannes Brahms si v průběhu času vytvořil svébytný a osobitý tvůrčí styl. Je posledním z velikánů německé hudby 19. století. Cílem této práce je porozumět principu komunikace holistické analýzy tohoto díla a také pochopení provedené práce pro správnou interpretaci v historickém kontextu. Táto sonáta spolu s první Brahmsovou sonátou patří mezi oblíbená Brahmsova díla a nachází se v repertoáru u mnoha interpretů. Tato práce je zaměřená na stručné dějiny této sonáty, autorskou biografii Brahmse, vliv analýzy na interpretaci skladby a také kompletní analýzu této sonáty.
Fenomén Milan Kostohryz - interpret a pedagog
Žitný, Radek ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Tato písemná práce je shrnutím velmi obsáhlé kariéry českého hudebního interpreta a pedagoga Milana Kostohryze (1911-1998). Zasloužil se významně o vznik nových skladeb, znovuoživení historických instrumentů, vývoj nových nástrojů, revizi řady starých kompozic a vychoval několik desítek vynikajících hráčů. Jeho činnost měla mezinárodní přesah a nemalý ohlas. Práce je zpracována tématicky na základě dochované písemné pozůstalosti s částečným využitím osobních vzpomínek pamětníků a rodiny, několika málo veřejných literárních pramenů a dochovaných zvukových záznamů.
Viktor Kalabis a jeho tvorba pro klarinet se zaměřením na komorní hudbu
Černohouzová, Jana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Má disertační práce "Viktor Kalabis a jeho tvorba pro klarinet se zaměřením na komorní hudbu" se soustředí na skladatelovy komorní skladby pro klarinet a další nástroje. Celkově píši o dvou skladbách napsaných během jeho studentských let (Suita pro klarinet a klavír, Sonáta pro klarinet a klavír) a o pěti dílech s opusovým označením (Divertimento pro dechový kvintet, op. 10, Malá komorní hudba pro dechový kvintet, op. 27, Sonáta pro klarinet a klavír, op. 30, Suita pro klarinet a klavír, op. 55 a Imprese pro dva klarinety, op. 87) První kapitola této práce pojednává o hudebních inspiracích skladatele. Mluvím o vývoji Kalabisovy kompoziční techniky a píši o jeho vnímání jednotlivých nástrojů. Další část se věnuje náhledu interpreta a popisuje jak kompozice provádět. Má práce je rozdělena do kapitol, které se týkají jednotlivých děl napsaných Viktorem Kalabisem. V každé z nich mluvím o okolnostech vzniku, hudební formě a mých zkušenostech s provedením. Nabízím možnosti pro nácvik a intpertpretaci. Během několika let jsem spolupracovala s výjimečnými hudebníky jako je Daniel Wiesner (klavír), Jana Jarkovská, Daniel Havel (flétna), Jana Kopicová (hoboj), Adéla Tribeneklová, Jan Musil (lesní roh) či Jan Hudeček (fagot) a během naší spolupráce vzniklo mnoho zajímavých hudebních myšlenek. Porovnávám své poznatky s nahrávkami dalších intepretů a analyzuji jejich přístup a provedení. K této práci je také přiložen záznam dvou skladeb bez opusového označení, který se stal první nahrávkou těchto děl vůbec.
Jiří Hlaváč v proměnách profesí a žánrů
Paulová, Anna ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce „Jiří Hlaváč v proměnách profesí a žánrů‟ pojednává o uměleckém působení profesora Jiřího Hlaváče.V práci se věnuji jeho hudebním začátkům, interpretační činnosti a působení v komorních souborech, jako je např. Barock Jazz Quintet. Zabývám se také jeho pedagogickou, kompoziční, aranžérskou, dramaturgickou, publikační a popularizační činností. Část práce je věnována nahrávkám, oceněním, pořadům pro Českou televizi a Český rozhlas a práci v uměleckých a hudebních institucích.
