Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Minerální prameny Františkových Lázní
Hájková, Eliška ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Cílem předložené bakalářské práce je sumarizovat dostupné informace o minerálních pramenech v oblasti Františkových Lázních a detailně je charakterizovat z chemického a fyzikálního hlediska. Práce se dále zabývá geologií a hydrogeologií dané oblasti. Definuje pojem balneologie a uvádí příklady nemocí, které lze léčit za pomoci minerálních pramenů. Pro potřeby školní praxe na základních školách jsou jednotlivé františkolázeňské prameny seřazeny do exkurzního okruhu. Klíčová slova: minerální prameny, balneologie, Františkovy Lázně, exkurze, základní škola
Zavedení týmové supervize v organizaci
HÁJKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá procesem zavedení týmové supervize v organizaci, představení tohoto procesu je cílem práce. V první kapitole je specifikováno téma supervize v sociální práci jako takové včetně vymezení termínu, cílů, funkcí a forem supervize. V rámci této části je supervize zasazena do prostředí sociální práce a sociálních služeb v České republice. Další část práce se věnuje týmové supervizi jako jedné z forem supervize, dále vymezení supervizního kontraktu, týmu a role supervizora při týmové supervizi. Navazuje detailní popis procesu zavádění týmové supervize v organizaci, je přiblíženo prostředí organizace a organizační kultura. Přestavení procesu zavedení týmové supervize je demonstrováno na konkrétním příkladu zavedení týmové supervize ve službě Domácí hospic Ledax společnosti Ledax o.p.s., kdy toto představení je doplněno o zhodnocení tohoto konkrétního procesu ve vztahu k jeho teoretickému vymezení v předchozích částech práce na základě vybraných kritérií.
Pohled sociálních pracovníků na služby rané péče v Jihočeském kraji
HÁJKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá pohledem sociálních pracovníků na služby rané péče v Jihočeském kraji. Cílem práce je popsat spokojenost sociálních pracovníků jednotlivých pracovišť rané péče v Jihočeském kraji, více se dozvědět o jejich vzdělávání a zhodnotit informovanost klientů o rané péči. V rámci teoretických východisek se práce zaměřuje na pojem raná péče, její vznik a vývoj a na poskytovatele rané péče. Dále se zaměřuje na děti s postižením, konkrétně pak na jejich socializaci a rodinu. Z cílů práce vyplynuly následující výzkumné otázky, které zní: Jaká je spokojenost sociálních pracovníků pracujících ve středisku rané péče? Jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání sociálních pracovníků ze středisek rané péče? Jaká je podle sociálních pracovníků informovanost o službě rané péče u cílové skupiny klientů? Vzhledem k povaze výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Výzkumný soubor tvořilo 14 sociálních pracovnic - poradkyň rané péče ze 6 středisek poskytujících ranou péči v Jihočeském kraji. Metodou pro získávání dat byl semistrukturovaný rozhovor a pro zpracování dat byla zvolena metoda zakotvené teorie a techniky tzv. otevřeného kódování. Z výpovědi informantek vyplynulo 6 klíčových témat, jež byla následně rozřazena pod jednotlivé výzkumné otázky. Práce by mohla sloužit jako podklad pro zefektivnění služeb rané péče na základě pohledu na ranou péči. Výsledky mohou vedoucím středisek rané péče sloužit jako určitý druh zpětné vazby.
Shlukové bodové procesy s rodičovskými body
Hájková, Eliška ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Viktor (oponent)
V této práci představujeme základní pojmy pro bodové procesy a dvě metody odhadu parametrů Thomasové procesu. Zaprvé metodu minimálního kontrastu, která se používá pro situaci, kdy neznáme polohu rodičovských bodů, a zadruhé námi odvozený postup využívající informace o poloze rodičovských bodů. Pomocí simulací v programu R zjišťu- jeme, že naše metoda odhaduje zmíněné parametry lépe vzhledem k relativnímu vychýlení a relativní střední čtvercové chybě. Následně oběma metodami odhadujeme parametry reálných dat. Na závěr obálkovým testem testujeme, zda naše data odpovídají Thoma- sové procesu s parametry odhadnutými z dat zmíněnými metodami. Pro žádné získané odhady parametrů dat hypotézu nezamítáme. 1
Fytoextrakce směsných vzorků farmak z vodných roztoků
Hájková, Eliška ; Smrček, Stanislav (vedoucí práce) ; Soudek, Petr (oponent)
V životním prostředí byla detekována řada kontaminantů, včetně léčiv. Jejich přítomnost v půdě a vodních zdrojích může mít pro jejich neustále se zvyšující koncentraci toxický vliv na necílové organismy. Metoda fytoremediace využívá schopnosti rostlin vychytávat tyto kontaminanty a různými mechanismy je detoxikovat. Cílem této práce byla fytoextrakce ibuprofenu za využití kukuřice seté (Zea mays) z vodných roztoků média. Byla provedena také fytoextrakce ibuprofenu v kombinaci s dextromethorphanem. Kvantitativní množství extrahovaného ibuprofenu bylo detekováno pomocí HPLC s UV detekcí. Ibuprofen byl velmi dobře rostlinami extrahován. V přítomnosti dextromethorphanu byla účinnost fytoextrakce snížena. Účinnost fytoextrakce ibuprofenu byla 0,10 mg na gram čerstvé hmotnosti listu, zatímco za přítomnosti dextromethorphanu byla fytoextrakční účinnost 0,09 mg na gram čerstvé hmotnosti listu. Po fytoextrakci ibuprofenu byla stanovena antioxidační kapacita v listech a kořenech experimentálních rostlin, z nichž nejvyšší hodnoty vykazovaly kořeny rostlin pěstované s ibuprofenem v kombinaci s dextromethorphanem v médiu. V listech a kořenech byl detekován i obsah fenolických látek, kde nejvyšší zastoupení fenolických látek bylo detekováno v kořenech rostlin pěstovaných s oběma léčivy. Metodou dle Bradforda...
