Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chladič motorového oleje závodního vozidla
Lang, Filip ; Guzej, Michal (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového chladiče pro závodní automobil z polymerních dutých vláken. Olejový chladič byl vyroben na zařízení X-Winder, které není původně navrženo pro výrobu tepelných výměníků, což dříve značně komplikovalo proces výroby. Proto byly v rámci práce vytvořeny programy iniciující pohyb navíjecího zařízení na základě zadaných parametrů uživatelem. Vyrobený chladič byl porovnán s reálně využívaným olejovým chladičem pro závodní automobil na základě změřených parametrů ve zkušební komoře.
Osvětlení automobilu
Žlebek, Michal ; Guzej, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Záměrem této práce je přiblížit konstrukci a vývoj světlometů a zaměřit se na problematiku jejich chlazení. Úvodní část je věnována přehledu osvětlení vozidla a světlometům obecně. Zabývá se jejich historií, výrobci, funkcemi a základní konstrukční stavbou. Další část popisuje druhy světlometů a jejich vývoj v závislosti na použitém světelném zdroji. V předposlední části je rozebrán vznik tepla v LED a za použití přenosu tepla je popsáno jeho následné šíření. Na závěr se práce věnuje problematice a způsobům chlazení LED světlometů. Uvádí přehled chladičů a vysvětluje důležitost použití simulací při výpočtech šíření tepla.
Metody prostorové a spektrální charakterizace světelných zdrojů používaných v automobilové technice
Guzej, Michal ; Černý,, Pavel (oponent) ; Samek, František (oponent) ; Horský, Jaroslav (vedoucí práce)
Automobilové světlomety jsou vystaveny velice proměnným provozním podmínkám, během kterých musí zaručit svou primární funkci vidět a býti viděn. Snahou výrobců je během vývoje nových světlometů eliminovat nedostatky, které by v provozu vedli k závadám. Vhodnými nástroji k odhalení problematických míst jsou spolu s numerickými simulacemi i testovací procedury. Nejvýhodnější je navrhovat experiment s ohledem na následné jednoduché implementování naměřených dat do softwarů pro tvorbu numerických simulací a citlivě zvolit způsob měření sledovaných fyzikálních veličin. Velká část práce je věnována problematice kondenzace ve světlometech, která má negativní vliv na světelnou stopu a životnost. Proto byla vyvinuta metodika experimentálního odmlžování, kdy je do světlometu vypařeno známé množství vody, která je následně zkondenzována na vnitřní ploše předního skla. Z měření jsou pořízeny fotografie, na kterých jsou automaticky detekovány zamlžené a odmlžené oblasti. Výsledky jsou použity pro naladění a ověření numerického modelu odmlžování. Další část je věnována měření teplotnímu zatížení komponent světlometu, které jsou ohřívány nejvíce odpadním teplem ze světelných zdrojů, což je závislé hlavně na typu zdroje, emisivitě a tepelné vodivosti. Byla vyvinuta metodika měření teplot, měření tepelné vodivosti plastových materiálů, nestacionární způsob stanovení emisivity lesklých povrchů a prostorový popis světelných halogenových zdrojů na základě jejich tepelných toků do okolí.
Studie 3 nápravových kloubových damprů
Guzej, Michal ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je provedení studie produktů od výrobců 3 nápravových kloubových damprů. Jedním z úkolu je srovnání produktů pomocí základních a poměrných technických parametrů. Cílem je tedy ukázat hlavní a některé vedlejší výrobce a dále určit, který z daných produktu má nejvíce předností a který z výrobců nabízí nejlepší produkty na trhu.
Rotující odtržení v prostoru odstředivého kompresoru.
Guzej, Michal ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompletním zpracováváním postupu k určování nestabilního proudění (rotující odtržení a pumpáž) v turbocirkulátoru. Tyto nežádoucí jevy vznikají, pokud je stroj provozován při nižším průtoku, než je návrhový. Samotný výpočet se provádí pomocí numerické metody přenosových matic. Hydraulická trať je simulována pomocí několika modelů s vhodně rozmístěnými odpory. Pulzace jsou v těchto buzeny modelech pomocí jednotkového tlakového skoku umístěného před TC. Z frekvenčně amplitudové charakteristiky se pro zvolený rozsah frekvencí a průtoků určí impedanční charakteristiky tratě. Následně se řeší pásmo frekvencí, při kterém se proudění v TC dostane do nestabilního režimu.
