Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity
HEJPLÍK, Daniel
Tato práce se zabývá výzkumem a vývojem nástroje schopného automatizovaného vytvoření virtuálního prostředí. Automatizované generování terénu je netriviální problém, pro jehož řešení je nutné vytvoření sofistikovaných metod, poskytujících možnost parametrizace dat pro potřeby cílového prostředí. Na základě těchto dat dochází poté ke zpracování produktu (základního terénu) a jeho vzhledové zlepšení, aby co nejvíce odpovídalo tomu, jak vypadá reálný svět. K pochopení těchto procesů je potřeba porozumět tomu, jak je v 3D grafice reprezentován prostor a následně i způsobům jeho texturování. I z tohoto důvodu je součástí práce zkoumání a popis jak tyto postupy fungují a jaké jsou možnosti jich využít. Dále se v práci zkoumají možnosti pro generování terénu od jednoduchých prostor, založených na generování náhodných hodnot (perlin noise), až k následnému zlepšení jeho detailů. Tyto komplexnější metody jsou založeny na přírodou inspirovaných procesech (hydraulic errosion).
Identifikace objektů v obraze se zaměřením na aplikace v dopravě
HEJPLÍK, Daniel
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se zabývá zkoumáním a porovnáním algoritmů a principů využívaných pro rozpoznávání objektů v digitálním obraze. Výsledkem je vyhodnocení jejich vhodnosti pro využití v dopravě. Hlavním kritériem hodnocení je rychlost jednotlivých metod a spolehlivost identifikace objektů. Praktická část bude zaměřena na vytvoření konkrétního softwarového nástroje v jazyce Java, založeném na rozpoznávání objektů s využitím známých algoritmů, především knihovny OpenCV. Program bude obsahovat vlastní grafické rozhraní. Součástí výsledku budou dokumentace pro administrátory a koncové uživatele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.