Marketingová komunikace v performativním umění
Hájková, Eliška ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v performativním umění. Konkrétně na plakátovou reklamu Divadla na Vinohradech. Marketing v umění je specifický tím, že se musí přizpůsobit uměleckým cílům. Úlohou marketingu tedy není přizpůsobit produkt požadavkům trhu, ale přitáhnout publikum k aktuální nabídce. Produkt se nejdříve vyrobí a až poté se umístí na trh. V marketingové komunikaci je tedy možné vycházet z produktu samotného. V souvislosti s tím jsem se snažila odhalit jaké prvky, a to jak ty explicitně zobrazené, tak i skryté, využívají plakáty na divadelní inscenace a zda reklamní plakáty vycházejí ze specifik, které mají produkty v oblasti kultury a umění. Jako nástroj jsem si zvolila sémiotickou analýzu, při které jsem zkoumala obraz, text a vztah obrazu a textu. Klíčová slova Sémiotika, marketing, marketing kultury, komunikace, verbální a vizuální komunikace, obraz a text.
Marketingová komunikace v performativním umění
Hájková, Eliška ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v performativním umění. Konkrétně na plakátovou reklamu Divadla na Vinohradech. Marketing v umění je specifický tím, že se musí přizpůsobit uměleckým cílům. Úlohou marketingu tedy není přizpůsobit produkt požadavkům trhu, ale přitáhnout publikum k aktuální nabídce. Produkt se nejdříve vyrobí a až poté se umístí na trh. V marketingové komunikaci je tedy možné vycházet z produktu samotného. V souvislosti s tím jsem se snažila odhalit jaké prvky, a to jak ty explicitně zobrazené, tak i skryté, využívají plakáty na divadelní inscenace a zda reklamní plakáty vycházejí ze specifik, které mají produkty v oblasti kultury a umění. Jako nástroj jsem si zvolila sémiotickou analýzu, při které jsem zkoumala obraz, text a vztah obrazu a textu. Klíčová slova Sémiotika, marketing, marketing kultury, komunikace, verbální a vizuální komunikace, obraz a text.
Urbanistický vývoj města Strakonice ve dvacátém století (Se zaměřením na 1. polovinu 20. století)
HÁJKOVÁ, Eliška
Diplomová práce přibližuje urbanistický vývoj města Strakonice v minulém - 20. století. Práce vznikla na základě písemných a ikonografických pramenů uložených ve Státním okresním archivu ve Strakonicích a v Muzeu středního Pootaví Strakonice. V úvodní kapitole je nastíněn vývoj a proměny zástavby kolem soutoku řek Otavy a Volyňky od prvních zmínek po konec 19. století. Z původních osad kolem hradu, který založil rod Bavorů, se během středověku vytvořilo město. Ves Bezděkov byla roku 1869 povýšena na město Nové Strakonice a od roku 1919 se staly součástí Strakonic. Druhá a hlavní část práce se již zabývá změnami v první polovině 20. století. Pro celkový rozvoj města je důležité období mezi léty 1918-1938, zástavba expanduje za hranice bývalých městských hradeb, zakládají a rozvíjí se průmyslové podniky. Další kapitola pokračuje přiblížením stavebního vývoje v letech 1948-1989. Mnohé demolice a nová výstavba, to vše změnilo Strakonice k nepoznání. Závěrečná část se proto věnuje památkám, které přežily 20. století. Osudy těchto staveb, i těch již neexistujících, jsou provázané s místním obyvatelstvem, proto se práce zmiňuje i o společenském a kulturním životě ve městě. Diplomová práce přibližuje toto období neustálých změn a zvratů a snaží se tak přispět k doplnění historie města Strakonice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 HÁJKOVÁ, Eliška
4 Hájková, Erika
8 Hájková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.