Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními potřebami na základní škole
Hůlová, Kateřina ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Bibliografická citace HŮLOVÁ, Kateřina. Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Praha: Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2018. 107 s. Anotace Bakalářská práce se zabývá, jak napovídá název, inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se v první kapitole věnuje pojmu inkluzivní vzdělávání. Popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání, rozdíly v pojmech integrace a inkluze a také se věnuje legislativním dokumentům. Druhá kapitola popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Kapitola zprostředkovává pohled na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na podpůrná opatření. Následující kapitola se věnuje inkluzivnímu vzdělávání na základní škole. Uvádí podmínky inkluzivního vzdělávání a představuje pojem asistent pedagoga. Praktická část bakalářské práce se věnuje vybrané základní škole ve středočeském kraji. Je zde popsána samotná škola a její pohled na inkluzivní vzdělávání. Dále jsou pak v praktické části popsána a vysvětlena opatření, kterými škola zajišťuje společné vzdělávání. Poslední část se věnuje krátkému dotazníkovému šetření, které nám pomáhá získat pohled na inkluzivní vzdělávání. Klíčová...
Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách. Programy sociální integrace, Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s.
Hůlová, Kateřina ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Ačkoliv jsou Romové součástí české společnosti již několik staletí, postoj Cechů k tomuto etniku se stále ukazuje jako rozporuplný. V projevených postojích příslušníků majority vůči romské menšině lze pozorovat širokou škálu často protichůdných tendencí. Od aktivistické rétoriky zapálených bojovníků za práva menšin, přes romanticky laděný obdiv k životnímu stylu Romů, až po rasistické a diskriminační jednání, jehož nositelé řadí všechny Romy do skupiny obtížných a nepřizpůsobivých "spoluobčanů". Soužití Romů a Cechů je stále plné konfliktů a mnoho Romů se následkem neschopnosti zvládnout nároky majoritní společnosti ocitá na okraji. Na okraji pracovního trhu, vzdělávacího systému, ale i městské čtvrti či města, ve kterém dosud žili. Romské rodiny se v posledních patnácti letech často nacházejí v situaci sociálního vyloučení, které je charakterizováno nedostatkem příležitostí stát se součástí společnosti nebo sníženou schopností na tyto příležitosti dosáhnout. Příčin propadu romských rodin na pomyslné sociální dno je mnoho a příslušnost k odlišnému etniku je jen jednou z nich. Navíc je v prostředí dlouhodobě koncentrované nezaměstnanosti, špatných bytových podmínek, nízkého vzdělání, kvalifikace a sociálně patologických jevů obtížné rozpoznat příčiny od následků. Sociálně vyloučené romské rodiny se běžně...

Viz též: podobná jména autorů
3 Hulová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.