Chladič motorového oleje závodního vozidla
Lang, Filip ; Guzej, Michal (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového chladiče pro závodní automobil z polymerních dutých vláken. Olejový chladič byl vyroben na zařízení X-Winder, které není původně navrženo pro výrobu tepelných výměníků, což dříve značně komplikovalo proces výroby. Proto byly v rámci práce vytvořeny programy iniciující pohyb navíjecího zařízení na základě zadaných parametrů uživatelem. Vyrobený chladič byl porovnán s reálně využívaným olejovým chladičem pro závodní automobil na základě změřených parametrů ve zkušební komoře.
Metody prostorové a spektrální charakterizace světelných zdrojů používaných v automobilové technice
Guzej, Michal ; Černý,, Pavel (oponent) ; Samek, František (oponent) ; Horský, Jaroslav (vedoucí práce)
Automobilové světlomety jsou vystaveny velice proměnným provozním podmínkám, během kterých musí zaručit svou primární funkci vidět a býti viděn. Snahou výrobců je během vývoje nových světlometů eliminovat nedostatky, které by v provozu vedli k závadám. Vhodnými nástroji k odhalení problematických míst jsou spolu s numerickými simulacemi i testovací procedury. Nejvýhodnější je navrhovat experiment s ohledem na následné jednoduché implementování naměřených dat do softwarů pro tvorbu numerických simulací a citlivě zvolit způsob měření sledovaných fyzikálních veličin. Velká část práce je věnována problematice kondenzace ve světlometech, která má negativní vliv na světelnou stopu a životnost. Proto byla vyvinuta metodika experimentálního odmlžování, kdy je do světlometu vypařeno známé množství vody, která je následně zkondenzována na vnitřní ploše předního skla. Z měření jsou pořízeny fotografie, na kterých jsou automaticky detekovány zamlžené a odmlžené oblasti. Výsledky jsou použity pro naladění a ověření numerického modelu odmlžování. Další část je věnována měření teplotnímu zatížení komponent světlometu, které jsou ohřívány nejvíce odpadním teplem ze světelných zdrojů, což je závislé hlavně na typu zdroje, emisivitě a tepelné vodivosti. Byla vyvinuta metodika měření teplot, měření tepelné vodivosti plastových materiálů, nestacionární způsob stanovení emisivity lesklých povrchů a prostorový popis světelných halogenových zdrojů na základě jejich tepelných toků do okolí.
Rotující odtržení v prostoru odstředivého kompresoru.
Guzej, Michal ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompletním zpracováváním postupu k určování nestabilního proudění (rotující odtržení a pumpáž) v turbocirkulátoru. Tyto nežádoucí jevy vznikají, pokud je stroj provozován při nižším průtoku, než je návrhový. Samotný výpočet se provádí pomocí numerické metody přenosových matic. Hydraulická trať je simulována pomocí několika modelů s vhodně rozmístěnými odpory. Pulzace jsou v těchto buzeny modelech pomocí jednotkového tlakového skoku umístěného před TC. Z frekvenčně amplitudové charakteristiky se pro zvolený rozsah frekvencí a průtoků určí impedanční charakteristiky tratě. Následně se řeší pásmo frekvencí, při kterém se proudění v TC dostane do nestabilního režimu.
Osvětlení automobilu
Žlebek, Michal ; Guzej, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Záměrem této práce je přiblížit konstrukci a vývoj světlometů a zaměřit se na problematiku jejich chlazení. Úvodní část je věnována přehledu osvětlení vozidla a světlometům obecně. Zabývá se jejich historií, výrobci, funkcemi a základní konstrukční stavbou. Další část popisuje druhy světlometů a jejich vývoj v závislosti na použitém světelném zdroji. V předposlední části je rozebrán vznik tepla v LED a za použití přenosu tepla je popsáno jeho následné šíření. Na závěr se práce věnuje problematice a způsobům chlazení LED světlometů. Uvádí přehled chladičů a vysvětluje důležitost použití simulací při výpočtech šíření tepla.
Studie 3 nápravových kloubových damprů
Guzej, Michal ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je provedení studie produktů od výrobců 3 nápravových kloubových damprů. Jedním z úkolu je srovnání produktů pomocí základních a poměrných technických parametrů. Cílem je tedy ukázat hlavní a některé vedlejší výrobce a dále určit, který z daných produktu má nejvíce předností a který z výrobců nabízí nejlepší produkty na trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.