Pedagogové klarinetové třídy HAMU po roce 1990
Böhm, Lukáš ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Smyslem bakalářské práce je zpracovat průběh hudební kariéry klarinetových pedagogů na Akademii múzických umění v Praze, kteří zde působili od roku 1990 do současnosti. Je založena především na osobních rozhovorech s danými osobnostmi a v malé míře na internetových zdrojích. Text je doplněn bohatou fotografickou přílohou. Práce zachycuje vývoj jednotlivých pedagogů v průběhu jejich celého života. Dozvíme se, co je k hudbě vedlo, začátky hry, studium, soutěžní činnost, informace o jejich koncertní dráze - sólové, orchestrální nebo komorní. Jednotlivé etapy jejich života jsou rozčleněny dle potřeby do kapitol. Těžiště práce spočívá především v poznání blíže uvedených pedagogů a závěry mé práce mohou sloužit jako studijní materiál, rovněž také jako poděkování jednotlivým žijícím pedagogům za jejich soustavnou a příkladnou pedagogickou práci.
Tvorba pro dechové kvinteto a přidružený nástroj
Durníková, Nela ; MAREŠ, Vlastimil (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této magisterské práce je Tvorba pro dechové kvinteto a přidružený nástroj. V práci jsou odborně rozebrána díla světově známých autorů. Jejich díla se dostala na vrchol nejznámějších a nejhranějších skladeb komorního repertoáru nejen pro dechové nástroje. Součástí práce je také porovnání děl se stejným obsazením a seznam skladeb pro dechový kvintet a přidružený nástroj.
Metodika hry na trombon pro začátečníky
Moťka, Lukáš ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této disertační práce je metodika hry na trombon pro začátečníky. Tato práce vychází z dlouholeté tradice české trombonové školy a popisuje její vývoj od počátku po současnost. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována historii hudebního vzdělání v Čechách a na Moravě. Tato kapitola také představuje největší pedagogické osobnosti hry na trombon Čech a Moravy. Druhá část se zabývá osobnostmi, které výrazně ovlivnily českou trombonovou školy, její trendy a jejichž metodickými postupy jsem se inspiroval. Kapitola také představuje osobnosti, které značně ovlivnily můj postoj k problematice výchovy a výuky dětí. Poslední podkapitola se věnuje Hatha józe, výraznému inspiračnímu prvku při mém studiu. Třetí část představuje novou metodiku hry na trombon pro začátečníky. Je složena z popisu důležitých funkcí hráčova těla, jako je například: správné dýchání, funkce svalů, funkce pohybového aparátu a jejich souhra v jeden harmonický celek. Každému z těchto aspektů je věnována samostatná podkapitola. Zmiňuji zde také otázku osobnosti učitele a vazbu děti a umění. V závěru se zamýšlím nad úlohou umění a rolí pedagoga při vedení žáků.
Krzysztof Penderecki a klarinet v jeho t vorbě
Steiner, Lucie ; VENYŠ, Irvin (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Krzysztof Penderecki a klarinet v jeho tvorbě. Abych nastínila dění a prostředí, kterým byl skladatel ovlivněn, v úvodu práce se zabývám situací druhé světové války v Polsku, hudebními směry po skončení války a jejími následnými vlivy na polskou hudební scénu. Dále se věnuji životopisu skladatele a dirigenta Krzysztofa Pendereckého. V této práci se zaměřuji na autorovy skladby komponované pro klarinet. Vzhledem k nedostatku odborného materiálu k tomuto tématu, volím metodu zpracování skladeb formou rozborů, doplněné o informace z internetových portálů. V závěru práce představuji přední světové klarinetové interprety, kteří provedli premiéry nebo nahráli některé z autorových skladeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 HLAVÁČ, Josef
1 Hlaváč, J.
1 Hlaváč, Jakub
13 Hlaváč, Jan
2 Hlaváč, Jan,
3 Hlaváč, Jaroslav
3 Hlaváč, Jiří
13 Hlaváč, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.