Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výučba pantomimy na Slovensku
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; MUSIL, Dušan (oponent)
Magisterská práca Výučba pantomímy na Slovensku je logickým pokračovaním mojej bakalárskej práce Festival PAN. Práca začína stručným zhrnutím niekoľkých významných slovenských mímov a novej generácie vyrastajúcej na HAMU v Prahe. Po uvedení rozmanitosti a životaschopnosti slovenskej pantomímy prechádza práca k postaveniu pantomímy v slovenskom školskom systéme, porovnáva ho s českým a zakončuje kapitolou o Asociácii profesionálnych mímov Slovenska. Mojimi zdrojmi boli osobné rozhovory s mímami a pedagógmi na základných umeleckých školách, konzervatóriách či VŠMU a oficiálne štátne dokumenty Slovenskej a Českej Republiky vzťahujúce sa k umeleckému vzdelávaniu. Inšpiráciou mi bol aj vznik asociácií AMIS a festivalu PAN Art, ktoré svojimi aktivitami posúvajú vnímanie pantomímy do súčasnosti. Ako člen asociácie a porotca festivalu môžem na základe svojho vzdelania získaného na HAMU a nadobudnutých skúseností v umení a pedagogike je mojou úlohou a úlohou tejto práce poskytnúť novú perspektívu vnímania slovenskej pantomímy a jej vyučovania v slovenskom umeleckom školstve.
Sólový výstup
Zelinka, Marek ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce se zabývá sólovým výstupem. Práce má dvě hlavní částí. První - obecná část je věnována základním pojmům, které se týkají dramatického - divadelního výstupu v okruhu děl různých divadelních druhů. Druhá část zkoumá sólové performance na příkladech vybraných interpretů a jejich sólových výstupů napříč žánry. Závěrečné shrnutí vychází z osobního zhodnocení možností a proměn sólového výstupu.
Hovory s Jindřiškou Křivánkovou
Fröhlichová, Marie ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Cílem této práce je zachytit principy tvorby Jindřišky Křivánkové, profesně starší a zkušenější divadelní performerky a konfrontovat její způsob myšlení a kreativity s vlastními názory na uměleckou tvorbu, stejně jako dovednostmi, získanými během studia na HAMU. Text se nejprve věnuje stručnému přehledu aktivit Jindřišky Křivánkové od počátku dodnes. Poté se snaží specifikovat Jindřiščin divadelní vývoj, okolnosti a hlavní aspekty jejího uměleckého zrání, podobně též vliv konkrétních osobností, které pomohly utvářet její svébytný pohled na divadlo. Následuje debata o nejrůznějších aspektech umělecké tvorby a tvůrčího procesu, ve vzájemné konfrontaci nás dvou, v němž se dotýkáme nejen obecných věcí týkající se kultury a divadla, ale také přístupu k němu.
Festival PAN
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Bakalárska práca Festival PAN vznikla za účelom akademického spracovania Festivalu pantomímy a pohybových divadiel PAN v Liptovskom Mikuláši a jeho 20 rokov existencie. Práca sa zľahka dotýka osobnosti zakladateľa a hlavného organizátora festivalu Miroslava Kasprzyka a jeho Štúdia pantomímy Kasprzyk, ktoré sa PANu účastnilo súťažne a neskôr sa stalo neoddeliteľnou súčasťou organizačného tímu festivalu. Informácie o histórii PANu som čerpal z archívu Miroslava Kasprzyka, festivalových bulletinov v elektronickej a tlačenej podobe. Najcennejším zdrojom pre moju bakalársku prácu bola anketa, ktorú som rozoslal v elektronickej podobe Štúdiu pantomímy Kasprzyk, dlhoročným, ale aj novým lektorom festivalu, účastníkom, pedagógom zo základných umeleckých škôl, ktorí pravidelne chodia na PAN súťažiť a učiť sa na workshopy a niekoľkým profesionálom, ktorí sú pre deti inšpiráciou do budúcna.
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
Současný herec v mimickém divadle
Křivánková, Jindřiška ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
Hloubková analýza postavy Alřžběty Báthoryové
Stolařová, Lenka ; ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ, Noemi (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Tato práce se zabývá neobvyklými způsoby, jakými se dá tvořit postava v autorském představení. Analýzou vnějších znaků (maluma a takete) a pomocí psychologického testu MBTI, grafologického rozboru a analýzy dobových pramenů se snaží vytvořit profil postavy v absolventském představení.
Zdravotní klaun
Vláčilová, Michaela ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Stručná charakteristika: Tato magisterská práce se snaží popsat občanské sdružení Zdravotní klaun a především práci tzv. zdravotních klaunů ? umělců navštěvujících dětské i dospělé pacienty v nemocnicích. Jedná se o novou tvůrčí disciplínu tvořenou mladými umělci, jež v rámci tzv. zdravotní klauniády užívají vybrané umělecké postupy oboru ve prospěch zlepšení kondice pacientů nebo lidí postižených nejrůznějšími neduhy. Humánní instituce využívající umělecké prostředky je již dnes považována v nemocnicích za součást léčebného procesu a to zejména u vážných onemocnění. Umělec svým osobitým přístupem vyvolává u pacienta dobrou náladu a zejména smích, který v organismu pacienta podporuje pozitivní procesy zvyšující účinnost prováděné léčby. V této magisterské práci je proveden základní výzkum této nové a stále se formující disciplíny, který se opírá o konkrétní poznatky umělců věnujících se oboru, ve snaze abstrahovat obecné závěry a využít jejich poznatků pro osvětlení povahy nové disciplíny.
DIVADLO CONTINUO
Vaculíková, Veronika ; Halaš, Adam (vedoucí práce) ; Zárubová-Pfeffermannová, Noemi (oponent)
Tato práce je zaměřena na jeden z významných souborů alternativního pohybového divadla v České republice divadlo Continuo. Mým hlavním cílem je pokusit se komplexně a objektivně shrnout dosavadní činnost tohoto souboru a rozebrat jej do větší hloubky včetně vývoje divadla, důležitých osobností spjatých s tímto souborem, způsobu práce, stytu i výtvarného pojetí. Práce je pro zpestření doplněna dvěma rozhovory - s uměleckým šéfem divadla Pavlem Štouračem a s bývalými členy Salvi Salvatore a Seiline Valée, kteří založili vlastní soubor Décalages - divadlo v pohybu. Nechybí ani obrazová příloha a vybrané recenze z tisku.
Zvuk a pohyb v pantomimě
Krček, Jan ; Platz, Josef (vedoucí práce) ; Halaš, Adam (oponent)
Hudba a zvuky dokážou v některých audiovizuálních a rozhlasových uměleckých dílech zvýšit jejich hodnotu, ale naopak při nevhodném výběru a kompozici mohou dílo jemně narušit. Ve své práci shrnuji své zkušenosti a poznatky experimentátorů z minulosti i současnosti v oblasti zvuku, spojeného s vizuální akcí, ať už jde o tanec, drama, či film. Nejvíce se však věnuji zpracování a vhodnému výběru zvukové složky v nonverbálním divadle včetně metod používání zvuků v historických etapách divadla a mimu. K dosud používaným zvukovým prostředkům zvlášť sleduji zvuky, které si mim vyrábí vlastním hlasem, nebo si pomáhá moderní záznamovou technikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Halaš, Adam
4 Halás, Andrej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.